Na svetu obstaja več dva milijona podcastov, statistični podatki za leto 2022 pa pravijo, da povprečna oseba poslušanju podcastov posveti vsaj sedem ur na teden.
Podcasti so postali še bolj priljubljeni med pandemijo, saj se je za vsakogar našel podcast – od športa, politike, ekonomije, črne kronike in serijskih morilcev, do analiziranja serij ter psiholoških svetovalnic.
Kako začeti s podcastom?
Pomembno je, da za začetek ne skrbite glede števila poslušalcev. Osredotočiti se morate na svoje občinstvo in bistvo vašega podcasta. Prav tako ne potrebujete studia in drage opreme.
Za malce čistejši zvok si lahko na dom naročite USB mikrofon ali pa se posnamete s telefonom. Zavedati se morate, da podcast zahteva veliko dela in konsistentnosti, še posebej pri promociji podcasta.
1. Razmislite o cilju podcasta
Vprašajte se, kaj si želite pridobiti od svojega avdiošova. Koliko časa in koliko denarja ste zares pripravljeni vložiti v svoj podcast?
Vprašajte se tudi, ali si želite prek podcasta zgraditi skupnost ali gre le za vaš hobi, za deljenje mnenja iz čistega dolgčasa? Noben odgovor ni napačen, toda dobro je, da premislite o tem, zakaj podcast sploh želite imeti.
S tem, ko si odgovorite na zgornja vprašanja, se vam morda lahko porodi ideja za ime vašega podcasta. Preveriti morate, ali ime ni že zasedeno ter ali lahko ime uporabite na družbenih omrežjih, v primeru, da želite podcast promovirati.
2. Imate ime – ali potrebujete tudi logo?
Ja, potrebujete logotip. Lahko je povsem preprost, toda potrebovali ga boste pri objavi na platformah za podcaste, kot so iTunes, Spotify in druge. Logotip lahko hitro in enostavno oblikujete v aplikaciji, kot je Canva.
3. Koliko časa potrebujemo za montažo podcasta?
Če je posnetek dolg trideset minut, potem boste za montažo potrebovali približno štirikrat toliko časa. V avdio je potrebno dodati glasbo, izbrisati morebitne napake in izseke, ki jih ne želite vključiti, ter posnetek naložiti na platformo. Za montažo priporočamo progama Adobe Audition ali Audacity.
Ker imajo ljudje radi konsistentnost, je pomembno, da si naredite urnik, kdaj bo vaš podcast objavljen. Tako lahko točno veste, kdaj morate podcast posneti, da boste imeli dovolj časa za montažo.
4. Glasbeni intro ni obvezen, toda …
Seveda je vaš podcast tak, kot si želite. In če glasba ni na vašem seznamu prioritet, potem vam seveda ni treba. Toda, če ste že kdaj poslušali podcast, potem veste, da je glasbeni intro nek standard pri takšnih oddajah.
Na tak način lahko razbijete monotonost in poživite vaše govorjenje z malo glasbe. Pomembno je tudi, da si zapomnite, da ne morete uporabite katerekoli glasbe, temveč jo morate izbrati med tistimi pesmimi, ki niso avtorsko zaščitene.
Podcaste imamo tudi v Sloveniji
Nekateri so se razvili iz radijskih oddaj, kot so na primer Globalna vas, Odbita do bita, Nebuloze, Kje pa vas čevelj žuli radia Val 202, svoj podcast pa imata tudi časopis Večer in revija Cosmopolitan.
Za ljubitelje slovenskega nogometa je že skoraj sedem let aktiven podcast #Ofsajd, nadebudni podjetniki pa si lahko predvajate podcast Podjetniške skrivnosti, ki ga vodi Filip Pesek, ali pa podcast Lovim ravnotežje podjetnice Nine Gaspari.
Če radi spremljate politiko, priporočamo LD;GD – “podcast, ki nikogar ne podcenjuje in ničesar ne jemlje preveč resno. Še posebej ne politike”. Vodijo ga Antiša Korljan, Andraž Zorko, Aljaž Pengov Bitenc ter Nataša Briški. Podcast je del projekta Metina lista, pod katerega sodijo tudi podcasti Evropska četrt, Metin čaj in drugi.
Za vse “fejmiče, da ne padejo v pozabo” skrbi podcast Fejmiči, za druge “strašno hude posameznike” pa Strašno hudi. Najdejo se tudi podcasti za tiste, ki si želijo izvedeti več o osebnem razvoju in napredku – na primer podcast Klepet ob kavi ter Malinca Lifestyle. Ljubitelji Marvela in DC.-ja poslušajo O.B.O.D., navdušenci nad knjigo Štoparski vodnik po Galaksiji pa podcast Opravičujemo se vse nevšečnosti.