5 nasvetov za uspešno organizacijo dela od doma

31. januar 2024

5 nasvetov za uspešno organizacijo dela od doma

31. januar 2024

Kako produktivno delati iz udobja lastnega doma?

Z napredkom tehnologije in pojavljanjem številnih novih digitalnih poklicev se vse več ljudi odloča za delo od doma. K temu nas je sicer malo bolj spodbudila tudi pandemija koronavirusa in veliko ljudi vse odtlej radi delajo od doma, če ne ves čas, pa vsaj nekaj dni na teden.

A čeprav se to morda sliši privlačno, pa svobodna organizacija časa pogosto nosi številne nepričakovane izzive. Delo od doma nima namreč svoje prednosti in slabosti – prednost je vsekakor izogibanje gnečam na cesti, slabost pa pomanjkanje motivacije, ki se pojavi po določenem času, pa tudi ohranjanje produktivnosti in kakovosten razpored časa.

Foto: Pexels

Zato je zelo pomembno, da se pri delu od doma držite nekaj pravil, da boste delo opravljali kvalitetno. Tukaj je pet nasvetov, ki vam bodo pomagali:

Uredite si lasten kotiček

Čeprav se selitev iz prostora v prostor v vašem domu in pogosto spreminjanje delovnega kotička morda zdi privlačno, je dokazano, da tovrstno početje škodljivo vpliva na storilnost.

Zato priporočamo, da si rezervirate en kotiček sobe ter v njem ustvarite majhno osebno pisarno, kjer boste opravljali izključno službena opravila. Če vložite malo časa še v okrasitev in vnašanje raznih osebnih malenkosti v svojo domačo pisarno, bo delo od doma pravi užitek.

Naredite dober načrt

Nobena skrivnost ni, da je ključ do vsakega uspeha v pametnem načrtovanju. Načrtujte delovni teden vnaprej, kolikor lahko, oziroma toliko, kot vam to dopušča vrsta dela. Naloge je veliko lažje pravočasno in učinkovito opravljati, ko imate izdelan seznam in če svoje delo organizirate na način, da se nikoli ne bo zgodilo, da ste pozabili opraviti nalogo.

Foto: Instagram @melissa_thiebaut

Prepoznajte ‘tatove’ časa

Drobne stvari, kot so ‘kratki’ telefonski klici, ‘kratko’ brskanje po spletu, ‘hitro’ kuhanje kave ali kosila, vas pogosto odvrnejo in vam ukradejo dragoceni čas; več kot si lahko mislite. Opazujte se v enem tipičnem delovnem dnevu in ugotovite, katere dejavnosti vam vzamejo največ časa ter delovni dan ustrezno preuredite.

Vstanite zgodaj

Čeprav mnogi vidijo veliko prednost dela od doma, da se lahko zbudite kadar koli, tudi minuto pred delom, boste veliko bolj sveži in bolj učinkoviti ter motivirani, če se boste zbudili zgodaj in pred začetkom opravili vse svoje jutranje rituale. Sem štejemo tudi pripravo zajtrka, kuhanje kave, brskanje po spletu …

Foto: Instagram @zinafashionvibe

Obnašajte se, kot bi šli v službo

Delo v pižami je za velik del populacije, ki se dnevno vozi v službo, nekaj idealnega, vendar dolgoročno to slabo vpliva na motivacijo in tudi na samopodobo. Zato se obnašajte, kot da greste v službo, ki je ne opravljate od doma.

Ne nosite pižame celo dopoldne in počutili se boste bolje. Če ne drugega, se iz pižame preoblecite vsaj v udobno trenirko, se počešite in nekoliko uredite.

Avtor
Piše

Branka Grbin

Style. Več novic