fbpx

5 trikov: usvojite nove prehranske navade in pojejte manj!

Fit, Lifestyle, Prva stran, Zanimivosti

Psihologi pravijo: potrebujete 21 dni discipline, potem vse postane lažje, nekdanje potrebe in navade sčasoma utonejo v pozabo.

Večina tega, kar počnemo vsak dan, je pogojenega z avtomatskim delovanjem in postane del nezavednih navad. Med to spada tudi uživanje hrane, najbrž še kakšna druga razvada, denimo kajenje ali karkoli že smo se navadili početi skoraj avtomatično. Prehranjevanje, kot ga potrebujemo za pokritje vsakodnevnih energetskih potreb, lahko hitro preraste v nenehno prigrizovanje – kalorije se kopičijo, prav tako telesna maščoba in kilogrami.

Dobra novica: psihologi pravijo, da lahko svoje možgane ‘prevaramo’ s pomočjo trikov. Da bi usvojili nove, bolj zdrave in zavestne navade (ki bodo potem sčasoma postale avtomatične) potrebujemo najmanj 21 dni – maksimum pa je 90 dni. Najmanj tri tedne oziroma največ tri mesece potemtakem potrebujemo, da preidemo na bolj zdrav in smiseln način življenja.

V tem času boste natrenirali možgane in se uprli razvadi, da jeste tudi takrat, ko niste lačni in da imate ves čas kakšne prigrizke pri roki, medtem ko gledate film, berete knjigo ali delate v službi za računalnikom (pri tem avtomati s sladkarijami in pijačami kajpak niso v pomoč). Vprašajte se torej: ali ste zares lačni? Resnično potrebujete škrnicelj kokic (popcorna) medtem, ko sedite v kinodvorani? To ni težava, če si razvado privoščite sem in tja, ko pa postane navada, se pomnožijo tudi odvečni kilogrami. Čas je torej za resen pogovor s tistim, ki celotno zadevo nadzoruje: z vašimi možgani…

# Jejte s premislekom

Že prej navedeni načini uživanja prigrizkov niso potreba telesa, ampak gre za usvojeno navado, ki pripelje do tega, da začutimo ‘lakoto’, ko se usedemo pred TV. V resnici niste lačni, sploh če ste prej pojedli kosilo ali večerjo. Gre za križani odvisnosti oziroma habitualno ponavljanje – nepotrebno konzumiranje hrane je v resnici psihološka lakota, zadovoljevanje umetnih potreb in polnjenje praznine. Ne bodite suženj svojih možganov.

# Organizirajte živila

Gre za mogoče najbolj enostavno pravilo, kako uravnotežiti prehranjevanje. Če pregrešnih dobrot nimate ves čas na dosegu roke, se bo vaša želja po njih sčasoma zmanjšala. Daleč od oči, daleč od srca – velja tudi v tem primeru. Čez nekaj časa boste na to vrsto hrane preprosto pozabili (enako, kot na fanta, ki vas je pustil, sploh, ko pride na vidik boljši od njega…). Reducirajte, zamenjajte – sčasoma se boste navadili na nova živila.

# Jejte več proteinov

Telo potrebuje več časa, da prebavi beljakovine, kot denimo ogljikove hidrate. Zato naj zajtrk sestavljajo stročnice in/ali jajca. Če je zajtrk bogat z beljakovinami, boste čez dan manj lačni! Posledica: vitkejša postava in topljenje odvečnih kilogramov.

# Načrtujte vnaprej

Preden se odpravite po tedenskih nakupih, dobro razmislite. Kaj je tisto, kar v resnici potrebujete in kaj je samo balast? Poskusite najti alternativo za visokokalorične prigrizke. Kupite denimo temno čokolado z velikim deležem kakava ali z dodatkom zdravih brusnic ali malin.

# Manjši krožniki modre barve

Raziskave so pokazale, da iz manjših posod ali krožnikov pojemo manj; prav tako pa iz takih, ki so v kontrastni barvi z živili na krožniku. Zato kupite krožnike manjših dimenzij v modri barvi. Tudi na ta način boste uspešno prevarali možgane in zdravo shujšali.

 

Foto: YouTube, Huffington Post, SheKnows, Conscious Eating


Naročite se na e-novice


Dovoljujem, da mi na zgoraj navedeni naslov pošiljate elektronska sporočila. Politika varstva osebnih podatkov.

Dovoljujem analitiko prikazov in klikov na povezave v prejetih sporočilih.

Sledite nam