8 trajnostnih modnih znamk, ki jih morate poznati

18. januar 2024

8 trajnostnih modnih znamk, ki jih morate poznati

18. januar 2024
Foto: Spotlight/Launchmetrics

Če ste se to leto odločili, da boste bolj trajnostni, vam predstavljamo 8 modnih znamk, katerih vodilo je brezčasna kakovostna moda ter ohranitev našega planeta.

Ena izmed pogostejših novoletnih zaobljub ljudi je zmanjšana potrošnja in/ali večja skrb za naše okolje. Okoljski aktivisti in raznorazne organizacije iz leta v leto bolj poudarjajo pomembnost trajnostnega razvoja in družbene odgovornosti, ki bi se jih morala lotiti modna industrija kot ena največjih onesnaževalk med industrijami. Na srečo številni akterji v modni industriji posvečajo več pozornosti podnebni krizi in posledično sprejemajo bolj zelene odločitve, a le peščica je takšnih, ki jim v resnici lahko rečemo, da so tajnostne.

Zaradi neskončnih besed, ki jih je treba razumeti, in vprašanj v zvezi z “greenwashingom” je težko natančno vedeti, kje iskati resnično okolju prijazna in etično izdelana oblačila. Kljub temu obstaja veliko modnih znamk, ki proizvajajo visokokakovostne, okolju prijazne kolekcije. Mi smo izbrali 12 modnih znamk, ki ne žrtvujejo sloga na račun trajnosti in zaradi katerih ne boste imeli slabega občutka med nakupovanjem novih oblačil.

1. Ninety Percent

Znamka daje prednost odgovornim in trajnostnim praksam, saj 90 odstotkov svojega dobička nameni ljudem, ki ustvarjajo kolekcije, in petim koristnim namenom, po čemer je dobila tudi ime. Angleška blagovna znamka ponuja mehko, sodobno krojenje in nove silhuete, ki se med seboj dopolnjujejo. Leta 2018 sta jo ustanovila Para Hamilton in Shafiq Hassan, leta 2022 pa je kreativni direktor znamke postal Elliot Atkinson.

Foto: Instagram @ninety_percent

2. Sézane

Pariška blagovna znamka Sézane ustvarja visokokakovostne, odlično krojene večne kose. Po desetih letih delovanja v industriji se znamka še naprej osredotoča na izdelke v omejenih količinah in deluje po alternativnem proizvodnem modelu, ki je v enaki meri ustvarjalen, inovativen in okolju prijazen, brez posrednikov, hitre prodaje ali prekomerne proizvodnje. Znamko, ki je pridobila tudi certifikat B-Corp, je ustanovila oblikovalka Morgane Sezalory.

Foto: Instagram @sezane
Foto: Instagram @sezane

3. Stella McCartney

Vsem dobro poznana hči angleškega slavnega pevca Stella McCartney je že dolga leta opazna in vplivna persona v modni industriji. Na svoji spletni strani piše, da beseda `eko` ne sme biti beseda, “ki takoj prikliče podobe mode ovsene barve ali oblačil, ki so prevelika ali jim manjka razkošja, lepote, detajlov ali zaželenosti”. Stella je ena od pionirk etičnega oblikovanja, nikoli ne uporablja usnja ali krzna ter pomaga okolju z varovanjem ogroženih gozdov. Za Harper`s Bazaar je dejala: “Samo upam lahko, da bo moje delo na področju trajnosti, inovacij in regenerativnih materialov služilo kot navdih prihodnjim generacijam. Verjamem, da je to resnično način, na katerega moramo delati zdaj in v prihodnosti.”

Foto: Instagram @stellamccartney

4. Gabriela Hearst

Urugvajska modna oblikovalka Gabriela Hearst je ena najvplivnejših newyorških oblikovalk. Poznana je po svojih elegantnih kolekcijah, ki se osredotočajo na trajnost, septembra lani na newyorškem tednu mode je pripravila prvo modno revijo, ki je bila ogljično nevtralna. V sodelovanju z organizacijo EcoAct je zmanjšala svoj ogljični odtis ter namenila veliko donacijo projektu Hifadhi-Livelihoods Project v Keniji. Kar 25 odstotkov njenih kolekcij je narejenih iz mrtvih materialov, ki bi prej končali na odlagališčih, sodeluje pa tudi s 600 ženskami v Urugvaju, ki ročno izdelujejo njene modele. Njen cilj je, da si ženske njena oblačila želijo obdržati za vedno.

Foto: Instagram @gabrielahearst

5. Mother of Pearl

Kreativna direktorica Amy Powney je pri luksuzni trajnostni znamki Mother of Pearl, ki jo je sicer ustanovila Maia Norman, uvedla naravna vlakna, pregledno proizvodnjo in družbeno odgovoren pristop do dobaviteljev ter tako znamko povzdignila na nov, okolju še bolj prijazen nivo. Svoje trajnostne postopke in ukrepe, oblikovanje ter delovanje znamke so pri znamki ovekovečili z dokumentarnim filmom Fashion Reimagened, ki izpostavlja izzive pri sledenju modnih dobavnih verig, hkrati pa prikazuje, kako je to mogoče storiti.

Foto: Instagram @motherofpearl

6. BITE Studios

Švedsko znamko BITE Studios so ustanovili štirje oblikovalci s skupno strastjo do trajnosti. Minimalistična blagovna znamka obsega 20 stalnih stilov, ki se sezonsko posodabljajo in spodbujajo zamisel o brezčasnih oblačilih, ki so narejena za daljše obdobje. Rezultat so elegantni, dobro krojeni kosi v modrih, bež in sivih odtenkih, ki jih dopolnjuje oranžna barva. Po besedah enega izmed ustanoviteljev znamke Williama Lundgrena je vsak kos ustvarjen z najmanjšim možnim okoljskim odtisom, trenutno pa je 96 odstotkov luksuznih materialov v njihovih kolekcijah ekološkega izvora, recikliranih ali z majhnim vplivom. “Ponujamo tudi krožni sistem, imenovan BITE buyback, s katerim želimo zagotoviti daljšo življenjsko dobo oblačil in tekstila, ki so že del modnega ekosistema,” pravi.

Foto: Instagram @bitestudios
Foto: Instagram @bitestudios

7. Benedetti Life

Edino slovensko popolnoma trajnostno vegansko modno znamko, ki so jo opazili tudi pri revijah Vogue in Nylon, je ustanovila Matea Benedetti. Kolekcije so izdelane iz trajnostnega tekstila, kot je ananasovo usnje, rastlinska svila, bambus in ekološki bombaž in združujejo brezčasen luksuz z dizajnom, navdih zanjo pa so živalske vrste. Pri proizvodnji uporabljajo izključno nestrupene in ekološke tekstilje, ki se v naravi razgradijo v manj kot petih mesecih, oblačila pa so izdelana v Italiji. Znamka je del počasne mode, zato kolekcije niso sezonske, vsak kos pa zato brezčasen. Matea je pravkar prejela nagrado Najboljša oblikovalka v Sloveniji za leto 2024 s strani turističnega vodnika In Your Pocket.

Foto: Instagram @actmodels_

8. House of Dagmar

House of Dagmar so jo leta 2005 ustanovile tri sestre, Karin Söderlind, Kristina Tjäder in Sofia Wallenstam, ki so želele nadaljevati zapuščino njihove babice Dagmar, po kateri so poimenovale znamko. Znamka odraža bistvo skandinavske kulture, sodobno, a igrivo estetiko, ki nikoli ne gre iz mode. Proizvodnja in materiali njihovih oblačil predstavljajo približno 70 odstotkov njihovega ogljičnega odtisa, zato uporabljajo večinoma certificirane materiale in kadar je le mogoče, namesto primarnih materialov uporabljamo reciklirane materiale z manj kemikalijami in manjšo porabo vode. Celuloza, ki jo uporabljajo za proizvodnjo certificirane viskoze, izvira iz trajnostno pridobljenega lesa, vlakna pa se nato predejo v posebnem sistemu zaprtega kroga, kar pomeni, da se pri tem ne sproščajo škodljive kemikalije.

Foto: Instagram @houseofdagmar

Avtor
Piše

Katja Štravs

Style. Več novic