Prihodnost je električna, pravijo v avtomobilističnem svetu, zato smo šli v korak s trendom in iz prve roke preizkusili Mercedesov EQA.
Tako kot sta trajnost in recikliranje zadnja leta postala prioriteta številnih modnih znamk, se podobno dogaja tudi v avtomobilističnem svetu. Cel svet se počasi prebuja in začenja zavedati, da moramo začeti bolje skrbeti za naš planet.
Eden od korakov v to smer je razmislek o nakupu ali vsaj souporaba (car sharing) električnih avtomobilov.
Če ste doslej mislili, da se ti obnesejo samo v mestu in po krajših vsakodnevnih opravkih, se motite. Vse več znamk je začelo proizvajati modele z velikim dosegom, ko si lahko brez živčnosti privoščite kakšen izlet v bolj oddaljen kraj.
Eden takšnih je Mercedesov EQA, ki ima več kot 500 kilometrov dosega, baterija pa se do 80 odstotkov na polnilni postaji napolni v kar 30 minutah. Realen doseg pa je vseeno malo manjši – v idealnih razmerah do 415 kilometrov, pozimi, temperature pod lediščem krepko zarežejo v zmogljivost baterije, pa od 300 do 400 kilometrov.
V poletnih mesecih je bila zmogljivost baterije več kot dovolj za obisk okrog 180 kilometrov oddaljene Panonske vasi, kjer je ta električni lepotec kradel vse poglede.
A ni nas prepričal le zaradi izgleda, temveč tudi zaradi uporabnosti in udobnosti. Upravljanje z avtomobilom je kljub visoki stopnji digitalizacije preprosto, pri čemer ima voznik ves čas občutek, da ima vse pod nadzorom.
Kar se udobja tiče, so nas, hkrati z veliko prostornostjo, še posebej navdušili ambientalna osvetlitev, vzmeteni sedeži z možnostjo masaže in visokokakovostni zvočni sistem. Za trenutek se sploh nismo počutili, da smo v avtomobilu, ampak zleknjeni v domačem fotelju. No, kaj manj od Mercedesa ne bi niti pričakovali.
Tudi prtljažnik je zadovoljivo velik, a je zaradi baterije s 340 litri osnove precej manjši, še vedno pa dovolj velik za izlete ali obilnejše nakupe.
Največjo prednost električnega avtomobila – prizanesljivost planetu – smo že omenili. Kaj pa so drugi plusi, zakaj naj bo vaš naslednji avtomobil električni?
Ni skrbi za gorivo
Zaradi vse večjih podražitev goriv se zdita uporaba in nakup električnega avtomobila bolj smiselna kot kdajkoli prej.
Če je bil nekoč izgovor “nimam časa za čakanje, da se baterija napolni” povsem na mestu, da smo nakup električnega avtomobila odmislili, pa je v boju za (drago) gorivo na črpalkah to postalo še bolj vredno razmisleka.
Hitro polnjenje
No, tudi v tem primeru zgoraj omenjeni izgovor vse bolj izgublja svojo moč, saj se električni avtomobili polnijo vse hitreje in hitreje. Zgolj 30 minut za 80 odstotno napolnjenost baterije res ni slaba računica.
Tihi motor
Zračna polucija nikomur ne ustreza, no, morda le najbolj zagrizenim oboževalcem glasnih motorjev. A “navadnim smrtnikom” tihi motor veliko pomeni, kar pa ponuja vsak električni avtomobil.
Nekateri so celo tako tihi, da so se začele razprave o dodajanju zvoka električnim vozilom, da bi lahko ostali avtomobili in pešci slišali njihovo približevanje.
Manj komponent, manj vzdrževanja
In še ena prednost: električni avtomobili imajo zaradi drugačnega pogona manj komponent, zato bodo servisi redkejši.
Ker denimo nimajo zračnega filtra, filtra za gorivo, oljnega filter, hladilnega sistema motorja ali vžigalnih svečk, sam motor praktično ne potrebuje vzdrževanja. Sem sodijo tudi zavore, ki so pri električnem vozilu (zahvaljujoč rekuperaciji) manj obremenjene, zato jih je potrebno redkeje servisirati.
Nemški Inštitut za avtomobilsko industrijo (IFA) je celo ugotovil, da so stroški vzdrževanja in popravil za električna vozila skupno za 35 odstotkov nižji od primerljivega vozila z motorjem z notranjim zgorevanjem.
Je pa potrebno omeniti, da lahko morebitna konkretna škoda pri električnih vozilih stane bistveno več kot pri običajnih avtomobilih.
Prihodnost je zelena, in tega se zaveda vse več avtomobilističnih znamk. Več o Mercedesovem najmanjšem in najcenejšem električnem SUV-ju pa najdete v članku Električni kandidat za zahtevno publiko.