Če je konec 90. let film Čaka te pošta prikazoval način takratnega zmenkovanja, pa danes gledamo filme, kot so Ljubi močno, lanski božični film, v katerem Nina Dobrev spozna moškega preko aplikacije za zmenke, ki se pretvarja, da je nekdo drug. Aplikacija, kot je Tinder, je popolnoma spremenila način iskanja partnerjev, prijateljev ali avantur.
Medtem ko je nekoč potekalo navezovanje stikov in spoznavanje ljudi zgolj v živo, se danes to dogaja predvsem v online svetu, ki ponuja nešteto možnosti. Slaba stran tega pa je, da je na Tinderju težko spoznati moža, saj vse temelji na tem, kako zanimiv je naš profil ter kako izgledamo, veliko manj pa na našem karakterju.
Kako se je začelo?
Aplikacija je luč sveta ugledala leta 2012, ko sta Sean Rad in Joe Munoz razvila aplikacijo, ki sta jo prvotno imenovala Matchbox. Aplikacija je bila namenjena študentom, hitro pa je pridobila pozornost milenijcev. Pojavila se je v pravem trenutku – ob začetku naprednih pametnih telefonov in mobilnih aplikacij.
Tri leta kasneje sta lansirala tudi plačljivo premium verzijo, lani pa je bil letni dohodek Tinderja ocenjen na 1,7 milijarde ameriških dolarjev in predstavlja najbolj popularno aplikacijo za zmenke na svetu.
Kakšna je statistika?
Tinder temelji na ocenjevanju izgleda drugih in ima več kot 75 milijonov uporabnikov. Leta 2019 so zabeležili, da je na njem 78 odstotkov moških in 22 odstotkov žensk, zanimiv podatek pa je tudi to, da je približno 30 odstotkov uporabnikov poročenih.
Večina sodelujočih v raziskavi leta 2017 je povedala, da Tinder uporabljajo za zviševanje ega ter iz dolgčasa, kar potrjuje tudi številne, ki kritizirajo Tinder in podobne aplikacije, češ da so zgolj katalog fotografij, med katerimi lahko nenehno izbiramo.
Naštevamo še nekaj zanimivih statističnih informacij: