Imate tudi vi težave s kaotičnostjo v svojem življenju?

09. november 2022

Imate tudi vi težave s kaotičnostjo v svojem življenju?

09. november 2022

V modernem svetu sta hitrost in produktivnost konstantno zahtevani od nas. Mnogi zato ne znajo potegniti črte med delom in zasebnim življenjem.

Work-life balance je izraz, ki se uporablja vse pogosteje in pomeni ravnovesje med ohranjanjem zasebnega in poslovnega življenja. Z napredkom tehnologije in možnostjo povezovanja, v zadnjem času pa tudi zaradi dela od doma, so meje med časom za delo in zasebnim življenjem vse bolj zabrisane.

Kako pomembno je ravnovesje med zasebnim in poslovnim življenjem?

Ohranjanje zdravega odnosa do službe in istočasno imeti dovolj časa za zasebno življenje, je zelo pomembno za naše zdravje in ohranjanje odnosov, nenazadnje pa tudi za delo. Zadovoljni zaposleni so bolj produktivni in zvesti podjetju, večja pa je tudi možnost, da bodo postali ambasadorji blagovne znamke.

Foto: Pexels

Podjetja se vse bolj zavedajo pomena poudarjanja ravnotežja med poklicnim in zasebnim življenjem ter tako pritegnejo zaželene zaposlene. Aktivnosti, ki jih podjetja ponujajo za prispevanje k ravnovesju, najpogosteje vključujejo članstvo v telovadnici, dnevno varstvo in dodatne proste dneve ob določenih priložnostih, kot je na primer prvi dan šole.

Vendar to ni dovolj, da bi lahko rekli, da smo dosegli ravnotežje, treba je dobro načrtovati, postaviti meje in se znati sprostiti ter odmakniti od dela.

Kako reči – dovolj?

Se pravi, kako veš, kdaj je dovolj? Na začetku kariere naredimo vse, da se izkažemo, zberemo čim več izkušenj in razumemo, kako posel deluje. Ko to sprejmemo, naredimo vse, da postanemo strokovnjaki, da lahko delamo na večjih in zanimivejših projektih in zaslužimo več. In ko postanemo to, je vedno še, še, še! Nikoli ni dovolj in če je delo najpomembnejše, na prvem mestu, bo vedno – “samo še to”.

Včasih se že prepozno zavemo, da moramo za kavo s prijateljico najprej pogledati na koledar in jo “stisniti” nekam v urnik, da smo starše nazadnje videli pred tedni in, da nikoli nimamo časa za nič zaradi – službe.

Razlika med uspešnimi ljudmi in resnično uspešnimi ljudmi je v tem, da resnično uspešni ljudje rečejo “ne” skoraj vsemu.

Warren Buffett

Da bi bili resnično izpolnjeni in uresničeni, je pomembno, da imamo v življenju oboje. To, da uživate v svojem delu, je izpolnjujoče, a to ne pomeni, da bi morali žrtvovati stvari, ki so vam pomembne, zato da lahko delate.

Uspešni ljudje so ravno tisti, ki jim je uspelo enakomerno porazdeliti prioritete in pustiti čas za vse, kar jim je resnično pomembno.

Foto: Unsplash

Postavljanje meja že od samega začetka

Za začetek je zelo pomembno, da znamo postaviti meje in vedeti, kdaj in čemu reči ne. Pogosto se izogibamo besedi “ne”, da ne bi prizadeli drugih, da bi bili vljudni ali ugajali drugim. Najpomembnejše je pravzaprav postavljanje meja. Ljudi okoli sebe s tem vzgajamo in jih navadimo na določena vedenja. Manjkrat kot rečemo ne, bolj se bo okolje zanašalo na nas in tako se pogosto izgubijo meje.

Namesto, da iščete izgovore, zakaj česa ne morete storiti danes, preprosto recite “narejeno bo jutri zjutraj”.

Kakovostna komunikacija nam omogoča, da na najpreprostejši način postavljamo meje in zelo pomembno je, da to uporabljamo že od začetka odnosa z nekom. Zato je pomembno, da se na novem delovnem mestu postopoma dokazujete, kajti če takoj pristanete na delo ob koncu tedna ali začnete odgovarjati na elektronsko pošto, ki pride zvečer, ste dali jasno vedeti, da nimate mej.

Več časa zase

Ko stvari postavimo tako, da je meja med delom in zasebnim življenjem jasna, jo je pomembno tudi ohraniti. K temu nam lahko pripomore aktivnost, ki jo opravljamo po službi in naj bo jasna ločnica med časom, v katerem delamo, in časom, v katerem živimo.

Foto: Instagram

To je lahko kavica po službi, sprehod skozi mesto ali tek po nabrežju, čisto vse aktivnosti so možne. V trenutni situaciji pogostega dela od doma je nekaterim stvarem treba posvetiti posebno pozornost. Ob koncu delovnega dne, še posebej, če delate v prostoru, kjer bivate, pospravite pisalno mizo, pojdite ven in se vrnite v “nedelovni” prostor. Zelo koristno je ustvariti presek med delom in zasebnim življenjem, nekako težje pa je to doseči, ko se fizično ne premaknemo z mesta.

Ne mislite, da imeti kariero pomeni imeti življenje.

Hillary Clinton

Delamo, da živimo, zato je pomembno, da se spomnimo, kako pravzaprav želimo živeti. Vikend izleti, večerje s prijatelji, obiski kina in druge aktivnosti, ki vas veselijo, naj bodo vsakdanje, ne nekaj, kar se načrtuje več mesecev.

Na prvem mestu mora biti zdravje

Fizično, čustveno in duševno zdravje mora biti vedno na prvem mestu. Najpogostejši simptomi neravnovesja so izguba apetita, nespečnost, tesnoba in utrujenost. Obstajajo znaki, ki nam jih pošilja telo, ki sporočajo kdaj je čas, da si vzamete premor.

Foto: Profimedia

Najpomembnejše je sprejeti dejstvo, da med poslovnim in zasebnim življenjem ni popolnega ravnovesja. Nekatere dni je normalno, da več časa posvetimo delu, a to mora pomeniti, da je včasih tudi manj v redu. Tako deluje ravnotežje.

Ničemur se ni treba popolnoma odpovedati, le malo bolje se izražajte in se razumevajte. Če imate radi svoje delo, je to del vaše osebnosti in ga ne bi želeli popolnoma izločiti iz svojega osebnega časa, tako kot ne bi želeli sebe kot osebe odstraniti iz svoje delovne vloge.

Avtor
Piše

M. V.

Style. Več novic