Kreativni direktor Balenciage Demna je pred nekaj meseci izjavil, da rad sproža malce polemik. Takrat je šlo za vrečko v obliki vreče za smeti, ki jo je prodal za približno 2 tisoč evrov. Balenciaga je iz provociranja javnosti s kosi, ki stanejo veliko in izgledajo kot družbeni eksperiment, naredila umetnost.
Ti poskusi so vedno obrobni, nikoli pa jih niso pripeljali do situacije, v kateri so zdaj. Kdo je bil kriv v primeru spornih dokumentov, še vedno ni jasno. Malo je verjetnosti, da nekdo iz Balenciage ni videl končnega materiala in dal soglasja za objavo kampanje, njihovo reševanje te situacije v Instagram zgodbah pa je popolnoma noro.
Kakšne so možnosti, da luksuzna hiša objavi nekaj, česar odgovorni niso prej stokrat pregledali? Nič, razen če je prišlo do nekaj večjih napak na samem vrhu. Balenciaga zdaj za 25 milijonov dolarjev toži produkcijsko podjetje North Six Inc. in skupino oblikovalcev zaradi malomarnosti in škode, povzročene blagovni znamki.
Za kaj točno gre?
Nekaj dni pred izidom kampanje Objects, v kateri so se otroci fotografirali z BDSM medvedki v rokah, je Balenciaga izdala kampanjo za pomladno kolekcijo. Na fotografiji izdelka, natančneje torbice Hourglass, je bilo opaziti, da je postavljena na kup papirja.
Eden od teh dokumentov je pravni dokument vrhovnega sodišča o distribuciji otroške pornografije. Kampanja za pomladno kolekcijo je bila posneta v pisarni podjetja v New Yorku, režiral pa jo je Joshua Bright. Dodatne fotografije je posnel Chris Maggio.
Plaz je nastal v trenutku, ko so mediji pomešali dve kampanji in v kampanjo z otroci umestili torbo z dokumenti. Govorimo torej o dveh različnih kampanjah in zelo čudnem poteku dogodkov, ki je znamko v nekaj dneh pokopal.
Gabriele Galimberti, ki je odgovoren za vizualno podobo kampanje Objects, ki je bila posneta v Parizu, je izgubil številna sodelovanja. Galimberti je fotograf za National Geographic in to je njegov prvi ponesrečen izlet v modne vode.
Fotograf je izjavil, da so celoten komplet pregledali in odobrili zaposleni pri Balenciagi: “Ko k tebi pristopi velika hiša, kot je Balenciaga, in ti ponudi dober denar za dva dni dela, seveda ne razmišljaš preveč in sprejmeš ponudbo. Pri mojem delu honorarji niso visoki in ni lahko preživeti,” je povedal za WWD.
Galimbertija so v neprijeten položaj spravili tabloidi, ki so ga razglasili za pedofila, zato jih sedaj toži zaradi obrekovanja. Prejel je številne grožnje neznanih ljudi, ki mu, kot pravi, grenijo življenje.
Balenciaga je medtem izdala izjavo, v kateri se je opravičila za kampanjo, a Galimbertiju to ni kaj dosti pomagalo, saj je opravičilo prišlo prepozno.
Njihova največja ambasadorka Kim Kardashian se je po tednu molka končno oglasila glede incidenta in izjavila, da ostro obsoja izkoriščanje otrok v kampanjah, Bella Hadid pa je fotografije kampanje na svojem Instagram profilu izbrisala.
Na koncu vsega se nam zdi, da se bo vsak nekako rešil iz tega kaosa in da bo Galimberti plačal najvišjo ceno.