Kaj imajo skupnega intimni prizori med vojvodo in Daphne v romantični seriji Bridgerton ter med Daemonom Targaryenom in njegovo prostitutko Mysario v seriji Zmajeva hiša? Pri obeh prizorih je sodeloval koordinator za intimne prizore.
Poklic je precej nov – filmski in televizijski studii so začeli najemati koordinatorje leta 2017 kot posledica množičnega #MeToo gibanja, ki je opozarjalo na varnostne in duševne težave v omenjenih industrijah.
Koordinatorji imajo veliko nalog
Čeprav intimni prizori delujejo spontano in naravno, pa gre v ozadju za veliko dela in usklajevanja. Koordinator za intimo mora najprej prek pogovora z režiserjem ugotoviti, česa si ta želi in kaj pričakuje, nato pa se pogovoriti z igralci in izvedeti, kje so njihove meje, torej katere dele telesa želijo pokazati kameri, katerih delov telesa se soigralec lahko dotakne, s kakšnimi pripomočki so pripravljeni igrati in kaj je zanje neprijetno ter česa ne želijo početi.
Koordinator bo nato načrtoval vse dotike in gibanje, zato da igralcem olajša za številne precej neprijetne prizore, obenem pa jim da vedeti, da lahko svoje soglasje kadarkoli vzamejo nazaj oziroma prestavijo svoje meje in pri tem ne bodo prisiljeni v nekaj, kar jim ni prijetno.
Kadar intimni prizori vsebujejo nasilne upodobitve seksa, posilstvo in podobne situacije, je vloga koordinatorjev izredno pomembna, saj je njihova naloga tudi, da poskrbijo za ustrezno mentalno pripravo igralcev.
Leta 2018 je HBO kot ena izmed prvih televizijskih hiš uvedla pravilo, da morajo imeti vse serije, ki vključujejo intimne prizore, tudi temu namenjene koordinatorje, dve leti kasneje pa je igralsko združenje izdalo tudi smernice za koordinatorje, nato pa še standarde, ki jim morajo slediti, uvedli pa so tudi usposabljanja. Od takrat naprej je povpraševanje po koordinatorjih zelo naraslo, saj ti ne poskrbijo samo za to, da je prizor prepričljiv za gledalce, temveč tudi, da je igralcem prijetno in se počutijo varne.
Prav tako je najem koordinatorja za producente cenovno bolj ugoden, saj ti poskrbijo, da so prizori hitro in dobro posneti, namesto da se že tako za igralke in igralce neprijeten prizor snema večkrat in upa, da bo eden izmed improviziranih posnetkov dovolj dober.
Seveda so se našli tudi kritiki
Kljub temu pa niso vsi mnenja, da so koordinatorji nekaj pozitivnega. Igralec Sean Bean, ki ga poznamo iz Igre prestolov in Gospodarja prstanov, pravi, da so koordinatorji “uničili spontanost prizorov”, prizori, ki vključujejo seks, pa so postali zgolj “tehnična vaja”, igralki Jameela Jamil in Rachel Zegler pa sta v odgovoru na njegove komentarje zapisali, da je prav spontanost v intimnih prizorih lahko zelo nevarna. Zegler je zapisala, da je bila sama kot mlada in neizkušena igralka izredno hvaležna za prisotnost koordinatorja. “Zbudi se,” je zaključila v svojem Twitter zapisu.
Oglasil se je tudi angleški igralec sir Ian McKellen, ki prav tako pravi, da so koordinatorji uničili “čistost” na snemanjih. Zanimivo je, da se zdi, da koordinatorjem nasprotujejo prav igralci, medtem ko igralke, med drugimi tudi Emma Thompson, opozarja, da je vloga koordinatorja ključna, predvsem za mlajše igralke, ki so na snemanju obkrožene z igralci.
“Mislim, da če si mlada ženska na snemanju, na katerem so večinoma moški, bo ekipa sestavljena iz 90 odstotkov moških, žensk pa ne bo na snemanju z vami, saj na splošno na filmskih snemanjih ni enakopravnosti na nobeni ravni. Vsi so moški. In to je zelo neprijeten položaj za mlado žensko, ki začenja v tej industriji. Absolutno nujno je, da je ob njih nekdo, ki jih zaščiti. Absolutno nujno.
Ne morete si predstavljati, kaj so ljudje prestajali v nekaterih velikih serijah, ko so začeli snemati, v serijah, kjer so se morale ženske preprosto sleči.”
dama Emma Thompson
Številne igralke so v preteklosti že delile svoje izkušnje iz takšnih snemanj, na katerih so soigralci in režiserji zahtevali, da se razgalijo bolj, kot so se želele, ali pa so jim celo ponujali alkohol, da bi se dovolj sprostile pred kamero.
Kljub temu je pred koordinatorji še dolga pot, številni koordinatorji opozarjajo, da bi morali biti kooordinatorji za intimne prizore tako vseprisotni in normalizirani, kot so koreografi kaskaderjev. “Ne bi improvizirali prizora s pretepom, ne bi smeli improvizirati niti intimnega prizora,” pravi Lizzy Talbot, koordinatorka, ki je sodelovala pri snemanju intimnih prizorov v serijah, kot so Bridgerton in The Witcher, pred tem pa je delala kot koordinatorka za pretepe in boje. Meni, da je treba duševno zdravje igralcev zaščititi na enak način, kot se zaščiti fizično varnost igralcev v prizorih s pretepi.