Prejšnji vikend sem bila v petzvezdničnem hotelu, ki je bil videti neverjetno. Velika soba, ogromna postelja z odejo, ki je klasično tako zatlačena za jogi, da se jo komajda izvleče ven ter čudovita kopalnica.
Ob obisku nisem niti pomislila na to, da česa ne bi smela uporabiti, ker je umazano, saj nekako pričakuješ, da je vse čisto, in tudi videti je brezhibno.
Nekateri so v hotelih veliko bolj pazljivi, morda delujejo celo paranoično, ko dezinficirajo vse površine, v katerih bivajo tistih nekaj noči. Toda številne hotelske sobarice poročajo, da to niti ni tako narobe. Sobarice na primer v osemurnem delavniku pospravijo in očistijo približno petnajst do dvajset sob, torej eni sobi namenijo največ dvajset do trideset minut.
V tem času morajo: očistiti sobo, postlati posteljo, zamenjati posteljnino in brisače, zamenjati vse šampone, vrečke čaja in podobno, odnesti smeti, vse skupaj postaviti na pravo mesto in še bi lahko naštevali. V tako kratkem času in pri toliko časa se stvari lahko hitro (dobesedno) pomete pod preprogo.
Nekdanja hotelska sobarica Tara Richardson je zato delila pet delov hotelske sobe oziroma pet predmetov, ki se jih v hotelskih sobah najredkeje konkretno očisti pri običajnem čiščenju in pripravljanju hotelske sobe.
1. Kavni aparati
Te se običajno očisti zgolj površinsko, torej s sprejem in krpo, saj je bolj pomembno, da so videti čisti, kot pa da so dejansko čisti, pravi nekdanja sobarica. Zaradi vode v avtomatu in nepravilnega čiščenja se zato znotraj kavnih aparatov lahko najdejo tudi bakterije in včasih celo plesen.
2. Vedra z ledom
Morda niso nekaj, kar bi redno videli ali naročili v svojo hotelsko sobo, toda bojda tudi niso ravno čisti. Ljudje jih uporabljajo kot posodo za pse ali pa vanje bruhajo, pripoveduje Richardson, ki dodaja, da ta vedra običajno niso dovolj dobro očiščena.
Led se vrže stran, vedro se malo obriše, če ima sobarica še nekaj časa, ga morda pošprica z večnamenskim čistilom in to je to.
3. Odeje in deke
Čeprav se je tem praktično nemogoče izogniti, pa Richardson opozarja, da hoteli zelo redko menjajo in čistijo odeje in deke. Zamenja se posteljnina, medtem ko odeja ostane umazana, pogosto se jih očisti zgolj v primeru, da je na njej viden madež.
“Tam, kjer sem delala, razen če je bil viden madež, so deke, odeje in prevleke v čistilnico odpeljali samo enkrat na leto”, prav tako so bile enkrat letno očiščene tudi zaščitne prevleke za vzmetnice ter zavese, da o vzmetnicah sploh ne govorimo.
4. Brisače in kopalni plašči
Richardson pravi, da so brisače menjali samo, če so bile videti umazane, saj jim je bilo naročeno, da se tako izognejo preveliki količini dela v pralnici, obenem pa tudi brisače ne bodo prevečkrat oprane in tako prehitro izrabljene zaradi pranja. Predlaga, da ob obisku hotela ustavimo sobarico ter jo prosimo za sveže brisače in kopalne plašče, saj so tisti zagotovo sveže oprani.
5. Kozarci in skodelice
“Tam, kjer sem jaz delala, so bili kozarci in kavne skodelice preprosto oprani in osušeni v kopalniškem umivalniku. Nismo dobili detergenta, kozarci niso bili konkretno umiti v pomivalnem stroju.”
Ne glede na to, ali potujete službeno ali v prostem času, dobro je, da s seboj prinesemo tudi nekaj čistilnih pripomočkov, kot so robčki za razkuževanje, in z njimi na hitro obrišemo vse povšine v sobi: stikala za luči, daljince, telefone, površine miz in še posebej kljuke, zaključi Richardson.
Zanima me, ali to velja tudi za petzvezdnične hotele …