Zgodba o tem, kako se je Timi, kakor ga kličejo prijatelji, iz sveta manekenstva zavihtel v sam vrh medijskega sveta na Nizozemskem je navdihujoča in dokaz, da se z vztrajnostjo in delom resnično daleč pride. V njegovem primeru v Amsterdam, ki postaja prava modna prestolnica. Do tja ga je pripeljala ljubezen, ljubezen do mode pa je tista, zaradi katere se po sedmih letih še ni vrnil.
Kako nekdo iz Slovenije postane urednik nizozemske modne revije?
Revija je licenčna, a je bila nizozemska izdaja povsem moja ideja. Na Nizozemsko sem se preselil pred sedmimi leti. Na začetku sem delal pripravništvo v modni agenciji, kasneje sem se tam tudi zaposlil, vendar me to ni najbolj veselilo. Vse velike modne revije so že bile prisotne na Nizozemskem in so si bile podobne, zato sem vedel, da je prostor za še kaj bolj kreativnega. Zdelo se mi je, da je Numéro idealna revija. Pozanimal sem se o pridobitvi licence, kar je trajalo nekje 11 mesecev, v tem času sem moral najti tudi investitorja za projekt.
Je bilo to težko?
Ljudje so se sprva spraševali, zakaj še ena revija. Še posebej, ker veliko ljudi ni več verjelo v tisk, sploh založnikov. Na srečo sem našel takšne, ki so verjeli v moje ideje, kljub temu da nisem Nizozemec, kar bi sicer lahko bila ovira. Pri matični reviji Numéro niso imeli problema s tem, da sem tujec.
Kaj je bilo odločilnega pri odločitvi lansiranja še ene modne revije, kljub temu da je tisk v zadnjih letih daleč stran od najboljših let, verjamem, da tudi na Nizozemskem?
Nizozemski trg je zelo kreativen, tukaj je precej znanih in dobrih muzejev, veliko trgovin, fotografov, modelov, notranjih oblikovalcev, skratka veliko dogajanja, za katerega pa se mi je zdelo, da se v revijah ne reflektira. Revijo smo javnosti predstavili oktobra 2019 in letos bodo minila že štiri leta od prve izdaje.
In zakaj ste izbrali deželo tulipanov in na stotine koles?
Na Nizozemsko sem se preselil v tretjem letniku študija podjetništva v Ljubljani. Selitev je bila spontana, glavni razlog pa selitev mojega bivšega partnerja v Amsterdam, kjer sem ostal. Študij sem dokončal na daljavo.
Mnoge zanima, kaj vse počne kreativni direktor in glavni urednik modne revije?
Ne vem, kje naj začnem, saj ne delam zgolj uredniškega dela. V osnovi sem glavni urednik in kreativni vodja, vendar delam skoraj vse pri reviji. Od PR marketinga, iskanja oglaševalcev, produkcije (delamo na mednarodnih trgih in zato je večina naše produkcije v New Yorku, Los Angelesu, Parizu in Milanu), prav tako pa vsebine za družbena omrežja in organiziram dogodke. Pišem intervjuje, a precej manj kot na začetku. Sam opravljam še izbor fotografov, modelov, vizažistov in drugih sodelavcev tako za našo revijo kot druge revije in kampanje modnih znamk.
Revija izhaja v angleščini, kako to?
Na začetku je revija izhajala v nizozemščini, vendar je bilo nesmiselno, saj jaz ne govorim tekoče nizozemsko. Dve leti sedaj revija izhaja v angleščini, kar je prav tako bolj smiselno, saj jo prodajamo tudi na tujih trgih kot so ZDA, Anglija, Španija, Francija, Belgija in Koreja.
Jezik potemtakem ni ovira, še posebej ker ves svet govori angleško?
Nizozemska je ena najbolje govorečih držav v Evropi, kar se angleščine tiče. Skoraj vsi govorijo tekoče angleško, zato to nikoli ni bila ovira. Poslovno je bila že od vsega začetka angleščina dovolj, zato se jezika tudi po sedmih letih še nisem naučil tekoče govoriti. Večina mojih prijateljev je iz tujine, zato z vsemi govorim angleško. Tudi moja ekipa je razpršena po vsem svetu. V bližnji prihodnosti bi se jezika rad naučil, saj nameravam tukaj ostati, prav tako zaradi spoštovanja in seveda uporabe.
Največja ovira glede jezika je bila glede družabnega življenja, saj so Nizozemci precej zaprti kar se tiče širjenja svojega kroga prijateljev.
Kakšni so bili začetki?
Na začetku je bilo težko, ker nisem imel poznanstev in ekipe, ljudje niso verjeli v naš koncept. Ni bilo lahko, a je bila kasneje prva izdaja zelo odmevna. Našo drugo izdajo smo pričeli ravno v začetku epidemije covida, kar je bil za takrat start-up podjetje velik izziv. Nekako smo preživeli to obdobje, pri čemer smo povečali količino digitalnih vsebin. V primerjavi z drugimi, ki so v tistem času klestili vsebine, smo mi storili ravno obratno in to se je izkazalo kot odlična rešitev tega težkuega obdobja. Revija je licenčna, a vso vsebino produciramo sami.
Vaše delo vključuje sodelovanje z znanimi, kakšne so vaše izkušnje?
Nekateri znajo imeti zelo slab odnos, pozitivno pa so me presenetili igralec Brandon Flynn, mehiški igralec Alejandro Sánchez Speitzer, s katerima sem ostal v kontaktu, pa igralca Noah Cyrus (sestro Miley Cyrus) in Jacob Elordi. Enega ljubših intervjujev v zadnjem času sem opravil s kreativnim direktorjem znamke Diesel Glennom Martensom, v užitek mi je bilo sodelovati tudi z Demi Lovato. Del teh ljudi je res prijaznih in so naklonjeni pogovoru, precej znanih pa so ravno nasprotje tega.
Kako pa poteka sam proces dogovarjanja z znanimi?
Vseh vsekakor ni mogoče dobiti, še posebej največjih zvezdnikov. Sodelovanja se morajo seveda uskladiti s promocijo kariere ali projekta, ki ga imajo zvezdniki v določenem časovnem terminu. Dogovarjamo se s publicisti, znamkami, če gre za njihove ambasadorje ter z agencijami. Kar nekaj let nam je vzelo, da smo lahko vzpostavili kontakte in odnose z njimi. Službeno veliko potujem in sem prisoten na mednarodnih dogodkih, kar pa je odlična priložnost za spoznavanje ljudi.
Se pravi je mreženje ključnega pomena?
Kadar predavam (občasno na univerzah op. a.), vedno govorim o socialnem kapitalu, ker je to pri mojem delu izredno pomembna stvar. Prav tako na ta aspekt dela opominjam svoje pripravnike, ki jih obenem `potiskam` izven cone udobja z udeležbo na dogodkih na primer. Mislim, da je to ena najbolj pomembnih veščin na sploh v življenju, pa najsi gre za posel, družino, ljubezen.
Kakšen je položaj tiska na nizozemskem?
Trenutno se tisk na Nizozemskem pobira, odpira se vse več trgovin z luksuznimi znamkami. Trg je veliko bolj zanimiv prestižnim znamkam, ne samo zato, ker tukajšnji ljudje radi zapravljajo, ampak ker se je število turistov močno povečalo. Za tujce je dežela privlačna tudi zaradi izobraževanja, tukaj je sedem najboljših univerz na svetu. Poleg tega je veliko glasbenih in modnih dogodkov, izboljšal se je tudi teden mode.
Nizozemska je trenutno eden izmed bolj zanimivih evropskih trgov.
Spremembe v tisku pa so vendarle vidne v primerjavi s pretekli leti, kajne?
V zadnjih letih se je veliko spremenilo na področju tiska, še posebej pri revijah, ki so se izhajale tedensko ali mesečno. Ljudje nimajo časa vsakomesečno slediti temu, hkrati to ni trajnostno. Še posebej, ker primanjkuje papirja v svetu in se je ta močno podražil. Veliko je različnih dejavnikov, zakaj se revije izdajajo manj pogosto. Mi smo zasnovali unikatni produkt, ki je na tukajšnjem trgu trenutno vodilni. Revija, ki izhaja dvakrat letno, je zasnovana v smislu kakovost pred količino (quality over quantity). Ljudje kupujejo takšne revije, ker imajo vrednost, postanejo modni dodatek na mizi in jih ne zavržejo.
Revijo soustvarja tudi vaša sestra Jana. Kako sodelujeta in kakšen je vajin odnos?
Z Jano sva si zelo blizu, sva veliko v kontaktu. Pred enim letom se je pričela veliko bolj vključevati v delo pri reviji, saj je novinarstvo njena strast. Opravlja veliko intervjujev, je urednica segmenta potovanj in glasbe, vodi mednarodne produkcije. Velika mi pomaga in je pomemben del revije. V prihodnosti načrtuje selitev v Amsterdam, trenutno pa živi v Ljubljani, kjer ima redno službo. Za revijo dela v svojem prostem času.
V rani mladosti ste se ukvarjali z modelingom, vas moda spremlja od malih nog?
V otroštvu sem imel veliko interesov, med drugim sem želel postati zdravnik in odvetnik. Z modo sem se pričel ukvarjati v srednji šoli. Najprej sem sodeloval v televizijski modni oddaji Agencija Milano, pri komaj 15 letih pa že podpisal s slovensko modno agencijo. Če sem iskren, se moja manekenska kariera ni razvila v kak presežek, vendar sem na podlagi tega razvil druge interese v modnem svetu in na podlagi mojega študija razvijal socialni kapital, ki mi pomaga pri vsem, kar danes počnem.
Po fotografijah na vašem Instagramu je jasno, da je moda vaša strast. Kako bi opisali svoj stil?
Trende spremljam, sledim dogajanju na tednih mode, kjer najdem veliko inspiracije. Na modo gledam trajnostno, zato večkrat nosim enake kose, vendar na drugačen način. Pomembno mi je, da se v oblačilih dobro počutim, sploh kar se tiče obutve in hlač.
Najslabša in najboljša plat mode?
Najboljša plat mode je kreativnost, inspiracija in nenehno dogajanja ter povezanost ljudi. Prehiter tempo pa je ena slabših plati, tudi masovna produkcija in medsebojna tekmovanja.
Vedno več ljudi želi delati v modnem svetu, veliko je umazanih ljudi, ki drug od drugega kradejo ideje. Določeni seveda, ne vsi.
Na Nizozemskem vedo od kod prihajate, poznajo morda kakšnega od slovenskih oblikovalcev?
O slovenski modi z njimi ne govorim kaj dosti, vsekakor pa poznajo našo državo. Veliko se jih poleti v Sloveniji ustavi na poti na Hrvaško. Vedno več se o Sloveniji govori v smislu potovanj in tudi letos veliko ljudi namera počitnikovati pri nas, saj pravijo, da je narava pri nas čudovita.
Koga od svetovno znanih bi povabili v Slovenijo odkrivat naše lepote in kam bi ga peljali?
Kranjska Gora, Bled, Piran, Ljubljana so kraji, kamor bi jih vsekakor peljal. Poleti v Slovenijo pripeljem svoje prijatelje, dva izmed njih prihajata iz Brazilije in bosta sigurno zelo navdušena. Jaz se jim bom trudil čim več pokazati, kasneje gremo še na Hrvaško. Prav tako na Nizozemsko vabim svoje prijatelje, eden izmed njih se bo letos priselil sem, ker je tukaj veliko več priložnosti. Nizozemska sicer nima primerljive narave in vsega, kar Slovenija nudi. Od svetovno znanih bi v Slovenijo z veseljem povabil Zendayo.
Kakšni so vaši cilji za prihodnost, ostaja Numéro za nekaj časa vaša edina ljubezen ali že snujete nove načrte?
Poleg revije razvijam še dva nova projekta. Razvijam revijo o potovanjih, katere izdajo načrtujemo v prihodnjem letu. Z revijo Numéro bomo naredili projekt v omejeni izdaji, ki bo prav tako predstavljen v letu 2024. Obenem se ukvarjamo z načrtovanjem in širjenjem prepoznavnosti znamke, pri čemer igrajo glavno vlogo dogodki. Delujemo tudi kot agencija, naše ekipe producirajo vsebine še za druge revije. Sanje pa so lastno založniško podjetje in kreativna agencija, s katero bi našim klientom ponudili še več storitev.