Nikoli ne podcenjujte moči, ki jo ima šminka!

29. julij 2023

Nikoli ne podcenjujte moči, ki jo ima šminka!

29. julij 2023
Foto: Unsplash
Nikoli ne podcenjujte moči, ki jo ima šminka!

Nikoli ne podcenjujte moči, ki jo ima šminka!

29. julij 2023
Foto: Spolight/launchmetrics

Danes praznujemo mednarodni dan rdečila za ustnice, ki je najbolj popularno in prepoznavno ličilo po vsem svetu. Četudi je v obdobju epidemije njegova prodaja zaradi nošenja mask strmo padla, še vedno ostaja med najbolje prodajanimi izdelki za ličenje.

Rdečilo za ustnice ali šminka, kakor pogovorno rečemo, je postala predmet poželenja in celo statusni simbol, saj se za najdražje blagovne znamke odšteje tudi 120 evrov in več. Četudi je njena osnovna lastnost obarvanje ustnic, pa imajo šminke še negovalni učinek, saj vsebujejo olja, vosek in druge vlažilne in mehčalne sestavine.

Ličilo, ki ga najdemo v skoraj vsaki kozmetični torbici, ima bogato in dolgo zgodovino, saj prvi podatki o obarvanju ustnic segajo v čas Mezopotamije, ki so ženske drobile žlahtne kamne ali žuželke (carmine) in nastali prah uporabljale za okrasitev ustnic. A pot do šminke kakršno poznamo danes, je bila kar dolga in včasih kar zahtevna, saj so šminke v srednjem veku v Evropi celo prepovedali, v Angliji pa je bila svoj čas povezana z marginaliziranimi skupinami, kot so bile zanje igralke in prostitutke.

Prva komercialna šminka je bila izumljena leta 1884 v Parizu. Prekrita je bila s svilenim papirjem in narejena iz jelenovega loja, ricinusovega olja in čebeljega voska, izdelalo pa jo je francosko kozmetično podjetje Guerlain, ki obstaja še danes. Pionirka barvnih različic šminke pa je bila Elizabeth Arden, ki je v začetku leta 1930 začela proizvajati različne barve šmink. Trenutno je v kozmetični industriji na stotine znamk, ki proizvajajo šminke v najrazličnejših teksturah, oblikah in predvsem odtenkih.

Eden izmed tiskanih oglasov za rdečo šminko, ki je bila v tistem času najbolj popularen odtenek (Foto: Profimedia).
Foto: Profimedia

ODTENEK PO VAŠEM OKUSU

Lahko bi rekli, da obstaja toliko odtenkov šmink, kolikor si zaželiš in obdobje zgolj rdečega in rožnatega spektra se je končalo že v sedemdesetih, ko so se pojavil drznejše barve, s črno na čelu. In če slučajno med to kopico odtenkov ne najdete svojega – ja, tudi to je za nekatere ženske povsem običajno in ne boste verjeli, da nekatere svoj rdeči odtenek izbirajo več kot eno uro – obstajajo znamke, ki vam ga izdelajo po vaši želji.

Foto: Unsplash

Za eno takšnih je v Londonu delala vrhunska slovenska vizažistka Ana Lazovski, ki pa trenutno dela kot makeup designer. V okviru svojega poklica, ki pri nas ni tako poznan, postavlja barvne sheme za prihajajoče kolekcije ličil kozmetičnih hiš, svetuje pri ustvarjanju novih produktov, oblikuje masko za tuje reklame, javne osebnosti, kampanje, filme in drugo. “Poklic makeup designerja zahteva izobraževanje na področju ličenja, a so vsekakor potrebne specializacije, saj se tehnika izredno hitro razvija in mi moramo biti seveda v koraku s časom,” je o zanimivem poklicu za Style.Over.Net dejala Ana.

Foto: arhiv Ane Lazovski
Foto: arhiv Ane Lazovski
Foto: Instagram @analazovski

Šminke so sicer izdelane iz voskov (čebelji, ozokerit, kandela), olj (olivno, mineralno, ricinusovo), antioksidantov in mehčal, pri čemer trdoto šminke določa vosek, za dolgoobstojnoost pa poskrbni silikonsko olje. Barve ustvarijo dodani pigmenti in različna barvila. Roza šminke so na primer izdelane z mešanjem brezbarvnega titanovega dioksida in rdečih odtenkov. Svetleč efekt v šminkah pa ustvarijo s pomočjo silikon dioksida, ali dodajanjem ribjih lusk in delcev sintetičnih biserov.

Foto: Unsplash
Foto: Unsplash

Ana je v svoji karieri izdelala že kar nekaj šmink. Pravi, da je pri zasnovi in izdelavi najbolj pomembna kakovost sestavin in intenzivnost pigmentov ter tehnični plan do želene oblike produkta. In kako najti pravi odtenek zase? Ana svetuje, da si najprej izberite teksturo, nato izbirajte odtenek. “Pri bolj prosojnih teksturah upoštevajte vašo barvo ustnic, saj ta vedno vpliva na končni videz.”

Izbira barve in teksture pa ni vse, kar morate upoštevati pri šminki. Pomembna je tudi uporaba oz. nanos. “Pri mat teksturah na rahlo nevtralizirajte rob ustnic s korektorjem, da četudi boste želele ustvariti mehki, neostri rob, ne bodo ustnice videti ‘razlite’”, dodaja Ana Lazovski.

Moč obarvanih ustnic

Uporaba šminke ženskam ne predstavlja zgolj upoštevanje trendov ali enega izmed korakov ličenja, ampak ima globlji psihološki pomen, še posebej rdeča barva. Za mnoge je šminka simbol seksapila, za druge simbol moči, najstnicam predstavlja simbol ženskosti, spet tretjim samozavest, v preteklosti tudi simbol emancipacije. Vsaka barva šminke ima še spremljevalno konotacijo, rdeča barva se tako povezuje z eleganco in strogostjo, na primer črna barva pa z umetnostjo in subkulturami.

Foto: Pexels

Študija Univerze v Mischiganu je pokazala, da ljudje v ženske, ki nosijo šminke, strmijo precej več časa kot v tiste z naravnimi ustnicami. Ana Lazovski prav tako poudarja moč, ki jo ima šminka za osebo ali na njeno počutje. “Šminka je moj ščit ali pa ‘mood lifter’”, pravi in dodaja, da svoj odtenek izbere barvno harmonično glede na oblačila, ki jih nosi. 

Rdeča barva je ikoničen, najbolj priljubljen in vedno aktulen odtenek šminke, k popularizaciji pa sta v petdesetih pripomogli predvsem igralki Elizabeth Taylor in Marilyn Monroe. Trenutne trende nošenja šmink ustvarjajo modne hiše na svojih revijah, slavni vizažisti ter predvsem številni posnetki o ličenju na TikToku, YouTubu in Instagramu.

7 zanimivih dejstev o šminki:

  • prva uporaba barv za ustnice sega v čas Antike pred 5.000 leti
  • prva komercialna šminka je bila izumljena leta 1884 v Parizu
  • v času Rimljanov so šminke nosile tako ženske kot moški
  • črtalo za ustnice naj bi izumila kraljica Elizabeta I.
  • najdražja šminka na svetu je stala 61.000 evrov, embalaža pa je bila izdelana iz 18-karatnega zlata in 199 diamantov
  • 25 % ženske ne zapusti hiše brez šminke
  • znamka MAC je s prodajo kolekcije šmink VIVA Glam za zbrala kar 340 milijonov evrov
Foto: Unsplash

Avtor
Piše

Katja Štravs

Style. Več novic