Namesto klasične kolekcije in retrospektive so ustvarili projekt, ki presega oblačila in nakupovalno izkušnjo. Med pariškim tednom mode je na aveniji George V med 2. in 5. oktobrom zaživel pop-up prostor, ki je bil zasnovan kot galerija, razstava in družabno stičišče.
Pod kuratorskim vodstvom Sarah Andelman, ustanoviteljice legendarne trgovine Colette, in zvočno kuliso Michela Gauberta je Zara obiskovalcem ponudila potovanje skozi ustvarjalnost, ki briše meje med modo, umetnostjo in dizajnom.

50 ustvarjalcev, 50 zgodb
Projekt nosi naslov “50 Pieces, 50 Creators”. Petdeset ustvarjalcev (med njimi oblikovalci, arhitekti, umetniki, fotografi in filmski režiserji) je pripravilo vsak po en kos, ki nosi njihov osebni pečat.
Zbirka ni omejena le na oblačila: v njej najdemo vse od figuric, svetil in pohištva do unikatnih modnih dodatkov in reinterpretacij kultnih kosov.
Vsak predmet je bil predstavljen kot razstavni eksponat, kar je obiskovalcem omogočilo, da so kolekcijo doživeli na povsem drugačen način. Namesto hitre mode so v ospredje stopile zgodbe, ki so s sabo prinesle intimen pogled v svet posameznega ustvarjalca.

Najbolj odmevni kosi
Med najbolj fotografiranimi predmeti je bila Labubu figurica Kasinga Lunga, ki je s svojo ceno 529 evrov postala takojšen zbirateljski kos. Fotograf Steven Meisel pa se je poigral z uporabnostjo in oblikoval transportni koš za hišne ljubljenčke, ki je bil med obiskovalci eden najbolj priljubljenih in domiselnih kosov.

Nekdanji kreativni direktor Valentina, Pierpaolo Piccioli, je k zbirki prispeval presenetljiv rožnat surf, ki je couture estetiko prenesel v popolnoma nov kontekst.


Svojo vizijo so prispevale tudi modne ikone: Cindy Crawford je oblikovala set kratkih hlač z bodyjem, navdihnjen z njenim prepoznavnim slogom iz devetdesetih. Kate Moss je ustvarila serijo elegantnih škatel za shranjevanje (“keepsake boxes”), ki združujejo preprostost in prefinjenost.

Naomi Campbell je v kolekcijo vnesla svojo značilno avro moči in glamurja, Linda Evangelista pa je izbrala luksuzno spalno haljo iz kašmirja, ki združuje udobje in prestiž.


Med filmom, arhitekturo in umetnostjo
Projekt je presegel okvir mode in se razširil na druga področja ustvarjalnosti. Pedro Almodóvar je oblikoval majico, ki odraža njegov filmski svet, medtem ko je Luca Guadagnino predstavil pulover s pasjim motivom (“Rosy sweater”), ki združuje intimo in pripovednost.

Norman Foster je v kolekcijo dodal dva funkcionalna kovčka, Es Devlin betonsko svetilko, ki deluje kot skulptura, Marc Newson pa steklene posode in druge uporabne predmete, ki se gibljejo na meji med dizajnom in umetnostjo.
Kuratorka projekta, Sarah Andelman, je poleg razstavne zasnove prispevala še nenavaden, a duhovit “book hanger” – obešalnik za knjige. Sodelovala je tudi legendarna vizažistka Pat McGrath, ki je oblikovala torbico za ličila.

Moda z družbenim učinkom
Praznovanje ni bilo le poklon estetiki mode, temveč tudi filantropiji. Celoten prihodek od prodaje bo namenjen organizaciji Women’s Earth Alliance, poleg tega pa bo vsak ustvarjalec prispeval še k dobrodelnemu projektu po lastni izbiri, za kar bo Zara namenila 20.000 evrov.
Jubilejna kolekcija je tako hommage preteklosti in hkrati tudi investicija v prihodnost: v ljudi, ideje in projekte, ki presegajo meje modne industrije.



Ko hitra moda postane luksuzna izkušnja
Zara je s tem projektom dokazala, da lahko znamka, znana po dostopni modi, prevzame povsem drugačno vlogo. Kolekcija, ki je od 6. oktobra na voljo v izbranih trgovinah in na spletu, je zaradi svoje omejenosti in posebne predstavitve hitro postala zbirateljski predmet.
Vprašanje, ki se zastavlja, je jasno: ali se hitra moda lahko približa definiciji luksuza?
V Parizu so pokazali, da je odgovor da, še posebej če kolekcijo razumeš ne kot proizvod, temveč kot kulturno izkušnjo. 50. obletnica Zare je tako postala trenutek, ko moda ni slavila le oblek, ampak tudi dialog med različnimi kreativnimi svetovi.



