H&M Glenn Martens: genialna kolekcija, ki bo pustila poseben pečat v modni industriji

18. oktober 2025

H&M Glenn Martens: genialna kolekcija, ki bo pustila poseben pečat v modni industriji

18. oktober 2025
Foto: H&M
H&M Glenn Martens: genialna kolekcija, ki bo pustila poseben pečat v modni industriji

H&M Glenn Martens: genialna kolekcija, ki bo pustila poseben pečat v modni industriji

18. oktober 2025
Foto: H&M

H&M naj bo v pripravljenosti, kajti stavimo, da bo to ena najbolj odmevnih oblikovalskih kolekcij. Glenn Martins je pripravil modno poslastico, za katero se bo vredno grebsti.

Glenn Martens je trenutno eden top modnih oblikovalcev na svetu in kreativnih direktor kar dveh modnih hiš, znamke Diesel ter Maison Margiela. Belgijski oblikovalec je bil izbran za oblikovanje H&M-ove posebne oblikovalske kolekcije, ki vsako leto postanejo viralne in v trenutku razprodane.

Style.Over.Net je pred uradno predstavitvijo kolekcije ekskluzivno kot edini slovenski medij sodeloval na digitalni konferenci, kjer nam je Glenn skupaj z vodjo oblikovanja pri H&M Ann-Sofie Johansson zaupal vse o sodelovanju, modnih kosih in predvsem unikatni tehnologiji izdelave oblačil, ki to kolekcijo ustvarjajo unikatno in nepozabno.

Foto: H&M

Čeprav na prvi pogled za mnoge povsem običajna kolekcija, ki še kako odraža oblikovalsko držo blegijskega oblikovalca, je to kolekcija, ki skriva nešteto detajlov in predvsem zahtevnih oblikovalskih tehnik, ki jih nismo vajeni niti pri high end znamkah niti pri high street znamkah.

Sodelovanje, ki je plod dveletnega ustvarjanja

Glenn je skupaj z H&M-om kolekcijo ustvarjal kar dolgo, od prvega sestanka do končnega lansiranja je preteklo dve leti. Oblikovalec, ki pogosto premika meje mode, je ustvaril kolekcijo, ki slavi domiselnost, individualnost in izražanje sebe. Kolekcija je raznolika in vsestranska paleta izdelkov, ki združuje žensko in moško modo, unisex kose in dodatke.

Foto: H&M

Ann-Sofie Johansson je dejala, da pri znamki H&M želijo sodelovati z oblikovalci, ki imajo poseben stil oblikovanja in jasno zastavljeno pot. Pri Glennu jih je navdušila njegova unikatnost, svežina in inovativnost v oblikovanju, njegova “čudaškost, vendar na lep način. Opazili smo njegovo čudovito mojstrsko in obrtniško delo”.

“Resnično menim, da je to eno najbolj kreativnih sodelovanj, kar smo kdajkoli imeli. Glenn je izjemno nadarjen in radikalni mislec, to pa so izjemni modeli, ki se poigravajo z arhetipi in bistvom tega, kar pomeni vsakodnevno oblačenje. Kampanja je tako posebna – že zdaj je ikonična.” je še dejala Ann-Sofie Johansson.

Foto: H&M

Igriva kolekcija, ki spodbuja k unikatnosti

Kolekcija se spogleduje z estetiko in stilom njegove znamke Y project, na kateri je gradil 12 let in se od nje lansko leto poslovil. “Vsak kos je na novo zasnovan kot izjemen kos, ki igra z iluzijo in prilagajanjem. Mnoge kose lahko tisti, ki jih nosi preoblikuje z uporabo tehnik preoblikovanja, kot so folija in žica, ki ustvarita skulpturne oblike.

Foto: H&M

Glennov oblikovalski proces temelji na konceptualizaciji in v sodelovanju s H&M-om je to vpeljal v preoblikovanje oz. oblikovanje celotne garderobe, vključno s perilom kot najbolj prodajanimi kosi pri švedski blagovni znamki.

“Rad začnem z nečim, kar že obstaja, in potem poskušam s konceptualizacijo predrugačiti. Na seznamu so bile tudi boksarice in potem sem pomisli, kaj lahko naredim z boksarskimi hlačami,” je dejal Glenn.

Foto: H&M

Twist & turn

Največja inovacija kolekcije, katere glavni fokus je raznolikost, so kosi, ki se lahko predrugačijo z oblikovanjem z rokami. V nekatere kose oblačil so všite žice in posebna folija, ki omogoča transformacijo. Na primer, karirasta jakna se lahko z nekaj stiski oblačila naguba in tako povsem spremeni po želji, celo spremeni iz daljše v krajšo različico.

Foto: H&M

Tako praktično nastane unikatna skulpturna silhueta. Izvedba kolekcije je bila zaradi tega veliko zahtevnejša. Zaupla nam je njegov najljubši kos iz kolekcije, za katerega tudi mi menimo, da je resnično umetnost. Poleg ekstremno visokih škornjev, ki so videti kot umetniška instalacija, je torbica.

“Všeč mi je, da se lahko z njo igraš, da lahko počneš, kar hočeš, je skulptura in na voljo v različnih barvah in oblikah. Je najboljša torbica v industriji.” Glenn dejal, da jih je sicer želel uporabiti za Margielo.

Foto: H&M

Na moje vprašanje, kaj se je zanimivega naučil pri delu v tako veliki korpopraciji, se je najprej pošalil: “vse poteka tako počasiiiii,”. Nato je dejal, da je opazil, da veliko ljudi tam dela 10,15 let in da je odlično delovno okolje.

Foto: H&M

“Proces je nekoliko dalgotrajnejši pri tako globalni blagovni znamki kot pri drugih znamkah, pri katerih sem delal. Seveda je treba pri H&M-u, kjer morajo preučiti tudi trg, da dobijo povratne informacije. Tukaj ni vse tako enostavno kot pri manjših projektih, kjer lahko počneš karkoli želiš. To sem sicer približno že vedel, saj je znamka Diesel tudi precej velika. Nujna je demokracija,” je razložil.

Ann-Sofie je dejala, da so tudi oni s tem sodelovanjem veliko pridobili in ekipno zrasli ter se ob zahtevni produkciji veliko naučili.

Moda naj bo zabavna

Četudi smo ga spoznali le preko ekrana, smo lahko začutili strast do mode, njegovo prijetno osebnost in inteligenco, ki jo tu in tam začinja s humorjem. “Kolekcija je zabavna, prav tako kampanja, želeli smo odražati britanijo, na žalost nismo mogli vključiti kralja Charles in Camille. Takrat ko smo snemali, žal nista uspela,” se je pošalil Glenn.

Glenn nikakor ni sramežljiv ko gre za oblikovanje in prav tako ne ko gre za izjave in nekoliko bolj nerodne teme. V predstavitvi kolekcije nam je namreč zaupal, da ima nekoliko `zanimiv` spomin z mladosti na znamko.

Foto: H&M

“V 90.-tih je v mojem rojstnem dnevu prišel H&M in prvič smo imeli kul oblačila po dostopnih cenah. Bilo je neverjetno, mislim, da je bil to eden najbolj prelomnih trenutkov za mlade odrasle, da so bila oblačila dobra in kul in da si se počutil, kot da si resnično ti. Niso pa vedeli, kako oblačila zavarovati, zato je bila to čudovita priložnost za biti 14-15-letnik kradljivec. Vsak rojstni dan so vsi moji sošolci `čudežno` dobili H&M darilo,” je smeje dejal Glenn.

    Glenn Martnes in Ann-Sofie Johansson (Foto: H&M)

    Ann-Sofie je smeje dodala, da so nadgradili varnostni sistem v njihovih trgovinah. Pred njihovimi trgovinami se bodo sicer konec oktobra vile dolge vrste. Kolekcija H&M X Glenn Martens namreč v izbrane trgovine in na spletno stranoi hm.com prihaja 30. oktobra. Mi jo že nestrpno čakamo!

    Avtor
    Piše

    Katja Štravs

    Style.Več novic