Večer so zaznamovale avtorske kolekcije. Maja Štamol, Patricia Pie, Renata Bedene, PRINCIP for Akinoracelin, Timotej Bistan, NATASAHRUPIC, Simona Kogovšek in Lan Krebs, ki so predstavili raznolikost sodobne slovenske in regionalne mode.

Na reviji Heineken Select so se predstavili mladi oblikovalci iz ECO natečaja “From Waste to Beauty”, osrednji poudarek pa je bil namenjen trajnosti in ponovni uporabi materialov.
Vrhunec je predstavljala kreacija iz Heinekenovih pločevink, ki jo je zasnovala slovenska oblikovalka Matea Benedetti (Benedetti Life). Poskrbeli so tudi za zaključek večera na Heineken After Partiju, kjer smo se lahko družili v sproščenem vzdušju.

Jesensko-zimska kolekcija MASS 2025/26 pa poudarja udobje, funkcionalnost in izrazite modne poudarke, ki nagovarjajo vse generacije. Nova sezona v trgovinah MASS prinaša bogato paleto barv, materialov in modelov.
V ospredju sta temno rjava, barva kave, ter vinsko rdeča oziroma bordo, ki se pojavljata pri različnih stilih obutve, od superg do škornjev. Med vzorci izstopajo živalski potiski, predvsem leopardji in gepard, ki bodo popestrili zimsko garderobo in dodali pridih samozavestne elegance.



“LJFW poganja zavod, ki je neprofitna in nevladna organizacija, ki nima zagotovljenega financiranja za kontinuirano delovanje. Iz leta v leto se borimo obstati s pomočjo sponzorjev in ostalih partnerjev, ki smo jim globoko hvaležni, da prepoznajo potencial dogodka. Tako se včasih spletejo vezi onkraj poslovnih in vsako leto smo več kot veseli, ko se sestanemo na prostoru, kjer kreativnost nima meja,” so zapisali organizatorji LJFW.
Modna prihodnost in izzivi znamk
Na okrogli mizi z naslovom »Globalna vizija, lokalni glas« je Lea Bernetič je spregovorila o razliki v načinu, kako blagovne znamke gradijo identiteto v Londonu in v Sloveniji. “V Londonu sem opazila, da veliko bolj intenzivno sodelujejo z vplivneži. Blagovne znamke so aktivne na prav vseh točkah, imajo skrbno splanirane vse aktivnosti. Veliko jih uporablja tehniko dropov – na trg pridejo z omejeno količino. Okrog nje najprej zgradijo zelo visoko zavedanje – hype – potem pa jo lansirajo na trg in tako rekoč takoj razprodajo …” Dodaja je, da je kar nekaj znamk na ta način prišlo na sveno ter da tega pri nas še ni zasledila.
Danaja Batinić je opozorila na nerazumevanje načina delovanja modnih oblikovalcev: “Slovenci imamo celo vrsto odličnih ustvarjalcev, močno zgodovino na področju mode, tudi industrijo smo nekoč imeli. A zadnje čase se z modo nihče ne ukvarja, nihče ne vidi širše slike. Samozaposleni v kulturi recimo spadajo pod ministrstvo za kulturo, mala in srednje velika podjetja pod gospodarstvo …”
Danaja, ki je vodja projektov v Centru za kreativnost je razložila, da gre pri modnih občikovalcih za nekakšen preplet in da je nujno potrebno telo, ki bi znalo videti širšo sliko in ki bi skrbelo za internacionalizacijo mode, za razpise, finančne spodbude, predstavitve v Sloveniji in tujini.“
Dodala je še, da je “zavod LJFW edina institucija pri nas, ki dela take dogodke. Tega potrebujemo še več, več showroomov, mogoče celo dva dogodka na leto, skupinske predstavitve modnih ustvarjalcev v tujini, regiji ali velikih fashion weekih.”
Kolekcije, ki so nas navdušile
MAJA ŠTAMOL: Coat Cimphony
Žalska oblikovalka Maja Štamol Droljc, ki je lansko leto praznovala 20. obletnico delovanja, je otvorila večer s krasno kolekcijo plaščev v sivi, kamelji ter črni barvi. Elegantni kroji in večen dizajn ter kakovostni materiali so recept, ki bo poskrbel bodo modni kosi hitro našli pot v domove obiskovalk. Klasičnim krojem je dodala moderne detajle za več svežine in vse okuse.



Alenka Godec se je na modni reviji Maje Štamol predstavila v vlogi modela: “Z Majo Štamol sodelujeva že 20 let, le vprašanje časa je bilo, kdaj me bo postavila pred izziv in me je. Moram reči, da tudi zato, ker je vedela, v kakšnih kosih se dobro počutim – ta plašč, ki sem ga nosila, pa še v moji najljubši barvi, me je očaral. Všeč pa mi je tudi to, da se umetniki z različnih področij povezujemo, uživamo v skupnih lepih trenutkih. Kar prehitro minilo.”


Na reviji je nastopila tudi Karin Škufca: “Kaj nekaj let me ni bilo na LJFW, letos pa sem ponosno predstavila kolekcijo plaščev Maje Štamol. Izjemno sem uživala, energija je bila čudovita in v polni meri sem podoživela dneve z modne piste.“

PATRICIA PIE: Symphonia
Kolekcija Symphonia je poklon tradicionalnemu krojaštvu, ki govori jezik sodobne ženske in spoštuje naravo. Predstavlja najdrznejšo različico znamke in razkriva vso globino znanja našega ateljeja – od prešitih tkanin za razkošne plašče do zahtevnih 3D aplikacij iz rož, metuljev in kristalov.

Trajnostni pristop kolekcije se kaže v uporabi revolucionarnih materialov – tkanine iz lotusovih vlaken, ki so popolnoma biorazgradljive, materiala iz pomarančnih olupkov in organskega bombaža.



Modno revijo je popestrila violončelistka Alja Mandič Faganel s priredbo skladbe iz Game of Thrones: “Maja letos sem čisto slučajno vstopila v Zoofo, saj sem iskala obleko za koncert. Barbara (Franjić, Patricia Pie) je bila v trgovini in zaljubila sem se v njeno kreacijo. Z Barbaro pa zelo hitro spletli prijateljske vezi in tako je eno vodilo k drugemu in zdaj sem tu, na modni reviji sploh prvič v življenju. Vzdušje je bilo noro. Poznam koncerte, ko si na odru, publika pa ima distanco. Tu pa, ko sva se po nastopu sprehodili po pisti, je bila ta bližina, vzdušje, res nekaj norega, edinstveno.
NATASHAHRUPIC: Po vseh točkah
Nataša Hrupić je ustvarila prečudovito kolekcijo, ki temelji na povezovanju točk, ki tvorijo črte in te naprej oblike, ter sestavljanju osnovnih oblik v novonastale oblačilne celote. Modni kosi so inovativni, izredno nosljivi in zanimivi.


“Opazovanje novonastalih silhuet, ki se spajajo z unikatnostjo telesa, nagovarja k nadaljnjemu raziskovanju in upodobitvi sorodnih form, ki se združujejo v celoto kolekcije. Poglobljen razmislek ponazarja sociološki in psihološki vidik človeške interakcije na ravni napisane, izrečene in vidne komunikacije, ki je v ospredju, ” je kolekcijo za MMC opisala oblikovalka.



LAN KREBS: Jersey
Plisiran vzorec je zaznamoval celotno kolekcijo Lana Krebsa, ki je magistrski diplomant oblikovanja tekstilij na The Swedish School of Textiles. S kolekcijo na novo opredeljuje potencial džersija, preprostega materiala, ki se preobraža v dinamični in izrazni tekstil.



Pri kolekciji je uporabil strojno pletenje za cevaste strukture, s kateriumi raziskuje plastenje, ovijanje in oblikovanje tkanine na telesu. Pletena cev postane medij gibanja izraza in reinterpretacije, pri čemer gre za minimalno poseganje v material v smislu krojenja, rezanja in šivanja.
Matea Benedetti in Heineken Select
Heineken je s svojo odprto in svetovljansko identiteto, ki že desetletja povezuje ljudi z različnimi pogledi in osvežuje družabno življenje, to jesen prvič vstopil v svet mode na Ljubljanskem tednu mode. Dogodek, sinonim za kreativnost in raznolikost, je za ikonično pivo predstavljal edinstveno platformo za sporočilo odprtosti, povezovanja in odgovorne ustvarjalnosti.


Na modni reviji Heineken Select se je predstavilo osem nagrajenih mladih oblikovalcev z natečaja ECO “From Waste to Beauty”, ki spodbuja inovativne pristope k trajnostni modi. Poseben vrhunec večera sta bili dve unikatni obleki iz Heinekenovih pločevink, ki ju je zasnovala vizionarska slovenska znamka Benedetti Life.
Oblikovalka Matea Benedetti je ob sodelovanju poudarila: “Pri tem sodelovanju me je najbolj navdušila ideja, da lahko tudi globalna industrijska znamka, kot je Heineken, postane del zgodbe o trajnostni preobrazbi. Navdih se je rodil iz nečesa, kar običajno konča v košu – odpadne pločevinke. V njih sem videla priložnost za umetniški izraz, za manifest, za nosljivo sporočilo z novo, višjo vrednostjo.“

Pri Benedetti Life že od začetkov raziskujejo razmerje med luksuzom in trajnostjo. Benedetti je dodala: “V današnjem svetu luksuz ni več bleščeče zlato, temveč čista voda, zrak in zavedanje izvora tvojega oblačila. Tudi odpadek lahko z inovativnim pristopom postane dragocen vir – nova zgodba in nov začetek.“
Sodelovanje Heinekena in Benedetti Life je preseglo klasične okvire partnerstev. Združilo je svet piva in mode, ki se na prvi pogled zdita oddaljena, a delita skupno moč vpliva – globalno dosegljivost in zavestno ustvarjalnost.

“Iz Heinekenovih pločevink smo ustvarili več kot 5000 okroglih ploščic in jih ročno všili v kreacijo – kot simbol pretvorbe odpadka v novo obliko z višjo vrednostjo. Gre za nov dialog – kreativen, drzen in nujno potreben,” je še poudarila Benedetti.
