Če jo primerjamo z izkušenejšimi kolegicami, bi dejali, da je novinka, a če pogledamo njene dosedanje kolekcije in uspehe, pa bi rekli, da kroji že vsaj destletje.
Anika je svojo znamko ÆMONA ustanovila leta 2001, ime pa nosi večplastno simboliko. Navdih zanjo sta bila metulj, simbol preobrazbe ter Emona, starorimska naselbina, ki predstavlja pomemben zgodovinski temelj mesta, v katerem ustvarja.

Znamka je nastala iz želje po združevanju tradicionalne izdelave s sodobnimi inovacijami v modnem oblikovanju. Anika jo je prvotno zasnovala kot most med tema dvema svetovoma, danes pa se z uporabo inovativnih tehnik oblikovanja osredotoča na prêt-à-porter kolekcije.
Igra metafor in metamorfoz
Njene kolekcije so konceptualno zasnovane in pogosto inspirirane z dvojnimi pomeni, metaforičnimi izrazi in čustvenimi stanji, pri čemer so v ospredju materialu. Ti so skrbno izbrani, kot tudi potiski, ki so povsem avtorski in izražajo zgodbo in navdih kolekcije.
Vizionarske kolekcije so preplet brezčasne estetike, trajnostnega pristopa ter sodobnih digitalnih orodij, ki takoj za umetniško izraznostjo vključuje (še kako pomemben) njen občutek za marketinško uspešno modn zgodbo.
Oblačila po njeno oblikujejo več kot le zunanjo podobo. “Nosijo moč, da preoblikujejo naše doživljanje sveta in odnos do samih sebe. Zunanja preobrazba, izražena skozi oblačila, vpliva na notranje doživljanje, v tem medsebojnem dialogu se preobrazba odvija v obe smeri, oblačilo pa postane orodje izražanja identitete,” svoja razmišljanja opisuje na spletni strani znamke.


Ljubljana – Budimpešta – Milano – New York
Njena pot v tujino je logična, postopna in izredno hitra. Svoje kolekcije redno predstavlja na Ljubljanskem tednu mode, po domačem navdušenjem pa je svoje kreacije popeljala še na modno pisto v Budimpešto.
Sledila je prestolnica mode, Milano, kjer se je izobraževala na šoli Istituto Marangoni in pred dnevi pogled čez lužo. A New Yorka ni le ošvrknila, temveč se z njim konkretno spogledovala in povsem ujela.

Oblačila ÆMONA lahko newyorški ljubitelji mode namreč od novembra dalje najdejo v trgovini The Canvas 3.0, ki se nahaja v centru Oculus Trade Center. Tam je že na voljo Anikina zadnja kolekcija z naslovom PANTSA RHEI, ki jo je oktobra predstavila na LJFW.
Njena vse močnejša pristonost na evropski (in sedaj tudi svetovni) modni sceni dokazuje, da je pri oblikovanju kot tudi pri gradnji znamke premišljena in napredna. Močno se zaveda pomena identitete znamke, kakovosti izdelave ter nosljivosti.

Svoja oblačila predstavlja v intimnem showroomu na Rudniku v Ljubljani, njene kreacije pa nosijo tudi številne slovenske zvezdnice, med njimi Maja Keuc, Gaja Prestor, Hannah Mancini, Noemi in Zala Djurić. Njeno najbolj udarno sodelovanje je bilo s pevko Raiven, ki je njeno ekstravagantno obleko nosila na lanskoletnem nastopu na Evroviziji.
Anika je prejšnji mesec prejela tudi nagrado Elle oblikovalec v sklopu prireditve Elle Style Awards, ki jo organizira slovenska izdaja ugledne modne revije.
18 hitrih z Aniko Opara
Če bi lahko oblekli katerokoli osebo na svetu, kdo bi to bil?
Lana Del Rey ali Carine Roitfeld.
Kateri kos oblačila iz vaše garderobe najbolje predstavlja vas kot osebo?
Volnen suknjič
Kateri kos, ki ste ga oblikovali, ima posebno čustveno vrednost? Zakaj?
Obleko za babico, ki jo je nosila na sestrini poroki, je naročil moj dedek v zadnjih mesecih njegovega življenja.
Kateri tuji modni oblikovalci vas trenutno najbolj navdihujejo in zakaj?
Trenutno me najbolj navdihujeta Jonathan Anderson in Glenn Martens. Zaradi edinstvenega pogleda na modo in oblikovanje.
Kako se soočate s pritiski hitre mode in kako ohranjate svojo unikatnost?
V resnici s počasnim tempom izdelave v manjših količinah, z grajenjem lastne zgodbe in razvojem avtorskih vzorcev in krojev ter z lokalno izdelavo in skrbno izbranimi materiali. S hitro modo nimamo skoraj nič skupnega, razen tega, da oboji nudimo oblačila. S tem, ko ostanemo zvesti sami sebi in gradimo svojo zgodbo, bomo vedno ohranjali unikatnost.
Če bi morali opisati svoje delo v treh besedah, katere besede bi izbrali?
Izpopolnjujoče, kreativno, raznoliko.
Kateri modni trend bi, če bi imeli čarobno palico, popolnoma odstranili iz zgodovine mode?
Heroin chic.
Oblikovalski kliše, ki bi ga takoj poslali v preteklost?
Greenwashing.
Če bi bil vaš delovni proces pesem, katera bi bila?
Lana Del Rey – Get Free.
Papir in svinčnik ali vse digitalno?
Kombinacija obojega.
Tkanina, ki vas trenutno navdušuje?
Kostimska volna.
Najboljši modni nasvet, ki ste ga kdaj dobili?
“In a saturated market, your story is your only advantage. Anyone can copy a design. No one can copy your depth.” (V prenatrpanem trgu je tvoja edina prednost tvoja zgodba. Vsak lahko kopira stil, a nihče ne more kopirati tvoje globine, op.a.)
Če bi lahko oblikovali samo en kos oblačila do konca kariere, kateri bi to bil?
Obleka.
Če ne bi bila modna oblikovalka, bi bila …?
Grafična oblikovalka, slikarka ali vizažistka.
Najbolj precenjen kos oblačila ali dodatek v modnem svetu?
Vse kar je zelo hitro izjemno »in« in naslednjo sezono že zavrženo.
Katero pravilo mode redno ignorirate?
Športne čevlje kombiniram z elegantnimi hlačami.
Kateri film ali serija ima najboljši kostumografski navdih?
Seks v mestu in Elvis (2022).
Vaš moodboard ima vedno vsaj en… ?
Eno fotografijo editorialnega makeupa.



