Ja, neverjetno. Na papirju nekaj tako preprostega, v praksi pa tako zahtevna, da človeka, ki do potankosti pozna pravila in vožnjo skozi krožna križišča, glava pošteno zaboli. S krožnimi križišči se srečujem dnevno, preden oddam otroka v vrtec, in dnevno opažam, kako se jih vozniki na slovenskih tleh ne znajo pravilno lotiti.
Vozniško dovoljenje imam že več kot 15 let, pa se mi zdi, da takšnega kaosa na krožnih križiščih na slovenskih tleh še nisem videl, kot ga v zadnjih dveh/treh letih.
Ko sem v tujini prvič videl avtomobil, ki gre na zadnji izvoz in ima pri tem vključen levi smernik, se mi je zdelo smešno. Nato so mi pojasnili, da imajo v nekaterih evropskih državah takšno pravilo in so tako naučeni že od avtošol dalje. Danes se mi zdi to nekaj, kar bi bilo smiselno uvesti tudi na slovenske ceste.
Predvsem za tiste, ki se na zadnji izvoz (tretji, četrti ali peti) ves čas peljejo po zunanjem pasu. Ne, gospoda: zunanji pas je rezerviran za prvi izvoz, maksimalno drugi, če je zares blizu, da ni več smiselno voziti na notranji pas.
Sebično razmišljanje, ni kaj
Pred časom mi je sodelavka dejala, da se vselej pelje po zunanjem pasu, ker se tako počuti najbolj varno in da ji je tako najbolj preprosto. Sebično razmišljanje, ni kaj. V prometu nismo sami, tega se je vendarle treba zavedati.
In to je glavna težava slovenskih krožnih križišč, ker ljudje, ki vstopajo v krožišče, ne pričakujejo, da se bo nekdo peljal po zunanjem pasu vse do zadnjega izvoza. A to še zdaleč ni edina težava. Tu so še ljudje, ki zapeljejo najprej na zunanji pas, pa potem vmes v krožnem križišču še na notranjega in tako pravzaprav izsilijo tistega voznika, ki vozi po notranjem pasu.
Velikokrat pa so me izsilili tudi vozniki, ki vstopajo v krožno križišče in čedalje pogosteje se mi to dogaja. Ali so zasanjani ali mislijo, da ima voznik, ki vstopa v krožno križišče absolutno prednost, tega ne vem. Vem pa, da sem zasačil že kar nekaj voznikov, ki so me izsilili ob vstopu v krožno križišče, ko sem sam že bil v njem, pri tem pa niso niti obrnili glave v levo, pač pa le zapeljali v križišče. To so vendarle osnove …
Izpit dobili še pred nastankom krožišč
Skoraj ne mine dan, ko se usedem v avto, in si rečem: “Pa kdo je temu dal izpit.” In tukaj mislim resno. Prepričan sem, da so v določeni meri za neznanje krivi inštruktorji (vseh ne mečem v isti koš) v šolah vožnje, ki preslabo ocenijo, kdaj je kandidat usvojil znanje, ki so jim ga želeli predati. Tako s premalo “drila” sedejo za volan in hop stvari se lotevajo “po svoje” ali pa tako, kot jim govorijo starši.
Ja, z žalostjo opažam, da se tudi mladi vozniki ne držijo pravil, ki bi morala vladati v krožnih križiščih. O tistih, ki hodijo z BMW-ji na krožna križišča ‘driftat’ sredi prometne konice, niti ne bom zgubljal besed.
Seveda za vse neznanje vožnje skozi krožna križišča ne morejo biti krivi inštruktorji in tudi niso. Veliko voznikov na slovenskih cestah je namreč takih, ki so izpit opravljali še preden je bilo v njihovem mestu postavljeno krožno križišče ali pa je bilo le takšno z enim voznim pasom. Tu imam v mislih predvsem starejše voznike, stare 50 in več let.
V napačno smer za skrajšanje poti
In tu so seveda še tujci (v zadnjih letih se v Slovenijo selo precej tujcev s področja bivše Jugoslavije), predvsem z balkanskih držav, kjer so cestnoprometni predpisi sploh razred zase. In ne, ni me prav veliko presenetilo, ko sem v krožnem križišču videl avtomobil bosanskih registrskih označb, ki je vozil v napačno (levo) smer.
Nazadnje sem to videl tudi letos na Hrvaškem, ker se mladeniču ni dalo zapeljati na zadnji izvoz, se je odločil, da s svojim belim lepim golfom zapelje kar v levo smer, posledično na prvi izvoz. Bravo za iznajdljivost, ni kaj, poba.
Tu so še tujci, ki so v svoji matični državi kupili izpit in se sami priučili vožnje. In nekaj takšnih poznam tudi osebno … Zase mislijo, da so super vozniki, toda resnica je verjetno drugačna.
A da ne bi zgolj moraliziral, zaključujem tudi z nekaj poučnimi informacijami. Če ste se med zgoraj omenjenimi napakami vožnje skozi krožna križišča slučajno prepoznali, si lahko v spodnjem videu ogledate, kako se pravilno vozi skozi krožna križišča. Tako boste močno zmanjšali možnosti za prometno nesrečo, krožno križišče pa naredili precej bolj pretočno. Nenazadnje je bilo zato tudi izumljeno.
Pa srečno.
P. s. – Tudi vključitev desnega smernika ob zapuščanju krožišča (in menjavi pasov) ni napačna odločitev …
Kolumne izražajo stališča avtorjev in ne nujno tudi uredništva Style.Over.Net.