Hrana ni več zgolj sredstvo za preživetje, temveč simbol statusa, ekskluzivnosti in estetike, ki ga modne hiše izkoriščajo za grajenje prepoznavnosti in čustvenih povezav s potrošniki.
Hrana kot umetnost in marketinška poteza
Modne znamke pogosto uporabljajo hrano kot osrednji motiv v svojih kampanjah. Loewe je na primer v eni izmed svojih kolekcij predstavil torbice v obliki ribe in jajčevca, ki so postale viralna senzacija.
Prav tako pa je njihov slavni paradižnik, osvojil internet, saj je samo s svojo podobo upodobil celoten videz znamke. Bi tudi vi samo ob pogledu na ta paradižnik vedeli za katero znamko gre?

Podobno je po svojih igrivih kampanjah, kjer hrana – od testenin do citrusov – služi kot umetniški element prepoznavna znamka Jacquemus.
Tovrstni pristopi ne le pritegnejo pozornost, temveč ustvarjajo močno vizualno identiteto blagovne znamke. Poleg tega hrana pri potrošnikih vzbuja drugačna čutila kot moda. Okus, vonj in tekstura nam lahko vzbudijo še večjo “lakoto” po izdelku in željo po lastništvu nečesa ekskluzivnega.
Tukaj je nekaj izjemnih primerov, kjer hrana ni le za “pojest” temveč je ključni del vizualne zgodbe in strateškega marketinga izdelkov.
Rhode: Učinek sladke glazure
Sijoč zavit sladoled nas spominja na navlaženo, sijočo kožo, medtem ko rožnata glazura prikliče podobo sočnih, zapeljivih ustnic. Celoten prizor je kot slaščica za oči. Nega, ki ne le deluje, ampak tudi izgleda neustavljivo dobro.
SKIMS: Vsakodnevno udobje
Vaflji v nas zbujajo občutek domačnosti, topline in razvajanja. Stopljeno maslo čez njih pa…? Popolna metafora za mehkobo in lahkotnost – točno takšno, kot jo obljubljajo oblačila znamke SKIMS.
Tom Ford: Čista skušnjava
Sočne, zrele češnje, iz katerih kaplja sladek sok, kar kričijo po poželenju. Vizual brez besed pove, da gre za nekaj, kar si želiš poduhati, se dotakniti in imeti.
Chanel: Nežna eleganca
Gladke, rjave lupine jajc simbolizirajo zaščito in mehkobo, ki jo obljublja tudi kultna krema za roke. Nežna in prefinjena kot izdelek sam. Prava mala doza razvajanja za vašo vsakdanjo rutino!
Modne hiše z lastnimi kavarnami in restavracijami
Miu Miu je lani odprl pop-up kavarno v Milanu, ki je obiskovalcem ponujala roza slaščice, popolnoma usklajene z estetiko znamke. Jacquemus pa je že večkrat združil modo in kulinariko – odprl je kavarno Café Citron v Parizu ter restavracijo Oursin, ki prenašata sproščeni, a luksuzni duh znamke v gastronomski svet.
Takšne izkušnje omogočajo potrošnikom, da luksuzno znamko doživijo na bolj oseben način.

Saint Laurent je na primer odprl suši restavracijo v svoji pariški prodajalni, kar strankam omogoča poglobljeno izkušnjo blagovne znamke. Podobno so tudi druge modne hiše, kot so Gucci, Dior in Chanel, vključile kulinarične storitve v svoje poslovalnice, s čimer združujejo modo, gostoljubje in gastronomijo.
Takšne strategije so še posebej učinkovite pri nagovarjanju mlajših generacij, kot je generacija Z, ki ceni edinstvene in deljive izkušnje. Mlajši potrošniki pogosto dojemajo hrano kot novo obliko luksuza, pri čemer iščejo avtentičnost in personalizacijo v svojih nakupnih odločitvah.

Preplet mode in hrane v luksuznem sektorju odraža širše družbene trende, kjer potrošniki iščejo celovite in veččutne izkušnje. Z vključevanjem kulinaričnih elementov v svoje izdelke in storitve modne znamke ne le povečujejo svojo privlačnost, temveč tudi gradijo globlje povezave s svojimi strankami, kar je ključno v današnjem konkurenčnem trgu.
@buttered.official Food and fashion working together?
♬ original sound – buttered.
