V zadnjih letih prave zvezdnike iz rdeče preproge nadomeščajo vplivneži oz. “influencerji” in ustvarjalci vsebin na družbenih omrežjih. Instagram pa se je pred kratkim odločil, da bo tistim v ZDA omogočil novo priložnost za zaslužek.
Nova funkcija je sicer še v fazi testiranja z majhno skupino ameriških ustvarjalcev vsebin, ti pa bodo svojim sledilcem omogočili plačljiv dostop do ekskluzivnih vsebin.
Za začetek jih je dobilo dostop le deset, med njimi pa so Jordan Chiles, Bunny Michael in Don Allen Stevenson III. Ceno do dostopa VIP vsebin bodo lahko prilagodili sami, izbira pa se lahko med osmimi cenovnimi točkami, od 0,99 ameriških dolarjev na mesec, pa do kar 99,99 ameriških dolarjev. Vse je odvisno od tega, koliko meni ustvarjalec, da je njegova vsebina vredna. Prava arbitrarnost.
Ko bodo uporabniki naročeni, bodo lahko dostopali tudi do preteklih ekskluzivnih vsebin, kot so na primer “highlights”. O VIP vsebinah pa bodo obveščeni vnaprej in se bodo lahko tudi globlje povezali z ustvarjalci, saj bo občinstvo manjše.
Takšne vsebine bodo označene z vijoličnim krogom, ustvarjalci pa bodo lahko delili trenutke iz zakulisja, posebne ankete in drugo. Naročniki pa bodo tudi prejeli posebno značko, s katero bodo lahko izstopali v razdelku za komentarje in zasebna sporočila.
Vpis na naročnino poteka sproti preko aplikacij za iOS in Android. Zaenkrat Instagram ne jemlje dela prihodkov zase, a napovedujejo, da se lahko to leta 2023 spremeni. Tudi če Instagram (in Facebook, po novem Meta) odložita zbiranje prihodkov za eno leto, Meta to vidi kot majhno naložbo v zagotovitev večje nagrade v prihodnosti.
Instagram sicer poudarja, da želijo svojim uporabnikom le pomagati pri dodatnem zaslužku, vendar je jasno, da skušajo svojo platformo okrepiti pred grožnjo konkurence in si med uporabnike vrniti generacijo Z.
Če upoštevamo, da je TikTok uradno prehitel Google in postal najbolj obiskana domena, vse to ni presenetljivo. Celo Twitter je s svojo platformo Super Follow sprožil lastno pobudo za ustvarjalce in številni start-upi že delajo na storitvah, ki jim bodo omogočile dodaten zaslužek.
Vodilni na Instagramu pa upajo, da bodo lahko ustvarili orodja, ki bi ustvarjalcem omogočila, da se v prihodnosti povežejo z naročniki tako na platformi, kot tudi iz nje. Zdi se, da je prihodnost že tu.