»Gostje vas imamo poln kufer! Dojenčki se vam derejo, vi jih ignorirate, posledično mora cela restavracija poslušati cmerjenje otrok! A morate hodit ven jest z jokajočim podmladkom??!!! Drago plačam svojo večerjo, želim si miru in ozračja, v katerem se lahko s prisotnimi za mizo normalno pogovarjamo, na koncu pa smo vsi tiho in poslušamo vpitje cmeravega dojenčka! V tako restavracijo, kjer vodstvo to tolerira in ne opozori staršev, ne mislim več nosit denarja,« je razburjeno napisala ena izmed uporabnic Starševskega čveka.
Problem so starši
Mnogi uporabniki so se strinjali, da glasni otroci motijo atmosfero, a problem je pravzaprav v starših: »Se popolnoma strinjam s tabo. Pa ne, ker ne bi marala otrok, ampak ker ne morem videt ignorantskih staršev, ki mislijo, da bomo vsi poslušali njihove otročaje. Ni problem, da otrok nerga, joka, izsiljuje, na živce mi gre, ker je to na koncu problem vseh, samo staršev ne. Ti se kretensko smeškajo in v najboljšem primeru ignorirajo jokajočega otroka. Take bi morali gostilničarji po hitrem postopku usmerit z gostinskega prostora. Nimam pa problema, če otrok pojoka, pa se starši ukvarjajo z njim in ga hitro pomirijo. To je pac normalno sobivanje ljudi,« je razložila druga uporabnica.
»Ja, zdaj je moderno, da se vleče otroke na vse mogoče in nemogoče lokacije, ki zanje niso primerne. Potem pa se derejo, jokajo. In ostali obiskovalci imajo poln kufer vsega. Sem včasih delala v centru večjega mesta. In ko sem šla na malico videla take primere: dve babnici v lokalu, vsaka svoj pir (že dopoldan tankali) zraven pa dva mala otroka in se na smrt dolgočasila. Res super mamici. Pa drug lokal: cel kup odraslih, zraven pa en foter z dojenčkom. Celo večnost tam. Super zabavno za dojenčka. Pa mamice po lokalih z malimi otročki. Ja super za otročke. Sila zabavno opazovat čvek mamic ob kavici ali celo piru. Ne, ni čudno, da se potem otroci derejo, tulijo. Niso otroci krivi. Ampak zblojeni starši,« pa je delila druga.
Nihče ne uživa
V podobnih situacijah s kričečimi malčki nihče ne uživa. Rešitev iz strani ostalih gostov je vse prej kot prijetna, pogosto gre le za zavijanje z očmi in odkimavanje z glavo. Lahko pa se tudi zgodi, da se kdo od drugih gostov pritoži, kar vsem pokvari obrok. Sicer je najlažje, da situacijo reši osebje restavracije, a tudi njim ni prijetno.
Vsakemu pa se lahko zgodi, da njegov otrok podivja. Da se temu lahko izognete, Lisa M. Grotts, strokovnjakinja za bonton, svetuje:
- Vaja dela mojstra – če imate doma pravila glede obedovanja, bo otrokom veliko lažje se tega držati tudi doma. Preden greste od doma, jih opomnite, naj se obnašajo tako kot doma.
- Zamotite jih – če hrana ni dovolj, da zamotite svojega otroka, imejte seboj tudi kakšno knjigo ali igračo, da se zamoti s tem.
- Znižajte pričakovanja – včasih je dovolj že nenaden objem. Poskusite z različnimi tehnikami, kot so recimo stavki ‘prenehaj’ ali ‘obnašaj se primerno’.
- Umaknite otroka iz situacije – če otrok ne preneha z obnašanjem, nima smisla, da situacijo le še slabšate. Otroka preprosto umaknite od mize.
Situacija je zagotovo zapletena in v njen nihče ne uživa, a končna odgovornost je na starših, da otroka umaknejo, ali ga ne vozijo v restavracije, če vedo, da bo razgrajal. V kričanju otrok ne uživa nihče, vse od zaposlenih, pa do gostov, ki so prišli na mirno kosilo.