Instagram so v zadnjih dneh preplavile fotografije hišnih ljubljenčkov z oznako, ki obljublja, da bodo za vsako fotografijo posadili eno drevo. Na svoj story je hišnega ljubljenčka objavilo več kot 4 milijonov ljudi.
Vsake toliko časa se na družbenih omrežjih pojavi trend ozaveščanja o določeni temi, ki nato od uporabnikov zahteva objavo različnih fotografij ali videov. Eden bolj znanih je bil na primer Ice Bucket Challenge, ki je uporabnike družbenih omrežij izzval, da posnamejo video, v katerem se polijejo z ledom oziroma ledeno mrzlo vodo. Namen tega izziva je bil ozaveščanje o multipli sklerozi. Lani je bil zelo popularen tudi izziv “Ženske podpirajo ženske”, pri katerem so ženske svoje črno-bele fotografije objavile na spletu.
Dejstvo je, da ljudje radi objavljajo svoje fotografije na družbenih omrežjih, ko pa temu pripišete nek “dober namen” in besedo “izziv” pa je uspeh skoraj zagotovljen. Glede na to torej ne preseneča, da je zadnji izziv postal velik hit. Še posebej, ker je šlo za fotografije, ki jih imamo vsi radi, v zgodbo pa je vključena še tematika podnebnih sprememb. Izziv je bil sprejet, sprejeli pa so ga kar štirje milijoni uporabnikov Instagrama. Ta se je spremenil v pravi živalski vrt, toda postavlja se vprašanje – ali je to le še ena prevara na družbenih omrežjih? Kdo so ljudje, združenja ali organizacije, ki trdijo, da bodo posadili štiri milijone dreves?
Instagram profil Plant A Tree Co., ki ima več kot milijon sledilcev, je organizacija, ki zbira donacije za druga združenja, piše na njihovem profilu. Sodeč po opisu s profila so doslej zasadili 6500 dreves, sicer nepovezanih s tem izzivom.
Včeraj so Plant A Tree Co objavili objavo, v kateri so razkrili, da so oni avtorji izziva, toda so se malo ušteli pri oceni dosega ljudi, ki bi jih prej omenjena nalepka dosegla.
“Hvala, ker delite svoje ljubljenčke, čudoviti so,” so zapisali. Nalepko za story so objavili kot del zabavne akcije sajenja dreves. S kampanjo so začeli drugega novembra, toda hitro so ugotovili, da bo doseg prevelik in da nimajo dovolj sredstev, da bi posadili toliko dreves, zato so nalepko že po desetih minutah izbrisali. Kljub temu so se fotografije z nalepko še naprej delile in širile izven njihovega nadzora in dosegle milijone objav. So bili res tako naivni ali so točno vedeli, kaj delajo?
V nadaljevanju objave so zapisali, da želijo kampanjo in zavedanje o okoljski problematiki uporabiti, zato so ustvarili kampanjo za zbiranje sredstev. Sredstva zbirajo za organizacijo Trees For The Future in je namenjena sajenju dreves. Pravijo, da z njimi niso povezani, temveč samo zbirajo denar z oglaševanjem na instagramu. Ves denar, ki ga bodo zbrali, bo šel neposredno organizaciji, in dodajajo, da denarja nikoli ne zadržijo zase. Uporabnike Instagrama pozivajo, da delijo objavo in označijo čim več ljudi.
Plan A Tree Co. tako zbirajo denar, ki ga bodo preusmerili k drugi organizaciji. V času, ko internetne prevare rastejo kot gobe po dežju, četudi nekatere z iskrenimi ambicijami in dobrimi nameni, pa se številni sprašujejo, ali ni vse skupaj malo sumljivo. Ne glede na plemenit cilj se ljudje ne želijo počutiti ogoljufane, zato so številni objavo zasuli z negativnimi komentarji, medtem ko so drugi predlagali, da bi vsak od ljudi, ki je delil sliko svojega ljubljenčka, posadil drevo. Nekateri ne krivijo organizatorjev za nastalo situacijo, temveč s prstom kažejo na hinavščino ljudi, ki se jim zdi, da z objavljanjem fotografije svoje domače živali rešujejo planet. Fotografijo hišnega ljubljenčka lahko objavijo vsak dan in brez izzivov.
Toda številni viri menijo, da organizacija ni povsem nedolžna. Odyssey trdi, da je Plant A Tree Co podobno storil že po smrti Georgea Floyda v Ameriki. Na Instagramu so namreč objavili zelo nazorne prikaze, z deljenjem katerih so se zavezali k doniranju za cilje Black Lives Matter. Številke se na koncu niso izšle. Prav tako je sumljiva tudi njihova spletna stran, na kateri ni nobenih uradnih informacij o tem, kje se organizacija nahaja, kdo so člani, kako se jih kontaktira. Njihov blog ima zelo malo objav, prodajajo pa zapestnice in verižice, za vsak prodan artikel pa obljubljajo, da bodo posadili drevo. Nakit, ki ga prodajajo, je drag, čeprav je vizualno zelo podoben nakitu, ki ga na Aliexpressu dobite zelo poceni, so zapisali na Odyssey.
Prav tako izpostavljajo, da imajo objave na Instagramu vedno veliko všečkov in delitev, prodajajo izdelke, toda v vsem tem času so posadili le 6500 dreves, za katere pa se ne ve, kje se nahajajo in ali so jih res posadili.
Če bi torej radi pomagali planetu, svojega ljubljenčka raje odpeljite v park in skupaj posadite drevo. Pri takšnih pobudah je treba biti previden, saj je internet na žalost platforma za vse vrste prevar.