Milanski teden oblikovanja znan kot Salone del Mobile je tradicionalno vsakoletno globalno središče za najboljše notranje oblikovanje. Trg dekorativnih izdelkov za dom je vreden kar 727 milijarde evrov, zato nič nenavadnega, da se vrhunske mode oblikovalske hiše vedno bolj intenzivneje vpletajo v notranje oblikovanje.
Večina znamk, ki so bile prisotne letos v Milanu, izdeluje tudi pohištvo ali dodatke za dom, nekatere pa so se tednu oblikovanja pridružile v sodelovanju z drugimi znamkami ali arhitekti. Bottega Veneta je v sodelovanju z italijanskim arhitektom Gaetanom Pescejem svojo trgovino Montenapoleone spremenila v poglobljeno instalacijo, v kateri so bile predstavljene torbice te blagovne znamke. Čeprav ne gre za neposredno igro na področju doma, se domneva, da bi lahko prisotnost znamke Bottega na pohištvenem sejmu pomenila, da želi nagovoriti širše občinstvo.
Znamka Missoni z njihovim značilnim cik cak vzorcem je ena izmed stalnic milanskega tedna oblikovanja. Letos so predstavili linijo Nastri iz žakarda v šestih barvnih različicah s potiskom, ki ustvarja 3D igro na blazinah in taburejih.
ELIE SAAB MAISON
Znamka Elie Saab Maison je na več lokacijah v Milanu predstavila vire navdiha, ki so spremljali znamko pri opredeljevanju njenega osebnega koncepta bivanja. Rdeča nit, ki je znamki vedno blizu, je art deco, katerega linearnost usmerja oblike, okrasne elemente in volumne predmetov v uravnoteženem kontrastu med bogastvom tekstur in nevtralnimi odtenki. V Milanu so predstavili novo kolekcijo garderobnih omar, zunanjo kolekcijo Ehden, kolekcijo preprog ter ekskluzivno predstavitev kuhinje.
LOUIS VUITTON
Francoski velikan Louis Vuitton nadaljuje z dialogom oblikovanja in njihovo značilno razstavo Objets Nomades s pohištvom in izdelki umetnikov, ki jih izbere znamka. Objets Nomades so ustvarili Atelier Oï, Raw Edges, Atelier Biagetti, Marcel Wanders, Zanellato/Bortotto, Studio Louis Vuitton in Studio Campana. Del razstave je bila soba nizozemskega oblikovalca Marcela Wandersa, polna cvetočih svetilk Capeline iz matiranega stekla, ki spominjajo na nežne lilije.
G-STAR
Eno najbolj atraktivnih predstavitev je pripravila znamka G-Star Raw, ki je združila moči z nizozemskim oblikovalcem Maartenom Baasom. V notranjosti cerkve San Paolo Converso na trgu Piazza Sant’Eufemia je bil razstavljen ogromen, petnajst metrov dolg zasebni reaktivec v celoti oblečen v jeans.
Baas je za projekt uporabil odpadne kose tkanine v različnih odtenkih in jih pritrdil na zunanjost letala. Inštalacija je bila simbol dileme več ali manj, dialoga med zelenim oblikovanjem in množično potrošnjo. Poleg letala so predstavili omare izdelane iz recikliranih kavbojk.
DIOR x PHILIPP STARCK
Modna hiša Dior je z ikoničnim oblikovalcem Philippom Starckom sodelovala že v preteklosti. Francoski oblikovalec je tokrat predstavil moško različico stola Miss Dior. Stol Monsieur je moderniziral z odtisnjenimi elementi narave, kar simbolizira Diorjevo spoštovanje do okolja, od flore do favne. Navdih zanj je kultni medaljon, stol pa je oblikovan v različnih barvah in materialih, pri čemer navdušuje Starckova strast do minimalizma.
LOEWE
Jonathan Anderson je eden redkih modnih oblikovalcev, ki se aktivno zavzema za tradicionalno obrt. V Milanu je Loewe predstavili trideset stolov, od tega 22 starinskih, preoblikovanih in zavitih v usnje, folijo, škarje in rafijo, ki povzdignejo skromen kos pohištva do njegovega upravičenega statusa umetnine.
Razstava v Milanu je vključevala tudi izbor torbic, ki so jih navdihnili stoli, kar še poudarja krožnost skupnega etosa umetnosti, mode in oblikovanja.
KALEJDOSKOP BARV IN OBLIK
Bogata zgodovina vzorcev, tkanja in čudovite uporabe barv blagovne znamke Etro pod vodstvom novega kreativnega direktorja Marca De Vincenza doživlja svojevrsten preporod. Na tednu oblikovanja je znamka s pomočjo ameriške oblikovalke Amy Lincoln predstavila prenovljen butik, na svojem razstavnem prostoru pa obsežno paleto vzorcev in pri izdelavi pohištva nadaljevanje sodelovanja s podjetjem Ginori 1735.
V Milanu je svoje izdelke predstavila znamka Liu Jo, ki z novimi prilagodljivimi oblikami in materiali odpira prostor novim interpretacijam in daje edinstvenim kosom življenje. Philipp Plein je sodeloval z znamko Eichholtz. Kolekcija je prepojena z značilno rock’n roll estetiko in luksuznimi detajli oblikovalca ter obsega kar 160 kosov dekadentnega pohištva, svetil in dodatkov.
Jimmy Choo je na letošnjem Salonu sodeloval z italijanskimi mojstri stekla Venini. Rezultat sodelovanja je poseben umetniški izdelek, ki se vrača k značilni obliki diamanta, ki se že leta ponavlja na usnjenih izdelkih znamke. Na voljo je v različnih velikostih in barvah.