Jesen za vsakega pomeni nekaj drugega. Za nekatere je to čas oranžnih dreves, debelih puloverjev, mrzlega zraka in kakava, ki nam greje roke. Za druge pa čas noči čarovnic in dneva hvaležnosti v Ameriki.
A za nekatere je to tudi to čas zelo specifičnega oblačila, ki razburja domišljijo: siva trenirka in obris bogastva, s katerim so moški opremljeni.
Spoznajte tako imenovano Sezono sivih trenirk! Ko se ozračje ohladi in temperature spustijo, mnogi moški posežejo po klasični sivi trenirki. Kar je bilo včasih le nedolžno oblačilo, pa je v zadnjih letih postala zanimivost za tiste, ki jeseni veliko raje gledajo za drugimi, kot opazujejo kalejdoskop jesenske narave.
Za tiste, ki še ne veste, je Sezona sivih trenirk fenomen, ki je med mladimi dokaj poznan in ima v spletnem Urbanem slovarju kar štiri definicije! Pojavljajo pa se tudi mnogi članki in kompilacije moških v sivih trenirkah.
To vznemirjenje pa je edinstveno modernemu obdobju udobnih oblek, ki niso več ekskluzivno namenjene le fitnesu in treningom. Sezona sivih trenirk pa je tudi razkrila, da seks ni več le aktivnost, s katero se zadovoljimo, ampak tudi orodje za všečke in priljubljenost.
Ampak, kako in zakaj smo prišli sem? Zakaj so kar naenkrat sive trenirke svetoven znak potrebnosti in nepotešenosti?
“Očiten razlog je ta, da lahko vidiš obris penisa v sivi trenirki,” razlaga Evan Ross Katz, pisatelj in voditelj podcasta “Shut up Evan”. “Ampak zame osebno, je to manj privlačno, kot kadar samo vidim obris in nekaj premikanja. Pa gre lahko le za ‘semi’ ali mednožje, ki se ziba, in si misliš ‘Oh nekaj se dogaja!'”
grey sweatpants season has finally arrived in los angeles pic.twitter.com/VkQMKtGvGt
— Jarett Wieselman (@JarettSays) October 21, 2019
Katz razlaga, da je najatraktivnejši del sive trenirke ravno njena preprostost in nedolžnost, saj se tisti, ki jo nosi, tega ne zaveda. Za razliko od seksi spodnjega perila in oblek, ki imajo namen razgaljenosti, je čudovitost trenirke ravno nasprotje tega.
“Veliko ljudi vzburja golota, ki je prikrita,” razlaga Tina Horn, voditeljica podcasta o fetiših “Why are people into that?!”. “Gre se za ekshibicionizem in voajerizem. Ekshibicionist lahko to zanika, saj nosi trenirko in vse zakriva, voajerist pa lahko vidi ‘paket’, ki ga v resnici ne bi smel videti.”
Perverzija dolgočasnega
Horn pojasnjuje, da ljudi večinoma vzburjajo oprijete obleke iz materiala kot je denimo lateks, saj naj bi te po Freudovi razlagi ljudi vračale v “obdobje maternice”. Zato naj bi mehke in ohlapne obleke kot popolno nasprotje prinašale občutek svobode. “To je perverzija dolgočasnega, ki pa je le ena izmed osnovnih lastnosti človeške seksualnosti.”
“Ko vidim nekoga v trenirki, mu je, ali vseeno, kako se predstavlja, ali pa je zelo kul in mu je v svojem telesu udobno,” pravi Alex Gorosh, urednik in direktor iz Kalifornije. Kljub temu, da za Sezono sivih trenirk še ni slišal, pa pravi, da so ga ljudje v tem oblačilu vedno privlačili.
Modni oblikovalec Scott Sternberg, katerega znamka ima svojo linijo trenirk in puloverjev, pa za ta fenomen še ni slišal. “Nisem še slišal za ta trend, ampak je popolnoma smiseln,” je v smehu povedal za GQ. “Trenirke imajo slab sloves, ker naj bi šlo za lena oblačila, ko se ti ne da urediti. Vendar meni so trenirke zelo seksi. Zelo taka, ravno sem vstal iz postelje in to vrgel nase, stvar. Morda sploh ne nosi spodnjic.”
Ko je oblikoval svojo linijo za Entireworld, sta bili glavni ideji “seks” in “koža” je povedal Sternberg, “vendar ne na vulgaren način”. Njegovo delo namiguje na nekaj čutnega, vendar na zelo subtilen način. “Oblačila za doma so zelo intimna,” je razložil, “tudi, če imajo kakšen madež, postanejo seksi tisti trenutek, ko greste v njih iz hiše.”
Sternberg pa je pri svoji oblačilih poskrbel za vse detajle in izjemno udobje, želel si je “svilnatega, udobnega materiala, ki preprosto objame naše dragulje.”
Sternberg pa je očitno vedel kaj dela. Lyst, ki je globalni modni iskalnik, poroča, da je med letoma 2018 in 2019 iskanje sivih trenirk naraslo za 14 odstotkov, med letoma 2019 in 2020 za kar 38 odstotkov. Rekordno zanimanje pa so sive trenirke požele lansko leto, med septembrom in decembrom, v času koronskih karanten. Med vodilnimi je bila znamka Nike, ki je v zanimanju opazila kar 40-odstotno rast.
“To je le en korak stran od golote”
Na Twitterju je že več kot milijon in pol “čivkov” o sezoni sivih trenirk. Njihovi podatki kažejo, da se je vse začelo že leta 2016, skozi čas pa se je preselilo tudi na Instagram in TikTok.
Vsa ta družbena omrežja pa nam omogočajo, da se naši impulzi in oprezanje za moškimi mednožji delijo, namesto skrivajo. “Družbeni mediji so dežela ‘žeje’, vse lahko najdeš,” pravi Katz. Na zelo zanimiv način pa je ta sezona le oblika proslavljanja naše seksualnosti in udobja. “Cenim dejstvo, da lahko v 21. stoletju svobodno izražamo svoj okus in kaj nas vzburi,” pravi Horn. “Osvobodi nas obsojanj.”
“Ne glede na to, kaj nosite, se bo zagotovo našel nekdo, ki mu bo to všeč. Če so to za vas mehke in udobne trenirke, boste našli ljudi, ki jih to vzburja!” nadaljuje Horn in še dodaja: “Vedno bom podpiral leno modo. To je le en korak stran od golote.”