Kaj je tihi luksuz in zakaj vsi govorijo o njem?

31. marec 2023

Kaj je tihi luksuz in zakaj vsi govorijo o njem?

31. marec 2023

S povratkom serije Nasledstvo se je vrnil tudi termin “quiet luxury” oz. tihi luksuz. Kaj točno pomeni in kdo ga najbolje predstavlja?

Izjemno bogati ljudje redko pokažejo svoje bogastvo skozi oblačila. Samo pomislite na Steva Jobsa, ki je vse življenje nosil črn puli in kavbojke. Ali Mark Zuckerberg, ki vedno nosi eno srajco s kratkimi rokavi. Že sam izraz vam pove, da so oblačila, ki simbolizirajo tiho razkošje, izdelana iz vrhunskih materialov in odlično krojena, vendar na kosih ni izrazitega logotipa znamke.

Loro Piana, MaxMara, Khaite, The Row, Bruno Cucinelli spadajo v kategorijo znamk, ki ustvarjajo tihi luksuz – vse znamke, ki so videti drage in so drage, a so ušle blaznosti “logomanije”.

Foto: IMAXtree

Tihi luksuz je običajno povezan s “starim denarjem” (tj. denar, ki ga ima družina že generacije) in ne bo pritegnil vaše pozornosti na družbenih omrežjih, ker je subtilen. Več pozornosti na primer pritegnejo Balenciaga, Gucci, Louis Vuitton in znamke, katerih logotip je poudarjen na dizajnu. Te spadajo v kategorijo “glasnega luksuza“.

Foto: IMAXtree

Glasni luksuz uporablja večina ljudi

Prav to glasno razkošje je v zadnjih desetih letih prevzelo prevlado. To lahko pripišemo družbenim omrežjem, ki so še dodatno poudarila človeško potrebo po prikazovanju stvari, ki jih delajo uspešne navzven. Statusni simboli, kot so recimo trendi torbice, dajejo sledilcem vedeti, da ste uspešni in da lahko posedujete stvari, ki so drage. Koliko je v tem resnice in ali so bile te torbice slučajno kupljene na deset obrokov, ne ve nihče.

Tu govorimo o zunanji predstavitvi in ​​dejstvu, da ogromno ljudi uporablja koncept glasnega luksuza za dokazovanje svojega statusa v javnosti. Ne bomo posploševali in pisali, da to počnejo vsi. Če želite torbo Hermès, ker je kakovostna, vredna naložba, jo radi nosite in imate denar zanjo, to seveda ne pomeni, da morate nekomu nekaj dokazovati. Govorimo o tem, da je celotna industrija teh znamk zasnovana tako, da ljudje radi tekmujejo med seboj in pokažejo, da imajo nekaj, česar drugi nimajo.

Serija Nasledstvo je dober primer “tihega luksuza”. (Foto: Profimedia)

Nasledstvo je odličen primer

Pri starem denarju so bogati običajno bolj zadržani in pretirano kazanje premožnosti ni zaželeno. O tej temi se je znova začelo pisati po zaslugi serije Nasledstvo, katere zadnja sezona se je začela predvajati v ponedeljek, 27. marca in je bilo med drugim snemano tudi na Hrvaškem.

Če gledate to serijo, potem veste, da gre za izjemno bogato družino, ki si lasti medijski imperij. Opazujte obleke, ki jih nosijo. Jasno vam je, da gre za ženske in moške, ki so “težki” milijarde dolarjev, vendar je vsaka oprava zelo subtilna. Odličen primer tega, pa lahko vidimo v prvi epizodi četrte sezone, ko se en od likov posmehuje eni izmed spremljevalk, ker nosi Burberry torbico. Tako očiten potisk in logotip sta za prave milijarderje namreč cenena in spadata v nižji sloj.

Na Instagramu obstaja celo profil @successionfashion, ki prikazuje oprave iz serije. Vsi kosi so dizajnerski, s poudarkom na ameriški znamki Ralph Lauren, ki je že od svojih začetkov simbol estetike starega denarja.

Če je nekje v njihovi opravi prisoten logotip, je ta zelo subtilno viden in vtkan v kombinacijo. Čeprav je dobršen del generacije Z zelo nagnjen k estetiki starega denarja, svet pravzaprav poganja glasen luksuz, ker cilja na človeške strasti in tisto večno željo po zunanji potrditvi, ki jo imamo vsi tako ali drugače.

Avtor
Piše

M. V.

Style.Več novic