V svetu visoke mode lahko najdemo redke primere luksuznih torbic, za katere so ljudje pripravljeni odšteti vrtoglave zneske.
Slediti trendom še nikoli ni bilo bolj stresno, občutek, da imamo vse, pa je preprosto nedosegljiv, glede na to, da vse več luksuznih in “high street” znamk nenehno objavlja nove kolekcije, nove različice, barve in materiale svojih produktov.
Kljub temu, da ob pogovorih z drugimi pogosto pridemo do zaključka, da je bolje poseči po klasičnih kosih, ki so “ziher”. A vseeno se kupujejo tudi torbice, ki spadajo v kategorijo zbirateljev, pa tiste ki imajo unikaten slog in celo posebne izdaje, ki so v butikih v zelo majhnih količinah in ki so najpogosteje na voljo le VIP strankam.
Te torbice nekaterim ljudem predstavljajo zadovoljstvo, ki ga z nobeno drugo torbico ne dosežejo. Tem torbicam se reče “unicorni” oz. v prevodu “samorogi”.
Unicorns so težko dostopne omejene izdaje torb. S tem izrazom pa najpogosteje označujemo modele, pod katere se podpisujeta hiši Chanel in Hermès, katerih vrednost na trgu rabljenih izdelkov pogosto doseže dvakrat ali trikratnik prvotne cene. Preprodajalci si seveda zaradi velikega pompa, ki se zgodi, še preden ti modeli sploh pridejo v butike, zadovoljno meljejo roke, saj je njihov zaslužek, skupaj z dobrimi poznanstvi in možnostjo, da v teh hišah pograbijo te modele, zagotovljen.
Domače in tuje stranke pravijo, da so zanje samorogi v kategoriji novosti Chanelovi modeli, ki so oblečeni v sijoče usnje oz. barvo sijoče strojne opreme.
V svetu vintage samorogov kraljuje model Diana v kaviar usnju, kot tudi modeli v klasičnih rožnatih in bež odtenkih, med drugim pa tudi Chanel torbica, prekrita z biseri.
V svetu osebnega nakupovanja je samorog vsaka torba, ki jo stranka želi imeti, a je že razprodana in za katero moramo porabiti veliko več časa kot običajno, da jo dobimo.
Barva, ki je razmeroma nedavno doživela nesluten razcvet, je smaragdno prelivajoča se zelena, šlo pa je za “drobno usnjeno galanterijo”, denarnice z verižico ali klasične torbice na preklop.
Oboževalci ter poznavalci mode sploh niso spraševali po ceni, bili so (in so še) pripravljeni za kose v tej barvi plačati tudi 4- do 5-krat več od prvotne cene.
Imeti model unicorn je stvar prestiža v določenih družbenih krogih, kjer se dobro ve, iz katerega letnega časa prihaja določena torba in kako težko jo je dobiti. Ali obstaja kakršna koli utemeljitev, da za artikel plačate 2- ali 3-krat več od njegove prvotne cene? To je že tema zase, lahko pa sklepamo, da dokler bo interes in dokler bo nekdo pripravljen plačati za izdelek po premium ceni, bo tak trg obstajal.
Na koncu vam čutimo dolžnost povedati, da pri nakupu vedno poslušajte sebe, kajti čeprav je pametno razmišljati o tem, kako je nakup določene torbe dobra naložba, mora biti prvi namen vedno uživati v stvareh, za katere se odločite odšteti denar.