Zagotovo ste že slišali za besedo “influencer”. Morda v kontekstu drame med mladimi, ali pa v kontekstu dela, ki ga nekdo opravlja. Zdi se, da se pojavlja pogosto, a mnogi, zlasti starejši, še vedno ne vedo, kaj točno to sploh pomeni in kaj ti influencerji počnejo.
Med drugim se je to vprašal tudi eden izmed uporabnikov Starševskega čveka, ki je ostale vprašal: “Kaj je to ‘influencer’? Berem vsepovsod, pa ne razumem, kaj pravzaprav to pomeni.”
O delu vplivnice smo govorili tudi s Katarino Benček, ki je z nami delila tri korake do uspeha na Instagramu.
Influencer oz. vplivnež
Slovenski prevod te besede se glasi “vplivnež”, ker naj bi ta oseba vplivala na svoje sledilce na družbenih omrežjih. Mnogi uporabniki, ki so avtorju odgovorili, so imeli glede vplivnežev izjemno negativno mnenje, češ, da ti izkoriščajo naivnost svojih sledilcev. “To je znana osebnost, ki služi na neumnosti, naivnosti, primitivnosti in radovednosti ostalih. Ne uporabljam teh anglosaških besed in ne gledam njihovih neumnosti,” je odgovoril eden izmed uporabnikov.
Drugi pa jih je označil za spretne: “Zame so spretni oportunisti. Izkoriščajo tehnologijo, ki je na voljo, za socialno manipulacijo v svojo korist. Pravzaprav se znajdejo.”
A delo vplivneža ni tako negativno in mnoga podjetja si z njihovo pomočjo olajšajo doseg in oglaševanje. Kaj točno počnejo in kako njihovo delo izgleda, smo vprašali Evo Centrih, ustanoviteljico Evine lepotilnice in lastnico istoimenskega Instagram profila.
Eva ima na Instagramu preko 33 tisoč sledilcev, sodelovala pa je že z mnogimi velikimi znamkami kot so Philips, Braun, Primark, Nivea, About You itd.
Išče se video vsebina
Eva ima nekaj letnih pogodb, z večino pa se dogovarja kar sproti. “Trenutno je velik poudarek na potovalnih vsebinah,” nam je povedala. S partnerjem se trenutno nahaja na Maldivih, kjer ustvarjata vsebine o različnih letoviščih. “V desetih dneh sva zamenjala že štiri otoke, izkusila pa sva tudi kosilo v podvodni restavraciji,” opisuje njun izlet, ki pa je pravzaprav službeni izlet. Njuno delo predvsem zajema različna letovišča – ti so večinoma njuni naročniki, za katere ustvarita vsebine in zajameta, kaj sta tam počela ter videla.
“Zadnje čase je velik poudarek na video vsebinah, s seboj imava vso profesionalno opremo: drone, gopro, kamera, računalnik … Sva že prava strokovnjaka!”
Kako izgleda delo?
“Najprej moraš imeti idejo. Svet družbenih omrežij je zanimiv, a zahteva neprestano prilagajanje,” razlaga. “Če so bile včasih dovolj samo lepe slike, je danes za dober odziv treba dodati sliki nekaj več.” Eden izmed primerov, ki ga sama navaja je slika pred “norim” sončnim zahodom ali pa slika z morskimi psi.
A z dobro idejo se le začne, pomembna je tudi izvedba. “Tu sta pomembni predvsem dobra oprema in svetloba. Včasih slika uspe takoj, včasih pa čakava tudi več ur na idealne vremenske pogoje za sliko,” pravi vplivnica. “Dobra slika ne nastane hitro, to je dejstvo. Tudi če je videti spontano, sva najbrž s partnerjem prej posnela še deset slik iz različnih zornih kotov.” Odvisno pa je tudi, kje se nahajata. Eva pravi, da je na Maldivih recimo “lep content” praktično pred tabo, v Sloveniji pa porabi tudi cel dan za eno lepo fotografijo.
Publika pa dobro vsebino vedno nagradi. Količina všečkov in komentarjev – s čimer se poveča tudi doseg – sta vedno boljši, kadar je slika izvirna.
Delo zveni lažje, kot je
Mnogi so še vedno mnenja, da vplivneži ne delajo ravno veliko in se le fotografirajo pred lepimi stavbami v lepih oblekah. A Eva razlaga, da zna biti delo, ki ga opravlja, izjemno naporno. “Tudi sedaj, ko sva na Maldivih, izgleda vse na prvi pogled zelo sanjsko, in marsikdo težko razume, kako to poteka. A če upoštevamo, da sva v 12 dneh osemkrat letela in še dva dolga leta naju čakata, ni vse tako sanjsko,” nam je razložila. Vse to vključuje veliko pakiranja, seljenja, vstajanja sredi noči, včasih pa spi celo samo dve uri na noč. “Delo je naporno, po drugi strani pa izjemno lepo in dinamično.
S čimer bi se mnogi, ki spremljamo te vsebine, strinjali. Prelepe plaže in izleti prinesejo Evi mnogi nove izkušnje, ki jih sicer ne bi doživela, želja po lepi vsebini pa jo žene izven cone udobja, pravi. “Pred nekaj dnevi sem se recimo slikala v turkizni vodi, okoli mene pa so plavali mali morski psi.”
Dovolj si moraš želeti
Delo vplivneža lahko opravlja vsak, pravi Eva. A si moraš tega želeti in na tem delati. “Sama močno verjamem v moč privlačnosti. Imaš lahko vse, kar si želiš, a to ne bo padlo iz neba, stvari si moraš prigarati. Potrebno si je upati, vprašati, ustvarjati, predvsem pa delati iz dneva v dan. In ko postaneš dober ali pa morda najboljši na svojem področju, takrat je uspeh neizogiben,” še zaključuje naša sogovornica.