Če niste bili obdarjeni s popolnim vidom, veste, da so očala več kot le dodatek – so način življenja. V zapuščini filmske in televizijske zgodovine je popkultura okrnila naš pogled na to, kaj očala ponujajo obleki. Razlika med Clarkom Kentom in Supermanom? Očala (in rdeče spodnje perilo).
Da, vsi bi lahko nosili kontaktne leče, vendar z odločitvijo za nošenje očal neustrašno potrdite svojo osebno blagovno znamko. Seveda obstaja na desetine člankov, ki bodo predpisali določen slog očal za vaš “srčast,” “ovalen” ali “kvadraten” obraz, vendar menimo, da je ta vsakodnevni dodatek bolj prilagojen vaši osebnosti kot vašim značilnostim. V nadaljevanju predstavljamo priljubljene sloge očal in kaj razkrivajo o tem, kakšna oseba ste.
Veliki okvirji
Veliki okvirji so za ekstrovertirane ljudi, ki se radi slišijo, kako govorijo. Očala so jim všeč, če se jim zdi, da so spektakularna in dramatična. Morda ta očala niso vsakdanja stalnica, vendar jih nosijo zato, ker obožujejo dramatičnost, ki jo doživljajo, ko si jih popravljajo na nosu.
Pilotski okvirji
Aviatorke, vojaški stil iz petdesetih let, so že desetletja stalnica v modi očal. Klasični slog se razteza na nasprotnih koncih kulturnega spektra. V zadnjih letih spominjajo na bogate meščane na počitnicah. Pomislite na Dona Draperja v Palm Springsu ali Gwyneth Paltrow na sojenju v Utahu. Na drugi strani pa so nerodnost okvirja iz 80. let prejšnjega stoletja posvojili tudi grafični oblikovalci in samostojni pisci, ki živijo v Brooklynu ali Highland Parku. So neodvisni misleci, ki jih javno mnenje ne moti in želijo, da bi vsi to vedeli.
Prozorni okvirji
Prozorni plastični okvirji so stil, ki ga izberejo urbani strokovnjaki sredi dvajsetih let z nejasnimi delovnimi mesti v marketingu. Ti ljudje so introvertni, z minimalističnim slogom s tihim, čudaškim pridihom. Prozorni plastični okvirji, ki so podobni mačjim očem, vendar manj bombastični, se dobro ujemajo z živahnimi dodatki in rdečimi ustnicami.
Očala z želvjim vzorcem
Okvirji z želvjim vzorcem so starejša demografska različica prozornih plastičnih okvirjev. Samouresničeni sin bogataša, ki je opustil svobodno delo in se dokončno predal življenju v donosnem korporativnem marketingu. Oseba s temi okvirji obožuje kozarec rdečega vina, črn puli in nočno zabavo ob gledanju zbirke Criterion. Poimensko omenja sodelavce is znanih časopisov in vam rada pokaže svojo univerzitetno diplomsko nalogo o “propadu industrijskega pasu”.
Okvir iz žice
V teh očalih je nekaj bolj androgenega in utilitarnega. Material je kot nalašč zasnovan za to, da jih na hitro odvržeš z obraza in razočarano stisneš glavo v roke. Osebam z žičnatimi okvirji je lastna hudomušnost in brezobzirnost, vendar nalezljivi sarkazem blaži to hudomušno osebnost. Okvirji so še posebej všeč strogim, a poštenim šefom v uredništvih, detektivom na oddelkih umorov ali modnim dekletom, ki v prevelikem suknjiču pijejo mimozo.
Clubmaster okvir
Stil clubmaster nas spominja na ljudi, ki rečejo: “Rodil sem se v napačnem desetletju” in ne pojasnijo ničesar. To je slog za najbolj kreativnega frajerja v najmanj kreativni industriji – osebo, ki jo poznate in dela pri Googlu in ima doma gramofon. Ni podoben običajnim fantom; na vinilkah posluša Animal Collective. Svoj denar za tehnologijo porabi za to, da gre vsako leto na Coachello, njegovo dekle pa je daleč izven njegove lige.
Mačji okvirji
Oseba z mačjimi okvirji je ekstrovertirana samooklicana “mama rastlin,” ki rada plete v javnosti, da bi pritegnila pozornost. Ta oseba rada išče nenavadne drobnarije in lahko ste prepričani, da ima majhno, pisano stanovanje. Po vsej verjetnosti bi rada postala ali pa že je psihoterapevtka.
Okrogli okvirji
Če nosite okrogle okvirje, ste vrhunski umetnik in želite, da to vedo vsi. In ne, ne želite, da vas primerjajo s Harryjem Potterjem. Sploh niste podobni Harryju Potterju! Ta oseba je popolnoma drugačna in pravzaprav zelo avantgardna. Okrogla očala, ki so sicer precej neumne oblike, najdemo na nekaterih najbolj samosvojih ljudeh: lastniki galerij, ambiciozni igralci in najstniki, ki gredo skozi svojo John Lennon fazo.
Pravokotni okvirji
To so najbolj odbita očala, narejena za tiste ženske, ki govorijo stvari, kot je “ne zanima me moda,” a porabijo 177 dolarjev za puhovko Patagonia. S ponovnim vzponom mode Y2K smo pripravljeni, da se ta trend vrne, vendar če niste Bella Hadid, boste za nas vedno Sarah Palin.
Brez okvirjev
Očala brez okvirja so črna ovca v družini očal. S trendom Y2K jih bomo zagotovo videli še nekaj, a če odmislimo sončna očala, nam vsakodnevni uporabniki teh očal vsekakor dajejo kaotično energijo. Ne glede na to, ali ste pripadnik množice IT-jevcev ali ljubljen mizogin “vizionar” (npr. Steve Jobs, David Foster Wallace), so ta očala namenjena le intenzivnim osebnostim.