Britanski The Sun poroča o novih raziskavah, ki kažejo, da se lahko dojenčki, ki ure na dan preživijo prilepljeni na zaslone, med odraščanjem soočajo z razvojnimi težavami.
Japonski znanstveniki so nedavno ugotovili, da so imeli otroci, ki so v prvem letu življenja več kot štiri ure na dan ležali pred televizorjem ali tabličnim računalnikom, zaostanke v razvoju. Namesto, da bi se namreč gibali, ležijo pred zaslonom in gledajo gibljive slike.
Vendar pa naj bi po četrtem letu starosti njihove socialne in osebne spretnosti ter sposobnost reševanja problemov dohitele njihove vrstnike, zato so bili raziskovalci razpeti med dvema teorijama.
Prva je bila, da so otroci preprosto dohiteli svoje vrstnike, druga pa, da so tisti, ki so že imeli težave v socialnem in osebnem razvoju, bolj verjetno postavljeni pred zaslon.
Študijo, ki je vključevala 7097 otrok, je izvedla univerza Tohoku na Japonskem. Njihovi starši so izpolnjevali vprašalnike, s katerimi so spremljali razvoj svojega otroka.
Avtor študije dr. Taku Obara je zaključil: “Povečan čas, preživet pred zaslonom, pri starosti enega leta, je bil povezan z razvojnimi zamudami pri komunikaciji in reševanju problemov, ko so otroci dosegli starost dveh in štirih let.”
Predlagano je, da imajo otroci pred zaslonom omejen čas, zagotoviti pa je treba, da so vsebine primerne za njihovo starost.