Jubilejna, 15. edicija LJFW (nekaj let je teden mode potekal dvakrat letno) bo največja do zdaj. Obiskovalci si bodo v petih dneh lahko ogledali kar 46 modnih revij ter ostale spremljevalne dogodke.
Izvršna producentka Melinda Rebrek in direktor LJFW Den Baruca sta skupaj z Nino Jagodic, programsko direktorico LJFW in predano ekipo, ki v zakulisju dogodka dela vse leto, uspela vzpostaviti platformo, ki ima zelo pomembno vlogo pri razvoju slovenske modne industrije.
Retrospektiva in vizija prihodnosti
Melinda Rebrek in Den Baruca sta ob obletnici delila svoje poglede na desetletje LJFW. Spomnila sta se začetkov iz leta 2014 in takratne osnovne vizije.
Kot pravi Melinda: “Priznam, da si ob prvi, takrat še virtualni ediciji v Mestnem muzeju, nisem mislila, da nam bo v desetih letih uspelo doseči to, kar smo. Od popolne kreativne neodvisnosti ekipe, ki je dogodek kljub vsem oviram izpeljala, do danes, ko se tuji novinarji in oblikovalci sami javljajo, da bi sodelovali na LJFW, smo prehodili dolgo pot. Ta je bila polna tako uspehov kot izzivov – na momente je bila kot dober žur, drugič kot grška tragedija, a vedno dinamična in kreativna.”
Den pa se prvega LJFW spominja kot enega najbolj avantgardnih oblik tega dogodka. “Pri svoji prvi izvedbi smo povabljenim gostom kolekcije predstavili izključno v video obliki, medtem ko smo širši javnosti omogočili ogled Showrooma, ki je bil odprt en teden v starem mestnem jedru.“
Takrat so na obrežje Ljubljanice projecirali video kolekcij, kar je dodatno povečalo pozornost občinstva.
“Ta odprt pristop nam je omogočil, da smo slovensko modo predstavili tudi mimoidočim, ne le ožjemu krogu poznavalcev. To je bil prvi prelomni mejnik, saj je slovenska moda prvič izstopila iz okvira zaprtih strokovnih krogov in se začela približevati širši prepoznavnosti,”
dodaja Den.
Dosedanji uspehi in pogled v prihodnost
Eden ključnih dejavnikov, ki so vplivali na uspešnost dogodka, je bila nepopustljiva predanost ekipe, ki se ni uklonila kljub izzivom, ki so jih srečevali na poti. Ena največjih prelomnic pa otvoritev trgovine LJFW.shop, ki že skoraj leto dni domuje v Centru Rog in oblikovalcem omogoča ne le predstavitev, temveč tudi prodajo njihovih kolekcij skozi vse leto. “To je eden od ciljev, ki smo si ga zastavili že na začetku, in je čudovito darilo za našo 10. obletnico,” pravi Melinda.
Po desetih letih se pojavlja nova vizija – konkretizirati in formalizirati prostor za kreativno modno industrijo. Ciljajo visoko in sicer želijo realizirati idejo o modni zbornici, katere vizija je po besedah Dena “ustvariti prepoznavno slovensko identiteto v svetu butične mode, ki se osredotoča na trajnostno izdelavo in odmik od hitre mode“.
S tako prepoznavnostjo želijo graditi stabilno poslovno okolje, ki bo ključnega pomena za obstoječe in prihajajoče oblikovalce ter vse uporabnike slovenskih modnih izdelkov.
Zaključek v velikem slogu
Program letošnjega LJFW bo zaokrožen s petimi dnevi modnih revij, ki bodo poleg slovenskih oblikovalcev gostile tudi kolektivne modne revije oblikovalcev iz Madžarske in Srbije. Pri LJFW so v zadnjih letih stkali tesne vezi z Beograjskim tednom mode (BFW) in Budapest Central European Fashion Week (BCEFW).
Na tednu mode v Budimpešti so se letos predstavile tudi tri naše oblikovalke, Nika Ravnik, Jona Bednjanec in Zala Hrastar (Morja). 10. obletnico Ljubljanskega tedna mode (LJFW) bo v petek, 11. oktobra, zaključila podelitev nagrad WOW, ko bomo ediciji nazdravili s kozarcem penine.