Pred dobrim desetletjem je bila Mia Wasikowska hollywoodsko “it” dekle, ki je igralo v vsem, od indie do odmevnih studijskih filmov. Toda po tem, ko je bil njen film Alica v čudežni deželi: Skozi ogledalo, iz leta 2016 ocenjen kot kritiški in komercialni spodrsljaj, se je zdelo, da si je Wasikowska vzela daljši in opazen odmor od soja žarometov.
Igralka pa je v nedavnem intervjuju za IndieWire razkrila, da je bila odločitev za odmik od industrije načrtovana: “V življenju želim početi več stvari, kot le biti v prikolici.”
Slog, ki ji ne ustreza
Wasikowska, rojena v Avstraliji, je v ZDA leta 2008 v prvem delu HBO-jeve dramske serije Terapija nastopila kot depresivna gimnastičarka Sophie. Hitro se je uveljavila kot ena najbolj iskanih hollywoodskih zvezdnic in pričela nabirati glavne vloge v filmih, kot sta Jane Eyre in Ad Astra: Pot do zvezd. Njeno najbolj delovno leto pa je bilo leto 2010, ko je zaigrala v filmu Otroci so super, nominiranem za najboljši film, ob Julianne Moore in Annette Bening, kasneje pa tudi prejela vlogo Alice v Alica v čudežni deželi.
Toda medtem ko se je zdelo, da živi sanje mnogih ambicioznih igralcev, je Wasikowka za IndieWire razkrila, da življenje konstantnega pogona v Hollywoodu ni zanjo.
“Ni mi bil povsem všeč življenjski slog dela brez prestanka. Počutila sem se resnično ločeno od katere koli večje skupnosti,” je rekla. “Z igro sem pričela že pri 15 letih, res trdo pa sem delala od 17. naprej. Deset do 15 let sem živela tako: novo mesto, nova država, vsake tri mesece, in to je, kot da bi se znova začela šolati vsakih nekaj mesecev. Še posebej, ko si mlajši, ko nimaš te baze, se mi je to zdelo zelo težko.”
Ne samo, da je Wasikowska ugotovila, da ji ta tempo ne ustreza, delo je ni nujno izpolnjevalo. “Mogoče je za mnoge to v redu, če je izplačilo dobro in se pri tem počutiš res odlično, vendar zame ni bilo tako. Zato sem to želela zase vzpostaviti na osebni ravni in imeti več občutka, da nekam pripadam, ne le na filmsko prizorišče, ki se konča vsakih nekaj tednov.”
Zadovoljna s svojo odločitvijo
Wasikowska je to storila tako, da je konec leta 2010 zapustila Hollywood in se vrnila v rodni Sydney v Avstraliji. Še vedno igra, vendar manj pogosto in predvsem v manj znanih filmih z avtorji, ki jih občuduje. Pred kratkim je Wasikowska igrala kot Amy v kritiško hvaljenem filmu Bergmanov otok Mie Hansen-Løve in Vicky Krieps.
“Precej sem zadovoljna,” je Wasikowska povedala o svoji odločitvi, da se umakne iz Hollywooda. “Če bi lahko imela najboljše iz obeh svetov, to je, da se občasno potopim v svet igranja in iz njega, bi bila res srečna, vendar ne želim si svojega življenja preživeti le na tekalni stezi. V življenju želim početi več stvari, kot le biti v prikolici. Igranje je super in veliko je super stvari, vendar je percepcija tega precej drugačna od realnosti in mi kot osebi ni ustrezalo. Resnično lahko izgubite perspektivo, ker z vami ravnajo precej nenavadno. Ko je to tvoja edina resničnost, je precej čudno.”
Čeprav je srečna, da je zapustila hollywoodski tekoči trak, ji je med prsti ušla ena vloga, za katero si je želela, da bi jo prejela: trgovka Therese Belivet v nenavadni romanci Carol, v kateri igra Cate Blanchett. “Že dolgo nazaj sem bila navezana nanj, nato pa se je zgodilo nekaj stvari, snemanje je bilo preloženo in podpisala sem pogodbo za film Guillerma del Tora, Škrlatni vrh.”
Vloga je nazadnje pripadla Rooney Mara, ki je v Cannesu prejela nagrado za najboljšo igralko in bila nominirana za najboljšo stransko igralko na oskarjih. “To je le del tega,” je dejala Wasikowska. “Včasih zmagaš, včasih izgubiš.”