Konec februarja je H&M napovedal sodelovanje z znamko Mugler, o kateri so se začeli dogovarjati že pred smrtjo Manfreda Thierryja Muglerja januarja 2022, a je življenje žal odločilo drugače. Zdaj pa končno ponosno predstavljajo kolekcijo, ki so jo prepletli z vizijo švedskega giganta in idejo legendarnega francoskega oblikovalca.
Kolekcija zajema samo bistvo hiše Mugler – je poklon svobodi in samoizražanju, hkrati pa kupcem ponuja priložnost, da si lastijo košček modne zgodovine – bodisi enega od nezmotljivih novih hitov iz Muglerjevih nedavnih kolekcij kreativnega direktorja Caseyja Cadwalladerja ali ekskluzivno arhivsko predelavo iz 80. in 90. let, ki jo je prvotno ustvaril ustanovitelj Manfred Thierry Mugler.
Kolekcijo opredeljuje neustavljivost Muglerjeve energije: razkošen, igriv, pozitivnega odnosa do telesa, mladosten in odprt za številne vidike identitete vsakega posameznega uporabnika. Mugler je vedno ponudil odprto povabilo širokemu naboru karakterjev in lepotnih tipov, zdaj pa s tem partnerstvom s H&M vrata odpira še širše.
Kosi izražajo vse bistvene Muglerjeve značilnosti
Gre za dinamično predstavitev Muglerjeve estetike, kakršna je danes, in zanimivih načinov, na katere je Cadwallader zasukal in na novo izumil modno hišo, da bi bila sveža in relevantna za novo generacijo.
Kolekcija vključuje tako moška kot ženska oblačila, pri čemer je v ospredju fluidni, transformacijski stil, ki je vedno temelj Muglerjevega etosa. Veliko je mogoče deliti in preoblikovati glede na edinstveno identiteto uporabnika.
“Bil sem odločen, da bo ta kolekcija pravi Mugler. Detajli in kakovost vsakega kosa so morali biti natanko takšni, kot jih delamo, in želel sem pokazati energijo Muglerja, ki je od nekdaj predstavljal oblačila, ki omogočajo osebno osvoboditev. V oblačilih Mugler lahko postaneš toliko različnih različic samega sebe.”
Casey Cadwallader, kreativni direktor Muglerja
Cadwalladerjeva vizija kolekcije je bila, da bi ta zajela pravo bistvo znamke Mugler v tem trenutku. V kolekciji so vse bistvene Muglerjeve značilnosti: ostri kroji, nepričakovani, a laskavi denim ter oprijete obleke in bodiji, ki so Muglerja pripeljali v ospredje med oblačili za gledališke odre in zabave.
“Mugler je bil kot modna hiša vedno korak pred drugimi, saj je sprejemal raznolikost, telesno pozitivnost in spolno fluidnost veliko prej, kot je to storila preostala modna industrija. Vsak kos v kolekciji poudarja, zakaj so oblačila Mugler vedno osvajala srca in domišljijo. Na izbiro je toliko ikoničnih kosov.”
Ann-Sofie Johansson, kreativna svetovalka pri H&M
Zakaj je to pravi čas za sodelovanje H&M Mugler?
ASJ: Mugler se je za zdaj zdel popolnoma prava odločitev. To je modna hiša, ki je že nekaj časa na našem seznamu želja, saj smo bili vsi pri H&M resnično navdušeni nad tem, kar je Casey ustvaril s svojo oživitvijo modne hiše. Očaralo nas je tudi trenutno svetovno navdušenje nad ikonami 80. in 90. let ter način, kako mladi iščejo navdih v preteklosti. Ustanovitelj hiše Thierry Mugler je več kot očitno velik del tega. On je ključnega pomena za sijaj in vznemirjenje tistega obdobja – postavil je vodilo, tako kot Casey počne zdaj, tako da je modno hišo in njene kode reinterpretiral za novo generacijo.
Casey zelo spoštuje zapuščino znamke in vse, za kar se je g. Mugler zavzemal – vključenost, pretočnost spolov, opolnomočenje, pozitivnost telesa in seksipilnost. Zaradi njega so mladi oboževali tako njegovo vizijo modne hiše kot tudi zgodovino modne hiše – kar je neverjetno doseči. Pa vendar ni obremenjen s preteklostjo – vzame elemente, ki so mu všeč, in jih popolnoma zasuka ter naredi moderne. S tem je naredil Mugler popolnoma prepoznavno modno hišo. Takoj lahko prepoznate sodoben Muglerjev kos – bodi, izrezi, vpadljive kavbojke, brezhibno krojenje – in to je kot oblikovalec zelo težko doseči.
CC: Zares sem počaščen, da so me povabili k sodelovanju s H&M. Mislim, da tukaj obstaja skupen sistem vrednot med H&M in Muglerjem. Oba skrbita za to, da ljudem omogočita dostop do neverjetne mode, oba skrbita za zaupanje in zadovoljstvo ter odpirata pogovore o stilu širokemu krogu ljudi. Svet Mugler je bil vedno namenjen povabilu ljudi in to je tisto, kar počnemo tukaj.
Kako je prišlo do sodelovanja?
ASJ: To je bil dolg proces, saj smo se začeli pogovarjati s samim gospodom Muglerjem. Bila sem navdušena in počaščena, da sem ga spoznala, saj je bil vedno moj junak. Vedno smo upali, da bomo v to sodelovanje vključili mešanico starega Muglerja in novega Muglerja.
Očitno smo bili vsi šokirani in uničeni zaradi njegove smrti in resnično žalostni, da nismo mogli uresničiti njegove vizije, saj je bil tako navdušen nad sodelovanjem.
Potem pa smo bili tako veseli, da je Casey želel nadaljevati stvari, in na koncu je kolekcija vse, o čemer smo lahko sanjali, in še več – tako sodobna je, na način, kako združuje obdobja in navdihe. Casey je opravil neverjetno delo, ko je ponudil popolnoma sodobno, vznemirljivo kolekcijo, hkrati pa uporabil dele ponudbe, da bi se poklonil zapuščini in dizajnom Thierryja Muglerja. Vključil je posebne ponovno izdane arhivske kose, kot so čudovite obleke iz 80. in 90. let.
CC: Vedel sem, da je bo to odlično partnerstvo, takoj ko se je H&M obrnil name. Navdušil me je proces ponujanja širšemu občinstvu in dostopa do kosov, po katerih je bil Mugler znan in ljubljen. Seveda pa je ena od radosti Muglerja arhiv in kako širok je, zato smo to seveda želeli proslaviti v tej kolekciji. Moja lastna pot z modno hišo je zelo vezana na arhiv in uporabo ključnih elementov iz njega kot izhodišč za nove ideje.
Na primer, že zgodaj, ko sem delal pri Muglerju, sem izvedel, da je Mugler, ko je bila izumljena Lycra, izdelal skoraj celotno kolekcije iz nje, in iz tega sem črpal veliko navdiha – to lahko vidite v številnih raztegljivih kosih v kolekciji, kot so bodiji in obleke. Veliko je naredil tudi v denimu – kar nadaljujemo zdaj. Pri tej kolekciji seveda gre za preteklost, sedanjost in prihodnost modne hiše skupaj, saj tako delam kot oblikovalec – vedno gre za mešanje vplivov.
ASJ: Za nas je zelo posebna, saj še nikoli nismo storili nečesa, kar bi združilo ustanovitelja blagovne znamke s trenutnim oblikovalcem – zgodba o tej kolekciji je zelo posebna. Vedno je čudovito, ko imaš priložnost poučiti ljudi o modni zgodovini – deliti te neverjetne zgodbe in Casey je to res storil.
Kakšni so bili navdihi za kolekcijo in glasbeni video?
CC: Velik del mojega navdiha je prišel iz zamisli o družini Mugler in o praznovanju pomembnosti modne hiše v vseh žanrih in medijih. Mugler je bil vedno modna hiša z veliko kulturno dušo – in zato je tako zanimiv zame kot oblikovalca, ker posega v toliko svetov, s katerimi se ukvarjam in navdihujem v svojem življenju, pa naj gre za glasbo ali kulturo klubov.
To sodelovanje je bilo zame zelo pozitivna izkušnja in mislim, da to čutite – gre za skupnost, za ljudi, ki so mi res pomembni in ki so resnično to, kar so. Mugler je bil vedno namenjen praznovanju toliko različnih vrst lepote in to sodelovanje to nadaljuje.
ASJ: Muglerja absolutno povezujete z glasbo. To je tako velik del vesolja, ki ga je ustvaril Casey, in tudi osrednjega pomena za zgodovino modne hiše. Za kampanjo se je zamisel o ustvarjanju glasbenega videa in nove skladbe – predelave melodije iz 90. let prejšnjega stoletja, ki bi prikimala dejstvu, da je kolekcija polna teh odličnih referenc na 90. leta – zdela zelo primerna. Lepo je narediti nekaj pionirskega in drugačnega, s filmom in sliko. To je pričevanje kulturnega odmeva Muglerja – v glasbi, plesu, performansu, subkulturi in celo tehnologiji.
Nam lahko malo predstavite kolekcijo in poveste, kateri kosi so vam najbolj všeč?
CC: Resnično me je navdihnil etos sodelovanja oblikovalcev s H&M – to je ponuditi ljudem nekaj za zbiranje, nekaj, kar izstopa v zgodovini mode. Pretekla sodelovanja, kot je bilo tisto z Alberom Elbazom za Lanvin, ki je bilo tako zvesto Lanvinu, sem pogledal v smislu oblikovanja kosov.
Pogledal sem k Versaceju in Margieli, pri katerih sem takrat dejansko kupoval kose in katerih oblikovalske kolekcije s H&M so spet ljudem ponujale značilne kose za blagovno znamko. Iz te ideje sem črpal veliko navdiha. Bil sem neomajen, da mora biti to pravi Mugler – nič kompromisnega ali razvodenelega.
V naših glavnih kolekcijah visoke mode je Mugler vedno mešanica – tam je temačnost, edgy kosi, potem seksi plat in nato lahkotnost ter sreča. Tukaj sem želel ohraniti to mešanico, ohraniti raznolikost in kompleksnost, hkrati pa ponuditi kose, ki so najbolj uporabni in zanimivi za ljudi, za njihove osebne omare. V kolekciji je toliko odličnih Muglerjevih ključnih kosov in podpisov – bodiji, obleke, denim. Poleg tega so tu še športni puloverji, majice s kratkimi rokavi, modni dodatki.
Rekel bi, da se razlikuje od običajnega Muglerja v tem, da smo uporabili več barve kot običajno, samo zato, da bi odražali dejstvo, da želimo, da se zdi univerzalno in igrivo – res mi je všeč paleta in dejstvo, da je toliko kosov na voljo v široki paleti tonov.
Všeč mi je širina kolekcije, tako za moške kot za ženske – ljudem res ponuja veliko izbire. In zdi se resnično na visokem nivoju – to lahko vidite v podrobnostih, zvezdastih okraskih, posebnih detajlih, bleščicah, kakovosti usnja.
ASJ: Mugler in Casey sta bila neverjetno velikodušna s številnimi svojimi ključnimi kosi. To je tisto, kar si pri H&M-u vedno želimo – ker si naše stranke tako želijo dobiti košček modne zgodovine. Točno to je ponudil Casey. Že od samega začetka si je želel združiti kose, ki danes resnično definirajo Mugler – mini obleke, bodije s prosojnimi detajli. V ponudbi je toliko ikoničnih kosov.
Osebno obožujem usnjene kose, kot je zelen dolg usnjen plašč – to bi hranila za vedno. Obožujem tudi kavbojke, samo zato, ker so res podpis Caseyja – nekaj, kar je izumil.
Izdelane so tako lepo in natančno, ko gre za obliko in kot – lahko rečete, da je študiral arhitekturo, saj popolnoma izboljšajo in opolnomočijo telo, dvignejo, oblikujejo in ga naredijo super kiparskega. Ko že govorimo o arhitekturi, je tudi nakit zelo poseben in zelo kiparski – res drzen in nepopustljiv. Pri arhivskih kosih sem obsedena s krilnim kostimom, ki je predelava, mislim, da je naravnost fantastičen, še posebej z majhnimi gumbi. To je zelo poseben kos.
Casey, povejte nam več o izbiri kosov iz arhiva za predelavo v tej kolekciji.
Nekaj časa sem razmišljal o tem, kaj bi si ljudje resnično želeli in kaj bi zares vključevalo dediščino znamke. Vedel sem na primer, da si želim črno žametno obleko iz 80. let, ker je originalna vintage različica pred kratkim dobila svoje novo sodobno življenje, saj jo je nosilo toliko mladih ikon, bodisi na predstavah ali na rdeči preprogi.
Všeč mi je tudi krilni kostim, ker je punkerski, a hkrati ženstven in povzema dvojnosti Muglerja – kako bi lahko bila zelo premišljena in razumna in modna, po drugi strani pa tudi precej seksi in drzna. Vsi arhivski kosi prikazujejo bogastvo modne hiše, pa tudi moje lastno potovanje z Muglerjem – izhodišča in reference, ki so danes navdihnile modno hišo.
Kako bi povzeli proces sestavljanja te kolekcije?
ASJ: Prav neverjetno zabavno. Vem, da bo našim kupcem všeč, kar je najlepši občutek. Mladi nakupovalci bodo popolnoma navdušeni in všeč mi je zamisel o originalnih oboževalcih Muglerja iz 80. in 90. let, ki najdejo tudi posebne kose v zbirki ter se lahko spominjajo in obujajo spomine.
CC: Zdelo se mi je res prijetno in tudi fascinantna učna izkušnja. H&M je tako pameten pri pridobivanju stvari ter načinu izbire in uporabe materialov, zlasti veliko recikliranih materialov, ki igrajo pomembno vlogo v tej kolekciji. Vedo, kako resnično dodati vrednost za stranko.
Navdušen sem, da lahko ljudem ponudimo Muglerjeve kose po tako ugodnih cenah.
Resnično upam, da bodo ti kosi postali zbirateljski predmeti, hkrati pa tudi komaj čakam, da jih bom videl nositi, ljubiti in uživati, na ulici, plesišču ali celo na spletu – kjerkoli ljudje izberejo, saj je Mugler za vsakogar in kogarkoli in kjerkoli.