Prvi večer je postregel z mednarodnimi sodelovanji, glasbenimi presenečenji in oblikovalci, ki dokazujejo, da ima slovenska moda svoj glas, svoj ritem in svojo iskrenost.
JSP: ko moda diha z ljudmi
Čast in odgovornost, da otvorita LJFW, je pripadla oblikovalskemu dvojcu JSP, Jeleni in Svetlani Proković. Njuna revija je postregla s tistim, kar moda v resnici je. Poskrbeli sta za občutek, ki ga ne moreš opisati, lahko pa ga doživiš. Njuna moda je minimalistična, a močna, z izrazito nosljivostjo in sporočilom, da oblačilo ne pozna meja.

”Kljub temu, da je bila najina modna revija otvoritvena, breme ni bilo tako zelo veliko, saj skupaj delava že 33 let in se veseliva prav vsake nove revije, ne glede na to, ali nastopiva kot prvi, nekje v sredini ali na koncu. Vedno se maksimalno potrudiva. Pomembno je predvsem to, da energijo, ki jo imava, občuti tudi publika. Zato tudi delava te revije – da bi publika občutila razliko, in spoznala, da ne gre le za garderobo,” sta povedali oblikovalki JSP.


”Kolekcija WoMen ni običajna kolekcija, gre za lansiranje naše nove linije WoMen. Gre za oblačila, ki so enaka za moške in ženske. Vsi modeli so oblikovani tako, da jih lahko s pomočjo različnih dodatkov uporabljajo tako moški kot ženske. Na ta način podpiramo idejo dostopnosti. Ne gre za unisex pač pa allsex kolekcijo,” sta še povedali za konec.



Revija nas je navdušila s svojo zrelostjo in prefinjenim občutkom za sodobnost. Oblikovalki sta dokazali, da moda ni teoretična, ampak diha z ljudmi. Ni naključje, da je ravno JSP postala tista modna zgodba prvega dne, o kateri so govorili vsi, in ki je tudi nas najbolj navdušila.

Prostor, ki pomirja
Direktor zavoda LJFW Den Baruca je po prvem dnevu strnil misli in opisal energijo dogodka, ki presega modne piste: ”Otvoritveni dan je vedno kot vdih pred dolgim potopom. Nekaj med nervozo in ekstazo. Po mesecih konceptualiziranja in priprav pride trenutek, ko vse to končno zadoni v živo – s telesi, svetlobo, energijo ljudi. Tisto, kar je prej obstajalo kot ideja, postane snov, ki diha. In to je zame čar LJFW: videti, kako misel postane občutek. Ko koncept nenadoma zaživi in ga začnejo sooblikovati ustvarjalci, obiskovalci in vse male napetosti prostora, veš, da se je zgodilo nekaj resničnega.”


Letošnji LJFW gradi na konceptu minimalizma, svetlobe in miru, kar doseže brez uporabe nepotrebnega spektakla, a z veliko notranje moči.


”V času, ko je veliko nemira – tako v nas kot v svetu – smo želeli ustvariti trenutek pomiritve, ne spektakla. Prostor, kjer se moda umiri in postane odsev notranjega stanja: ranljivosti, upanja in poguma pogledati naprej,” dodaja Baruca.

Moda, glasba in čustva
Prvi večer so poleg JSP zaznamovale tudi znamke Ana Jelinič x Katja Magister, Things I Miss, Anselma Štoff, Barbara Vrbančič, BDEFW Collective Show, ki je v Ljubljano prinesel svež vpogled v madžarsko modno sceno, kolekciji Sanije Reja Aske x Sofianogard, Nike Ravnik ter Pie Šilec, dogajanje pa se je sklenilo z mednarodnim druženjem After: Budapest x Ljubljana.


Na pisti je zaživel tudi Lidlov modni svet z njihovim projektom #VseImam, ki spodbuja dostopno in vključujočo modo.

”Z Matijo sva naredila super komad in tekst, ki je sovpadal s filozofijo Lidlove kolekcije #VseImam. Prav zato, ker delimo iste poglede, menim, da nam je sodelovanje super uspelo. Ključni občutek pri snovanju komada je bil natanko to, kar je Batista – nič ni narobe s tem, če si drugačen, ne sodimo ljudi po obleki, čeprav smo danes na LJFW, ampak po značaju,” je povedal Urban Lutman, pevec skupine Batista Cadillac, ki je s pesmijo otvoril Lidlovo predstavitev.


Novi obrazi in pristni trenutki
Na modni pisti je prvič nastopila Amalja Poles, hčerka Nike Veger in Petra Polesa, ki je priznala, da je bil njen prvi korak eden tistih trenutkov, ki jih ne pozabiš: ”V zaodrju sem bila izjemno nervozna, a ko sem začela korakati po pisti, se mi nekaj odvalilo od srca. Zadihala sem, odlično sem se počutila, publika je ploskala, v zaodrju enako… Prvi izhod je prvi izhod, za vselej si ga bom zapomnila, izjemna izkušnja in lekcija.”


Njeno navdušenje je delil tudi oče Peter Poles: ”Všeč mi je, da Amalja poskuša različne stvari. To si je že od nekdaj želela poskusiti, zato uživamo z njo. Zadnji teden je po stanovanju hodila samo v visokih petah, nisem še preveril, če je kje pustila kako udrtino v parketu. Vsekakor pa bo pustila lepo udrtino v našem dojemanju tega sveta.”
Energija, ki povezuje
Med obiskovalci LJFW so bili številni ustvarjalci in prijatelji mode, ki so večer doživeli kot dokaz, da ima Ljubljana modno sceno z dušo. ‘
‘Ta dogodek je izjemno pomemben, ne le za kreatorje temveč za državo, tu se predstavljajo talenti, ki se svojega potenciala niti ne zavedajo. Če te opazi pravi skavt, medij, lahko iz tega naredi kariero. Moja zadnja revija tu je bila pred dvemi leti, nekaj dni kasneje je o meni pisal ameriški Forbes. Torej to, kar lahko LJFW naredi, imati pa morate pogum in se podati v to,” je povedal Milan Gačanovič, redni obiskovalec dogodka.

”Všeč so mi ljudje, ki so tu. Rada pogledam, kako se oblečejo in danes je res marsikaj zanimivega za videti. Ne le na revijah, tudi sicer. Prvi izhod je bil noro dober, vsak kos bi imela… A navdušili so me tudi umetniški pristopi k oblikovanju oblači. LJFW obožujem, ker se tu končno lahko izživim, ker me nihče ne obsoja, če kakor koli izstopam. Tu nisem deležna čudnih pogledov. Zato je vredno priti sem, ker je tu ta posebna energija, kreativnost, ki šprica iz vsake pore, prav navdahne me,” pa je dodala vplivnica Hajdi Korošec.

Tudi raperka Masayah je poudarila, da se slovenska modna scena razvija v pravo smer: ”Zdaj smo v eri, ki je meni domača, zato moram poudariti, da se razvija v pravo smer. Veselim se vseh štirih dni, pričakujem svežino in komaj čakam na kolekcije, ki so v stiku s trajnostjo … in pričakujem, jasno, da bom kak kos želela odnesti tudi domov.”

Senka Umek in kolekcija AMALU
V času dogajanja na prizorišču LJFW je svoja vrata odprla tudi pop up trgovina blagovne znamke AMALU. Gre za znamko pod katero se podpisuje Senka Umek in predstavlja svojo vizijo trajnostnega motionweara, ki presega meje med funkcionalnostjo in modo.

”Kolekcija, ki jo predstavljamo, temelji na trajnostnih načelih. Izbrali smo recimo samo dva materiala – poliamid, ki je antialergen, in 100 % bombaž. Določeno število kosov je bodisi iz enega ali drugega materiala… S tem smo zagotovili, da pri nastanku oblačil ni veliko odpada,” je povedala Senka.

”Enako velja za barve, dve osnovni barvi z mislimi na to, da bo ostankov čim manj. Ker smo nova blagovna znamka, se mi zdi priložnost, ki se nam je ponudila (predstavitev na LJFW), izjemna. Tu so zbrani vsi ljubitelji mode in to je prvi korak do uporabnikov,” je še zaključila.
