Letošnji pariški teden mode je bil za Kylie Jenner sicer že precej kontroverzen – na Schiaparellijevi modni reviji smo na njej ter na manekenki Irini Shayk videli obleko z ogromno levjo glavo.
Na pondeljkovem dogodku v sklopu pariškega tedna mode pa je oblekla živo modro obleko, roza škornje z bleščicami ter si nadela Givenchyjevo ogrlico v obliki zanke, ki je požela veliko neodobravanja.
Zanka je namreč simbol, tesno povezan s samomor, za katerim na svetu letno umre sedemsto tisoč ljudi in predstavlja četrti najpogostejši vzrok smrti pri ljudeh starih med 15 in 29 let, ni presenetljivo, da ljudje tak nakit obsojajo. Med modnimi legendami, ki so umrle zaradi samomora, so tudi Alexander McQueen, Kate Spade in L’Wren Scott.
Zanko se sicer povezuje tudi z zgodovino rasizma v Ameriki. Nekateri so zato Kylie Jenner in njeno ogrlico označili za “etično kruto”, modne znamke in zvezdnike pa opozorili, da nosijo odgovornost, da ne častijo samomora, samopoškodovanja in prehranskih motenj.
Givenchy se s kritikami na račun ogrlice ne sooča prvič, ogromno kritik so prejeli že lani, ko so na modni reviji pomlad/poletje predstavili to ogrlico, modni kritiki pa so leta 2019 kritizirali tudi Burberryjev pulover z zanko, za katerega se je modna hiša Burberry kasneje opravičila.
Manekenka Liz Kennedy, ki je takrat na Burberryjevi modni reviji nosila zloglasni pulover, je povedala, da “samomor ni moda. Kako lahko kdo to spregleda in misli, da je to v redu, še posebej v kolekciji, namenjeni mladim dekletom in mladini … Da ne omenjam naraščajočega števila samomorov po vsem svetu. Ne pozabimo tudi na grozljivo zgodovino linčanja.”
Pri Diet Pradi, neuradnem varuhu medijev v modni industriji, so ogrlico Kylie Jenner komentirali takole:
“Mislili bi si, da se je industrija naučila, da se stvari, ki spominjajo na zanke, ne dajejo okoli vratu modela, potem ko se je leta 2019 zgodil ves ta polom z Burberryjem puloverjem s kapuco z zanko … Ta ogrlica Givenchyja, ki je pravkar prišla z modne piste, je nevarno blizu istemu območju. Resnično se sprašuješ, kako je mogoče, da tega nihče ni opazil, a žal … zgodovina se ponavlja.”
Diet Prada
Čeprav sta umetnost in družbena odgovornost lahko neverjetna modna kombinacija – v preteklosti je Vivienne Westwood ustvarjala kolekcije, s katerimi je opozarjala na klimatske spremembe, človeške pravice in nedejavnost politikov – pa danes moda pogosto želi zgolj šokirati.
To se je denimo zgodilo z Balenciagino kampanjo z otroki in medvedku v BDSM verigah.
Modni kritiki so opozorili, da Givenchyjeva odločitev, da ustvari ogrlico, ki je tako neposredno povezana s samomori in rasizmom, ter Kylijina odločitev, da jo kljub kritikam nosi, pokažeta pomanjkanje občutljivosti za tako resne zadeve.
Prav tako so izrazili zaskrbljenost nad trendom, da se družbeno občutljive teme prenaša v modo, se jih predstavlja kot trende in tako povsem trivializira.