Vse številčnejše so trgovine produktov iz druge roke, kot tudi trgovin, ki ponujajo izključno luksuzne kose znanih proizvajalcev.



O trendu slednjih smo se pogovarjali z Mašo Florjančič, lastnico Revive, butične spletne destinacije za skrbno izbrane luksuzne kose iz druge roke. Njen prvi stik s kosi, ki so bili željni novih lastnikov, je vzpostavila kot študentka.

“Sprva sem se naučila prepoznati originale od ponaredkov in rokovanja z luksuznimi kosi in s tem kakšen je porast slednjih med Slovenci. Med korono se je ta val ljubiteljstva kar povečal, saj se je vedno več ljudi začelo poigravati z raznimi platformami, ker smo bili toliko časa doma in smo imeli čas razmišljati o tem, kako bi prevetrili svoje omare. Trend nakupovanja se je takrat začel razvijati v malo drugačni smeri.”

Čeprav se med kosi najde tudi kakšen ponaredek, je prepoznavanje slednjih mačji kašelj. Da do tega pride je večinoma kriv neznan izvora kosa.
Nemalokrat se namreč zgodi, da se dodatki kot so torbice in čevlji podarjajo. In kot bi rekla, večina se držimo pravila, da se “podarjenemu konju ne gleda v zobe”. Prav iz ust do ust pa se širi glas o prodaji luksuznih znamk.



Dostopen luksuz
“Vinted in Vestiaire Collective sta odprla zanimanje za takšne stvari, pa tudi dejstvo je, da je v luksuznih butikih posameznikom težko kupiti stvari. Vse več ljudi se poslužuje outletov in second hand-ov iz enostavnega razloga. Tovrstni butiki ne bodo nikoli znižali cen produktov. Tako da, ne gre samo za trajnostni preobrat, temveč za edino možnost, da si kakšen, sicer v trgovini pregrešno drag kos, tudi dejansko privoščiš.”

Nova ljubezen do kosov, ki so že imeli lastnike se pozna, ljudje radi kupujejo klasiko za manj denarja. Kosi so lahko tudi restavrirani in popravljeni, kar je še dodatno vzpodbuden podatek.
“Kupujejo predvsem torbice in čevlje, kljub temu, da čevlji za veliko ljudi predstavljajo bojazen. Če npr. pogledate internacionalno stran Sororité, lahko vidite, da se tam kupujejo stvari na zalogo. In to kose, ki so se pojavili v serijah kot je npr. Seks v mestu ali filmu Hudičevka v Pradi. Ko slišijo, da je nek kos znamke Manolo Blahnik, vsi zastrižejo z ušesi. Gre za znamke, ki so si svoje ime prislužile z izpostavljenostjo. Zanimivo pa je, da se tudi vedno več moških poslužuje nakupov luksuznih znamk, ki so že imele lastnike.”
Na veliko se oglašuje trajnost kupovanja, ki je morda bolj neposredna pri sami filozofiji kupca, ki si želi kupiti rabljen kos. Morda pa je trajnost samo stranska enačba pri kupovanju luksuznih dodatkov in oblačil.
“Trajnost je večjega pomena za generacijo Z. Če ste opazili, se je stil po njihovi zaslugi zelo spremenil. Srednješolci so vrnili trend prevelikih oblačil, vračajo se 80. in 90. leta. Verjetno želijo podoživeti čas, ki je bil enostaven in hkrati toliko bolj poln.”
Študije kažejo na to, da je luksuz v krizi in second hand v porastu, veliki logotipi pa so postali malo manj pomembni.



Za ali proti
“Res je, da se jih ljudje malo izogibajo, a v Sloveniji sta se ustvarila dva pola. Nekateri se bojijo, da bodo obleke in dodatki z izpostavljenimi logotipi delovali kot ponaredki, pa tudi s porastom priljubljenosti logotipov luksuznih znamk pri kupcih iz Kitajske je upadlo zanimanje za tovrstno razkazovanje.”
Priznane znamke so pričele izdelovati dodatke s prikritim luksuzom, ki ga veleva minimalizem.



“Je pa zanimivo, da je Louis Vuitton najbolj zaželena znamka med second hand-i v Sloveniji in prodaja se za med. Še zmeraj je za kupca zanimiv monogram, ki mu ne more konkurirati npr. Gucci ali Prada,” doda Maša.
In kje tiči razlog, da se vedno več žensk odloča za prodajo kosov luksuznih znamk?
“Malo je tudi to, da veliko žensk želi ostati v trendu in si velikokrat kakšno stvar kupijo preveč impulzivno ali pa si ob lansiranju nove kolekcije takoj zaželijo nov kos. Nekaj je tudi stvari, ki jim jih kupijo drugi kot darilo, pa si ga želijo prodati.”

Popravilo in obnova je še toliko bolj zaželjena, saj gre za trajnostno obnovo kosa, ki si zasluži novo življenje in tudi pri nas se še najde kakšen čevljar, ki zna popraviti torbico ali čevlje.
“Če si navezan na kos, potem si ga boš želel obnoviti in ga obdržati. Tu pozdravljamo možnost obnove in popravila. Tudi luksuzne znamke se počasi prebujajo in nudijo brezplačno obnovo njihovih kosov. Ženske v Sloveniji imamo samo enega čevljarja, ki mu lahko popolnoma zaupamo. Problem je pa, da se počasi stara in da zapira svoje čevljarstvo. Bojim se, kje bomo stvari popravljale čez 20 let, saj ta obrt počasi izumira,” zaključuje Maša.
