Znamka Dove z novo kampanjo #DetoxYouFeed opozarja na “strupene” vplivneže na družbenih omrežjih, ki s svojimi sporočili, videi in zgledi škodijo mladim, odraščajočim dekletom. Njihova ciljna publika so mladostnice, na katere bi lahko ti vplivneži imeli zelo slab vpliv.
Svoje sporočilo so pokazali v nazornem dokumentarnem videu, v katerem so predstavili pare najstnic z njihovimi materami. Te so si skupaj ogledale nekaj posnetkov vplivnic, ki jim hčerke sledijo, nato pa so predvajali še posnetke njihovih mater, ki s pomočjo tehnologije “deep fake” govorijo besede, ki so jih izrekle te vplivnice.
Skrb zbujajoča sporočila preplavljajo “zid” najstnic
Kampanja je tako na šokanten način prikazala, kako sporočila o nezdravem odnosu do telesa, uporabi polnil in uživanju nezdravih prehranskih dodatkov zvenijo iz ust njihovih mater.
Med drugim je slišati: “Nikoli nisi premlada, da začneš uporabljati botoks,” ter “Obstajajo ti čudoviti praški, ki te tako nasitijo, da lahko izpustiš zajtrk in kosilo” in “Ni ti treba prenašati teh svojih tankih ustnic. Z domačim setom polnil si lahko polnila vbrizgaš kar doma!”
Eden najbolj zaskrbljujočih nasvetov je bil ta:
“Umetne trepalnice je veliko lažje prilepiti, če si svoje preprosto postrižeš.”
Kamera nato prikaže pretresene obraze najstnic in mater, ki se (kot je videti) končno zavejo nevarnosti sveta vplivnežev. Ena od mam se ob tem obrne k svoji hčerki in ji reče: “To nisem jaz,” druga pa zašepeta: “To je ogabno”.
“Deep fake” video se zaključi z zapisom: “Teh stvari ne bi rekle svoji hčerki, a jih še vedno sliši na spletu, vsak dan.”
Mame nato sprašujejo hčerke, če so že videle kaj takšnega, na kar odgovarjajo pritrdilno, ena pa še pove, da so takšne vsebine na “zidu” vsakega dekleta.
Na koncu dokumentarnega videa sodelujoči pari najstnic in mam povedo, da se o takšnih stvareh pogovarjajo in da se bodo še naprej. “Dekličin največji vpliv bodo vedno njeni starši,” pa se še izpiše na koncu.
Vse besede so prišle od pravih vplivnežev
Daniel Fisher, globalni izvršni kreativni direktor za Unilever in posebne projekte pri Ogilvy, agenciji, ki je pomagala ustvariti kampanjo, je ob tem dejal, da so “vse besede, ki smo jih uporabili v kampanji, prišle od resničnih vplivnežev.”
Je pa poudaril, da Dove s tem ni napovedal vojne vplivnežem ali družbenim omrežjem, temveč, da želi le svetu pokazati, da niso vsi odgovorni.
Kratki dokumentarni video je del širše kampanje, imenovane #DetoxYourFeed, katere cilj je opomniti ljudi o varni rabi družbenih medijev in strupenih nasvetih o lepoti. V njej staršem in otrokom ponujajo dodatna izobraževanja, delavnice in pogovore o o lepoti.