Današnje mlajše generacije s svojimi vsebinami na družbenih omrežjih ne vplivajo le na ustvarjanje modnih in lepotnih trendov, temveč ustvarjajo tudi nekatere nove trende pri delovni etiki.
Tako je družbena omrežja po pisanju portala Magme preplavil novi trend, imenovan “quiet vacationing”, kar bi lahko prevedli kot “tiho dopustovanje”.
Lahko bi rekli, da se je trend začel v času pandemije koronavirusa, ki je prekinila naše vsakodnevne navade, marsikatero delo pa je prešlo na delo na daljavo.
Delo od doma je pomenilo, da smo z delodajalci in s sodelavci komunicirali samo prek video klica, zato ni bilo mogoče preverjati, kaj v resnici počnemo, izmeriti je bilo mogoče le količino opravljenega dela ob koncu dneva ali tedna.
Tako smo med delovnim dnem lahko opravljali gospodinjska opravila ali pa bili kje daleč s prenosnikom v naročju.
Ohranitev dela na daljavo
Raziskava ameriškega podjetja Harris Poll, ki že od leta 1963 izvaja tržne raziskave in analitike, ki spremljajo občutke, vedenje in motivacijo odraslih Američanov, je razkrila, da si 37 odstotkov anketirancev jemlje proste dni, ne da bi vprašali ali celo povedali delodajalcu. Kar 38 odstotkov anketirancev pa načrtuje pošiljanje sporočil izven delovnega časa, da bi dajali vtis, da delajo nadure.
Razlog za trend naj ne bi bili mladi, temveč spreminjanje vsakodnevnih rutin, ki so se pojavile v času pandemije. Glede na raziskavo je namreč skoraj polovica vseh anketirancev, vključno z 61 odstotki milenijcev in 58 odstotki generacije Z, dejala, da se počutijo zaskrbljeni, ko delodajalce prosijo za dopust.
Problem naj torej ne bi bil v tem, da se mladi želijo izogniti delu, temveč v tem, da se jim zdi, da bodo, če bodo prosili za proste dneve in letni dopust, obravnavani kot leni.