Ne glede na to, v čem je dejanski problem, dejstvo je, da ste razočarani. In večina ljudi se trudi to razočaranje skriti, medtem ko nekateri jasno in glasno povedo, da niso zadovoljni. Osebno sem ena izmed tistih, ki bo raje stisnila zobe in kimala, da je vse v redu, nato pa stopila do prvega veceja in si začela z vodo močit svoje nove kodre v stilu starih mam, s katerimi absolutno ne želim stopiti med ljudi (še vedno me strese ob spominu), toda kako izraziti svoje mnenje in nezadovoljstvo?
Najhuje je, da frizer verjetno ve, da lažemo
Naša telesna govorica je namreč zelo zgovorna – če se dotikamo las, jih vlečemo navzdol, poskušamo spremeniti obliko, karkoli – je to znak, da z nečem nismo zadovoljni.
Vice Noble, soustanovitelj uspešnega frizerskega salona v Sydneyju, pravi, da dober stilist vedno postavi odprta vprašanja, ki strankam omogočajo, da izrazijo svoje mnenje, namesto zgolj odgovorijo z “da” ali “ne”. “Verjamem, da se morajo stranke ob odhodu salona počutiti odlično, zato se takoj spopadem s tem, ker se ne bojim in vem, kako na koncu doseči pozitiven rezultat,” pravi Noble.
Frizerji lahko prenesejo resnico
Vogue je med lasnimi stilisti izvedel raziskavo, ki je pokazala, da si prav vsi stilisti želijo vedeti, s čim so stranke nezadovoljne. Ne samo, ker si želijo, da te iz salona odidejo samozavestne in zadovoljne, temveč ker jim to da priložnost, da popravijo napake. To pa jim navsezadnje pomaga pri tem, da se stranke še vrnejo ter da dobijo ali obdržijo dober sloves.
Preventiva je boljša kot kurativa
Ne samo, da se moramo naučiti, kako izraziti svoje nezadovoljstvo, temveč se moramo naučiti tudi, kako jasno izraziti svoje mnenje ter svoje želje preden frizer v roke vzame škarje. Sam posvet je zato izredno pomemben, seveda pa je ogromno odvisno tudi od stilista, ki mora postaviti veliko vprašanj, vi pa pokažite vse fotografije in povejte tudi, česa si ne želite.
Kaj torej reči, če svojo novo pričesko sovražimo?
Poskusite z nečim od naslednjega:
“Ne razumite me narobe, ampak mi nekaj pri tej dolžini/barvi/obliki/celotnemu videzu ni všeč. Ko sva se pogovarjala, sva se strinjala, da bo to izgledalo bolj (opišite kako), toda se mi zdi, da ne izgleda tako.”
Lahko začnete tudi s stavkom, da “niste prepričani glede oblike/barve”. Glede na to, kako bo frizer odreagirali, boste tudi vedeli, ali se k frizerju še vrnete ali ne.
Če vseeno ne morete zbrati poguma, da frizerju takoj poveste, da ste nezadovoljni, jih lahko tudi pokličete ali pa jim pošljete elektronsko sporočilo. Stilisti predlagajo, da to storite v roku 24 do 48 ur po obisku in ne teden ali dva kasneje. Povejte, v čem je bila težava in bodite zelo specifični. Dober salon vas bo vzel nazaj in poskušal popraviti napake, menijo uspešni lasni stilisti.