TikTok spreminja neznane parfume v kultne vonje

09. marec 2023

TikTok spreminja neznane parfume v kultne vonje

09. marec 2023

TikTok je številne indie in nišne blagovne znamke parfumov spremenil v kultne dišave, ki si jih vsakdo želi nositi, pri čemer sledi motu “prodaj zgodbo, ne dišavne note”.

Odkar obstajajo splet in družbena omrežja, recenzije parfumov zasedajo posebno mesto med lepotnimi vsebinami. Vplivneži in ustvarjalci vsebin, ki ocenjujejo parfume, imajo poseben dar za opisovanje dišavnih not, zaradi katerih si želimo kupiti prav ta parfum.

V spletni lepotni skupnosti se zdi, da je med najrazličnejšimi izdelki za ličenje in nego najtežje prodati parfum, saj njegovega vonja ne moremo zavohati skozi zaslon in ne moremo vedeti, kako nam pristoji. Vendar uporabniki svoje najljubše parfume radi najdejo z ogledovanjem in poslušanjem ocen.

In edino, kar imajo ti ustvarjalci, je moč opisa, ki so jo izpilili do popolnosti, in vizualni videz steklenice.

Foto: Not a perfume

Ker nam ne morejo dovoliti, da bi dišavo preizkusili, nam prodajo izkušnjo. Kdo si ne bi želel dišati po “toplem poletnem večeru” ali “sprehodu ob morju” ali morda “svežem pomladnem vetriču”? Takšni opisi nas takoj kupijo.

In ali veste, katera platforma ima trenutno največji vpliv v lepotni skupnosti? Uganili ste, TikTok. To družbeno omrežje je spremenilo igro v svetu dišav in popolnoma obrnilo zgodbo o parfumih, ki jih moramo nositi.

“TikTok made me buy it”

TikTok ključnik #PerfumeTok ima trenutno 3,2 milijarde ogledov, medtem ko je #FragranceTikTok ključnik zbral milijardo ogledov. To je samo dokaz, kako daleč so se nove generacije oddaljile od klasičnega testiranja parfumov v trgovinah in se začele zanašati na spletne ocene in na samo zgodbo parfuma.

Tržno pozicioniranje katerega koli lepotnega izdelka prek družbenih omrežij temelji na močni čustveni vsebini. Vzbujanje čustev potrošnikov je strategija, ki se uporablja v prodaji, odkar so družbeni mediji postali oglaševalsko orodje.

Foto: Phlur

Točno takšna strategija pa se dogaja na TikToku na področju parfumov. Ustvarjalci vsebin namesto da bi naštevali sestavine, ki jih najdemo v parfumu, govorijo o učinku, ki ga ima parfum nanje. Pogovarjajo se o čustvih, ki jih v njih vzbudi določen vonj in na kakšne spomine in nostalgične trenutke jih spomnijo določene dišavne note.

Tovrstna pripoved je vodila do tega, da so v središče pozornosti prišle nišne znamke parfumov, ki jih množice prej niso poznale. Če navdušenega oboževalca parfumov vprašate za ime parfuma, bo najverjetneje omenil indie znamko s slavnim stavkom: “TikTok me je prepričal”.

Sprememba načina promocije

Eden najbolj znanih primerov tega TikTok fenomena je nenaden uspeh dišave z imenom “Missing Person” ameriške znamke Phlur, ki jo je ustanovila vplivnica Christelle Lim. Ta parfum je bil na TikToku opisan kot “parfum za bogate ženske” in je leta 2022 zbral kar 200.000 ljudi na čakalni listi, na spletu pa je bil preprodan celo za trikrat višjo ceno.

@somethingicanholdonto I see this perfume all over tik tok and oh my gosh it didn’t disappoint. IT SMELLS SO GOOD. A must buy. #perfume #ArtLessons #juliettehasagun #fyp ♬ original sound – AUTUMN

Seveda, težje kot je izdelek dobiti, bolj je zaželen. Še en parfum, ki je na TikToku pridobil kultni status,  je parfum znamke Juliette Has a Gun z imenom “Not a Perfume”. Trenutno ima ključnik #JulietHasAGun 8,9 milijona ogledov, en uporabniški opis parfuma pa se glasi takole:

“Poznaš tista dekleta, mimo katerih greš in si rečeš: ‘Vau, tako dobro diši. Kaj nosi?’ To je tisto, kar nosi.”

Po takem opisu nam sploh ni mar kako diši, mi si tega parfuma želimo.

Ta TikTok fenomen nišnih parfumov nam kaže, da se dogaja premik v načinu prodaje dišav. V marketingu je vedno obstajal izraz “prodaj zgodbo”, a pri parfumih smo se vedno zanašali na sestavine in njihove dišavne note, kako se bo posamezna nota razvila in ali bo dišala na naši koži.

TikTok pa nam je pokazal, da so nove generacije spremenile pogled na nove dišave in da želijo parfum “spoznati”, preden ga kupijo. Želijo slišati zgodbo za parfumom in ne potrebujejo vohalne komponente, ker če jim je všeč, kar jim ta parfum lahko da, si to že predstavljajo na sebi.

Avtor
Piše

M. V.

Style. Več novic