Če bi opisali vse štiri kavarne in trgovino Deli, ki sestavljajo ozvezdje priljubljene znamke Zvezda, bi se v tem opisu zagotovo znašle besede kakovost, strast, estetski interier in tradicija. Pot do prepoznavnosti in uspeha ni bila enostavna in zagotovo ni prišla čez noč.
Urška Šefman Sojer je leta 1999 sprejela izziv in brez kakršnihkoli formalnih gostinskih izkušenj odprla svojo prvo kavarno in slaščičarno Zvezda. Uresničila je svoje sanje, da ustvari kavarno in slaščičarno, ki bo hkrati prostor za druženje meščanov in inovativnih sladkih dobrot.
V letu 2017 je bila regijska nagrajenka Vevue Clicqout Business Woman Award, mednarodno nagrado, ki jo prestižna francoska znamka šampanjca podeljuje uspešnim poslovnim ženskam z drznostjo in vizijo. Lastnosti, ki jih Urška vsekakor ima.
Kakšni so občutki, ko praznujete že 25. obletnico?
Čas je seveda zelo relativen pojem in takšni so tudi moji občutki ob naši 25-letnici. Na eni strani dojemam začetke kot nekaj, kar se je zgodilo včeraj in hkrati, da Zvezda opredeljuje že skorajda celo moje življenje. Vedno pa je z mano ponos, da smo izključno z jasno zastavljeno vizijo, brez profesionalnih izhodišč na področju gostinstva in slaščičarstva, uspeli prehoditi to petindvajsetletno pot.
Ponosna sem, da smo uspeli zgraditi prepoznavno znamko, ki je sinonim za visoko kakovostne izdelke ter gostom omogočamo druženje v prijetnih urbanih prostorih.
Ni veliko podjetij, ki se lahko v Sloveniji pohvalijo s takšnim mejnikom, sploh v kulinariki. Kaj bi rekli, da je tisti ključ do uspeha, ki deluje pri vas?
Slovenija je mlada država in žal tudi na področju kavarn in slaščičarn nima tovrstne tradicije kot recimo v Franciji ali na Dunaju, kjer obstaja tradicija druženja ob dobrih sladicah in kavi v prijetnih ambientih že približno od leta 1800.
Ko sem se odločila za ustanovitev Zvezde, oziroma začrtala njeno vizijo, sem vedela, da želim, da je to kavarna, ki bo v Slovenijo prinesla to tradicijo prijetnih in družabnih kavarniških prostorov. Na tej poti sem vztrajala in prepričana sem, da je bilo ravno uresničevanje te vizije ključno, da v teh dneh praznujemo petindvajsetletnico našega obstoja.
Pomembno je, da sledimo trendom v slaščičarstvu, a še bolj pomembno je, da tudi v tem sledenju nudimo našim gostom tradicijo, ki jo zasnovana na kavarniški kulturi tistih narodov, ki jo gojijo že stoletja.
Zvezdi je v vsem temu času uspelo obdržati določen nivo, še vedno slovite po svojih torticah, ki se niso spremenile. Je to tisto, kar ste si od nekdaj želeli, ali je prišlo spontano?
Zame je bila kakovost naših izdelkov, ki jih ponujamo gostom, vedno na prvem mestu. Ključnega pomena je, da lahko vsak dan našim gostom zagotovim, da uporabljamo le najkakovostnejše surovine, ki so pripravljene ročno in z veliko ljubeznijo v našem slaščičarskem ateljeju, da jim ponudimo prijeten prostor za družabno življenje, klepet ob kavici, tortici ali šampanjcu.
Katere so Zvezdine najbolj priljubljene tortice?
Kljub mnogim inovativnim sladicam ostajajo še vedno najbolj priljubljene tortice čokoladna markiza, čokoladne sanje, vaniljeva torta z jagodami in ananasom, črni gozdiček, torta Zvezda, pehtranova potica s skuto in orehova potica.
Naši gostje še vedno najraje posegajo po sladicah, ki smo jih zasnovali že pred leti.
Kar pa navsezadnje pomeni tudi to, da je bila naša odločitev za tradicijo s pridihom inovativnosti, pravilna.
Kaj so bili največji izzivi v teh 25. letih?
Največji izzivi so bili, kako premagati finančne in tudi kadrovske narave, saj v Sloveniji ni bilo na voljo veliko strokovnega in usposobljenega kadra, ne iz slaščičarskega kot tudi ne iz gostinskega in natakarskega področja. Zadihali smo lahko šele po prvih petih letih.
Navsezadnje so nas prizadeli tudi ukrepi glede zamejitve epidemije Covida, ko smo morali zapreti naše enote. Tudi prvo leto po Covidu se ljudje niso radi zadrževali v zaprtih prostorih. Prva tako smo bili priča velikemu odlivu takratnega gostinskega kadra v druge panoge. Prisiljeni smo bili zaposlovati ljudi brez izkušenj v gostinstvu in ogromno časa vlagati v njihovo izobraževanje.
Katerih prelomnic ste se najbolj razveselili, katere so najbolj zaznamovale zgodbo Zvezde?
Teh prelomnic je bilo je bilo kar nekaj. Zame osebno je otvoritev vsake nove Zvezde na različnih lokacijah, kot je Zvezda v BTC, Zvezda v hotelu Slon in Zvezda v nakupovalnem središču Aleja pomemben mozaik naših prelomnic.
Otvoritev naše trgovinice Deli je bila prav posebna prelomnica in s tem resnično uresničitev mojih dolgoletnih sanj.
Vsaka nova Zvezda je namreč zaznamovala zgodbo Zvezde oziroma gradila ozvezdje, ji vnesla kanček drugačnosti skozi prizmo lokacije, interierja in ekipe, ki jo vodi.
Kakšno je delovanje v gostinstvu danes v primerjavi z vašimi začetki pred 25 leti? Kaj se je spremenilo in kaj je ostalo drugače?
Ko sem leta 1999 odprla Zvezdo, v Ljubljani še ni bilo prave ponudbe kakovostnih slaščičarn in kavarn. Danes se skorajda vsak dan soočamo z odprtjem novih slaščičarn in gostinskih lokalov. Zagotovo je center Ljubljane spremenil svojo infrastrukturo in seveda tudi ponudbo.
Žal je danes ravno zaradi tega še težje dobiti strokovni kader. Tudi študentov praktično skorajda ni moč dobiti, kar je bilo v začetku mnogo lažje. Študentje so v času svojega študija z veseljem delali pri nas.
Veseli me, da Ljubljana ponuja vedno več novih lokalov, da se razvija družabno življenje, žal pa to vodi tudi v to, da je vedno težje pridobivati kakovostne kadre.
Slovenci zelo radi popijemo dobro kavo in posedamo v mestu. Kako vi vidite ta hedonistični vidik Slovencev, kaj vam pomeni?
Tovrstne navade Slovencev so mi lahko samo v veselje. Kar bi si pa želela, da so ta druženja res povezana s pozornostjo in prijateljskim klepetom, obujanju lepih spominov ali tolažbo v slabih dneh. Naj bodo ta druženja iskrena in brez telefonov. Dobra kavica ali naše dobre sladice naj igrajo ob tem druženju zgolj okrasno kuliso, ki pa je seveda prav tako pomembna.
Kaj si želite za Zvezdo za naslednjih 25 let?
Želim si, da bo na domačih tleh naše ozvezdje še nadalje svetilo in razveseljevalo svoje obiskovalce s slastnimi torticami, sladoledom, dobro kavo in izbranimi pijačami ter tako gradilo tradicijo in prepoznavnost. Prav tako pa si želim, da Zvezdo ponese širom meja in zasveti tudi v mednarodnem prostoru, saj je njeno poslanstvo, tako kot velja za zvezde nasploh, da svetijo čim širše.