Vau, končno mi ostaja denar v denarnici

22. avgust 2025

Vau, končno mi ostaja denar v denarnici

22. avgust 2025
Foto: Instagram @lifeof_riley
Vau, končno mi ostaja denar v denarnici

Vau, končno mi ostaja denar v denarnici

22. avgust 2025
Foto: Instagram @lifeof_riley

Električni avto – da ali ne, to je zdaj vprašanje. Pravzaprav ni več vprašanje: morali bi se vprašati, zakaj ga še nimate.

Priznam, tudi pri meni se je to vprašanje porajalo precej časa, zadnji dve oz. tri leta. A nekje v glavi sem vedno vedel: prej ali slej ga bom imel.

Ne toliko zaradi zelenega prehoda, kot ga vsi dandanes radi opevajo, pač pa ekonomske računice: dolgo časa sem računal in računal, a zdelo se mi je, da se to še ne izplača, saj so bila nova elektro vozila precej draga.

Moški v kavarni sedi na stolu, pred njim na mizi pijača.
Foto: Unsplash
Parkirano električno vozilo se polni pred trgovino z oblačili
Foto: Instagram @hyundai.europe

No, potem so se pojavili bistveno bolj dostopni električni avtomobili, seveda če že upoštevamo znesek subvencije pri nakupu novega električnega avtomobila v višini 7.200 evrov do zneska 35.000 evrov vrednosti novega električnega avtomobila.

In tako se je začelo testiranje različnih avtomobilov. Priznam, ko je prišla ven Renaultova petka sem bil navdušen, izjemen dizajn, retro stil – ja, sem velik ljubitelj retro stila, in … testna vožnja, avto se vozi super, bil sem navdušen, toda ob vseh zahtevah je cena pošteno narasla od oglaševane in tako sem rekel ne, to je predrago.

Citroën eC3 mi je bil zelo simpatičen, toda zaradi slabih izkušenj v preteklosti z dizelskim motorjem, sem si rekel, da se ga bom raje izognil. Nato pa sem opazil hyundai insterja, malčka, ki se mi je zdel (pre)majhen, a sem rekel, da mu bom dal priložnost.

Prepričal me je hyundai inster

Odpravil sem se na testno vožnjo in glej ga zlomka: navdušil me je, kako s svojo majhnostjo ponudi toliko prostora in kako veliko opreme ima osnovni model z (za električna vozila) zelooo dostopno ceno (sam se zanj odštel 17.000 evrov po odbiti subvenciji). Poleg tega pa nudi še petletno garancijo brez omejitve kilometrov, kar ti pri nakupu daje dodatno mirnost.

Avto ob cesti, sončni zahod, obala, pogled iz drugega vozila čez cesto
Foto: Instagram @hyundai.europe
Zelena pokrajina, vijugasta cesta, eno vozilo na cesti
Foto: Instagram @roadtripexplorer
Pogled na obalo in gore iz stranskega ogleda nazaj v vozilu
Foto: Instagram @hyundai.europe

Žena sicer sprva zaradi malce posebne ‘škatlaste oblike’ ni bila navdušena, a ko se je vanj usedla, je precej hitro prepričal tudi njo.

Vožnja je tiha, prostora zares veliko, funkcije, kot so radarski tempomat, hlajenje vozil preko mobilne aplikacije – da, to pomeni, da si, ko je avto na vročem soncu, vklopite hlajenje 10 minut, preden se vanj usedete, in pričakal vas bo lepo ohlajen avto –, pa naredijo avtomobil takšen, da ti hitro priraste k srcu.

In domet? Čeprav sem se odločil za različico z ‘le’ 42 kilovatno baterijo, pa ima avto ob zares majhni porabi (ob vklopljeni regeneraciji od 10 do 14 kW/h na 100 km) realnega dometa do 350 kilometrov, kar je več kot dovolj tudi, če bo to vaš prvi avtomobil. Sam sem ga kupil za drugi avtomobil, je pravzaprav ekspresno hitro postal prvi avtomobil.

Da o udobju vožnje z i-pedalom (za laike: vožnja avtomobila z zgolj enim pedalom, avtomobil sam zavira s pomočjo elektromotorja) ne izgubljam besed, vožnja postane pravi užitek in zabava v enem.

Tiste, ki se z menoj prvič usedejo v moj novi avtomobil, seveda najbolj navdušijo elektro pospeški od 0-60 km/h.

Pastelno rumen avto se pelje po cesti
Foto: Instagram @hyundai.europe

In najboljša plat vsega? Končno mi ostaja denar v denarnici. Ker delam veliko kilometrov, mesečno se jih nabere tudi 2500-3000, tudi veliko prihranim.

Če sem prej za dizel plačeval okoli 200 evrov na mesec, sem zdaj ob zares nizki ceni elektrike pri strošku okoli 40 evrov.

In da, to je bil tudi razlog, da sem se odločil za nakup električnega avtomobila. Cena je bila praktično izenačena v primerjavi z bencinskim, prihranek pa je na letni ravni zares velik.

Zato ne oklevajte, prišel je čas za elektriko. 

Avtor
Piše

markogasparin

Style.Več novic