Pista je še peti dan zapored zaživela z nepozabnimi kolekcijami, ki so navdušile tako občinstvo kot strokovno javnost. Ljubljanski teden mode ni le teden za predstavitev kolekcij, ampak platforma, kjer se razpravlja o prihodnosti, ki jo snujejo različni ustvarjalci.
Številne kose iz kolekcij, ki smo jih videli na Ljubljanskem tednu mode bodo že v kratkem na voljo tudi v LJFW shopu v Centru Rog.
To je devet modnih revij, ki smo ji občudovali zadnji dan:
TANJA VIDIC X MANDEGAR: »Collection 01«
Gre za Tanjino prvo samostojno delo po diplomski kolekciji, v katerem preizprašuje meje svoje oblikovalske izraznosti in predvsem njeno nadaljevanje. Kolekcija je nastala v sodelovanju z znamko Mandegar, ki je prispevala ročno izdelane kovinske kose in dodatke.
Tanja Vidic je oblikovalka pletenin znana po svojem eksperimentalnem pristopu do oblikovanja, s katerimi izziva meje tradicionalnega pletenja. Z natančnimi rezi, odprtinami in čutnim razkrivanjem telesa raziskuje odnos med pleteninami in telesom, kjer eno vedno narekuje formo drugega, in obratno.
Tanjini dizajni so nedavno pridobili mednarodno prepoznavnost na naslovnici revije Rolling Stone, kjer je Cardi B nosila enega izmed njenih prepoznavnih kosov. Prav tako je nedavno sodelovala z priznanim oblikovalcem Rickom Owensom, kjer je oblikovala pletenine za njegovo kolekcijo pomlad/poletje 2025, predstavljena junija na tednu mode v Parizu ter v reviji Vogue.
MARTIN KALUŽA: »Monoliti«
Kolekcija združuje značilnosti modne identitete subkulture techna z brutalističnim slogom. Prepleta seksi s funkcionalnostjo in izraža nekonvencionalno identiteto rejvov.
Martin Kaluža je novonastala slovenska modna znamka, ki v ospredje postavlja “kult mladih rejverjev”. Skozi techno subkulturo izraža svoj seksi, funkcionalni in uporniški oblikovalski slog.
NEKI: »OZERO collection«
Ozero (rus. lebedinoye ozero) je diplomsko delo izdelano po osebni zgodbi o oblikovalkini strasti do gibanja skozi uniseks kolekcijo ready-to-wear oblačil. Svojo plesno kariero je začela kot balerina, nato pa se je skozi raziskovanje surove lepote preobrazila v hip hop kulturo.
Navdih je našla v kontrastih med denimom in baletnimi oblačili, inspiriranimi s strani ikon iz 90-ih, kot je Missy Elliot, ter jih združila v zamrznjeno zgodbo baleta Labodjega jezera avtorja Peter Iljič Čajkovskega. Kolekcija je v celoti upciklirana iz starega denima in baletnih čevljev, vključno z modnimi dodatki in obutvijo.
Neža Dapčevič (Neki), rojena v Sloveniji in živeča na Islandiji, je slovenska diplomantka modnega in tekstilnega oblikovanja, ki trenutno nadaljuje magistrski študij na Institut Français de la Mode v Parizu.
Blagovna znamka Neki predstavlja uniseks avantgardne prêt-à-porter kolekcije, ki črpajo navdih iz futurizma, narave, trajnosti in manipulacije materialov. “Neki,” kar pomeni “nekaj,” uteleša oblikovalkino namero, da opazovalec skozi medij oblačil občuti in doživi nekaj globokega.
DEJMO SE VIDET
Mladi so eni najpogostejših uporabnikov mikromobilnosti v Sloveniji. Žal so pogosto tudi udeleženci prometnih nesreč. V družbeno odgovorni iniciativi »Ne bluzi, z glavo kruzi« Zavoda Vozim, Zavarovalnice Triglav in agencije Yootree Creative so se odločili mlade nagovoriti skozi inovativno kolekcijo sodobnih oblačil in modnih dodatkov.
K sodelovanju so povabili mentorje in študente modnega oblikovanja Katedre za oblikovanje tekstilij in oblačil iz UL NTF, Ljubljana. Mentorji: prof. Nataša Peršuh, assist. Sara Valenci, assist. Nastja Grmek, študentje: Anže Orešnik, Luka Bončina, Julija Čerček, Tandej Šandor, Pia Šilec, Alex Devetak.
“Želim pokazati, da estetika in funkcionalnost nista nasprotnika. Moja oblačila so dokaz, da lahko moda združuje privlačnost in varnost, ne da bi pri tem žrtvovala stil. Poudarjam, da je varnost v prometu nujna, a ob tem ne smemo zanemariti individualnega izraza. Moji kosi so ustvarjeni za mlade, ki želijo biti opaženi v klubu, a hkrati varni na poti domov. Varnost ne pomeni kompromisa pri slogu – lahko je modna, drzna in hkrati odgovorna,” je povedal Luka Bončina.
Pia Šilec pa je dodala: “Navdih za kolekcijo je prišel iz potrebe po izboljšanju vidnosti in varnosti ljudi v prometu, še posebej žensk, ki se vsakodnevno vozijo s skirojem ali pa gredo v službo peš. Ključni elementi kolekcije so odsevni materiali, ki so oblikovani in vključeni v posamezne kose v kolekciji.“ “Zagotovo je na to kolekcijo vplivala v veliki meri trajnost, saj so vsa oblačila in materiali v večji meri upciklirana,” nam je zaupal Tadej Šandor.
Anže Orešnik: “Želim sporočiti, da lahko vsak poskrbi za boljšo vidnost in varnost v prometu, ter da ni zapleteno na preprost način v svoja vsakdanja oblačila vključiti elemente, ki to omogočajo.“
Julija Čerček: “Sodelovanje na LJFW zame pomeni prestop v novo obdobje, saj je to zame prvič. Počaščena sem, da si lahko delim prostor z drugimi oblikovalci in s tem dokazujemo, da imamo tudi mi veliko za ponuditi. Pomembno se mi zdi, da se zavedamo svoje edinstvenosti, ki jo lahko kot majhna država ponujamo in prav LJFW nam to omogoča.”
JSP: »Iskalci/Lomilci Pravil/Iskalci Poti«
JSP so predstavili ročno izdelane izvirne dizajne, pri katerih posvečajo pozornost estetiki oblačila, tako znotraj kot zunaj. Izraz prirojene dvojnosti moških in ženskih elementov, blagovna znamka JSP zagovarja neodvisnost, individualnost in okus za nepričakovano. Med modeli na modni reviji JSP smo med drugim videli tudi Katarino Čas.
JSP predstavlja ustvarjalni duo – sestri Jelena in Svetlana Proković že več kot 30 let delujeta na področjih stiliranja, kostumografije in sodobne mode. Svojo blagovno znamko sva ustanovili leta 1992 v Beogradu, kjer ima znamka tudi sedež. Leta 1999, ko se je Jelena preselila v Ljubljano, ji je uspelo razširiti blagovno znamko na Slovenijo in tudi na Hrvaško.
MONOSTALGIK: »Besedoigra.Wordplay.«
“Sem sebičen, zato sem več kot pol dekade izdeloval obleke samo zase. Ugotovil sem, da je naokoli čisto preveč ljudi skoraj nagih ali pokritih v plastiko. Sedaj sem začel `one man b(r)and` ki poizkuša `rešiti svet` z izdelavo oblačil z naravnimi materiali,” pravi Dean Frank
MATIC VELER X ASKO
Je modni oblikovalec, ki modo dojema kot umetnost. Navdihujejo ga kontrasti med brutalistično arhitekturo v Sloveniji in klasično umetnostjo. Matic velikokrat oblikuje izdelke, ki so bolj umetniške instalacije kot tradicionalna moda.
Njegovo delo poudarja rokodelstvo, čustveno povezanost in modo kot umetnino, ki si zasluži mesto v galerijah in muzejih. Nova kolekcija, ustvarjena v sodelovanju z znamko Asko, je odličen prikaz pristopa k združevanju kontrastov.
V tej kolekciji, kjer se srečata moda in tehnologija Matic Veler uporablja sodobne tehnike, kot je laserski izrez, da ustvari kose, ki prepletajo tehnološko inovativnost z umetniško vizijo. Tako kot v svojem preteklem delu, tudi tokrat spaja nasprotja in ustvarja edinstvene kreacije, ki povezujejo različne svetove.
PRIK: »Rdeča nit«
V kolekciji Dušice Županjac moda presega zgolj tkanino in postane simbol nevidnih vezi, ki združujejo izjemne ženske. Kolekcija povezuje različne, a nekako podobne zgodbe eminentnih žensk, ki sestavljajo identiteto PRiK-a.
Oblikovalka Dušica Županjac je leta 2012 ustanovila znamko PRiK. Igrajoča se z detajli, linijami in geometrijo, v svoje oblikovanje vnaša inovacije in arhitekturne elemente. PRiK je blagovna znamka za samozavestno, mestno in svobodno žensko, ki želi izstopati iz množice.
MAJA ŠTAMOL: »20 years«
Oblikovanje je odraz načina življenja… Je umetnost, trdo delo, vztrajnost, natančnost in perfekcionizem v detajlih.
20 let ustvarjanja, oblikovanja, krojenja, šivanja, izkušenj… Kolekcija je pregled, redesign najbolj uspešnih krojev, detajlov in zanjo značilnih barvnih kombinacij , ki le potrjujejo brezčasnost kreacij oblikovalke Maje Štamol. Maja Štamol Droljc je Slovenska modna oblikovalka, ki od leta 2004 uspešno gradi svojo modno zgodbo in ustvarja prepoznaven stil kreacij.
Veliko pozornost posveča materialom in krojem, detajli pa so tisti, ki dajejo njenim kreacijam unikaten in poseben videz. V letih njenega ustvarjanja je sodelovala na številnih natečajih, razstavah, kostumografijah, modnih revijah, tednih mode doma in v tujini ter bila za svoje delo tudi nagrajena.
Maja Štamol: “Po pisti se je sprehodilo dvajset modelov, za dvajset let. Dragi Nataši Pinoza je pripadla čast prvega izhoda in je s svojo kreacijo simbolično prikazala 20 let, saj je z njo po pisti potovala 20 metrov dolga vlečka, ki prikazuje kako dolga doba je v resnici 20 let ustvarjanja. Moji ljubi Tjaši Kokalj pa pripada zadnji sprehod in zapiranje kolekcije in edicije ljfw, s poročno kreacijo. Prva in zadnja kreacija sta glamurozna večerna in poročna kreacija in sta simbolični, saj so bili moji začetki ravno v oblikovanju poročnih oblek in kreacijah za posebne priložnosti. Naše kreacije so se sprehajale na rdečih preprogah doma in po svetu in zelo malo zanih Slovenk ni nosilo vsaj ene naše kreacije.”