fbpx

Zakaj slavna hollywoodska stilistka poziva, da ženske prenehamo uporabljati tampone in vložke?

Lepota

Se bomo končno začeli o tem odkrito pogovarjati?

»Leta 1931 je moški v beli halji izumil tampon. Od takrat so znanstveniki na Luno poslali človeka, izdelali avtomobile, ki jih poganja elektrika, in rastlinske hamburgerje. Tampon pa je še vedno videti skoraj isti kot leta 1931, prav tako vložki. Na tem področju ni bila narejena nobena inovacija. Zakaj?«

Karla Welch

S temi besedami se začne zgodba o liniji spodnjega perila, ki jo je ustvarila morda najbolj znana hollywoodska stilistka Karla Welch s pomočjo prijateljice Sashe Markove.

Imenuje se Period, ki v angleškem jeziku poleg menstruacije, pomeni tudi konec nečesa, kar je bilo dovolj. »It was enough. Period!« Pri nas bi temu rekli: »Bilo je dovolj in pika!«

Pa začnimo na začetku.

Karla in njena prijateljica Sasha sta se odločili, da je dovolj  tradicionalnega načina ravnanja z menstruacijo.

V družbi je to še vedno »neprijetna situacija«, ki jo je treba nekako preživeti. Priznajmo si, da je v resnici neprijetna. Ne samo zaradi krvavitve, ampak tudi zaradi krčev, migren in ponorelih hormonov.

Menstruacija pa po biološki strani predstavlja sposobnosti telesa, da rojeva otroke in podaljšuje življenje, zato ne bi smela biti sramotna ali »nesreča«.

Mlada dekleta se v tem času najraje skrijejo, umaknejo in se sramujejo, če jim iz nahrbtnika ali torbe pade vložek. Človeško bi bilo, da na menstruacijo gledamo kot na nekaj običajnega, ne kot na nekaj, česar bi se morali sramovati ali se počutiti umazane.

To bi morala biti tema, o kateri se odkrito razpravlja ne glede na starost, in ki bi jo oba spola enako poznala, saj govorimo o naravnem človeškem procesu.

Mislim, da se Karla Welch že leta počuti podobno in ravno to je razlog, da njena linija spodnjega perila ni le še en izdelek, ki ga predstavlja znana osebnost. Karla ne predstavlja še eno v vrsti modnih kolekcij, ličil ali modnih dodatkov, ampak predstavlja inovacijo.

Menstrualno spodnje perilo ni nov koncept in si ga seveda ni izmislila ona. Kljub temu podjetje The Period prinaša številne novosti, zasnovane na način, ki je značilen za ženske.

Karla Welch se je torej za menstrualno spodnje perilo odločila iz več razlogov:

1. Zdravje žensk – tamponi niso najbolj posrečena rešitev, ne glede na to, kako udobno so, saj pritiskajo na steno nožnice in odpadni del sluznice zadržujejo v nožnici, namesto da bi se izločili.

2. Ohranjanje čistega planeta – odpadki, ki nastanejo zaradi tamponov in vložkov (ter vsega, v kar jih zapakiramo pred in po uporabi), so OGROMNI. Da ne omenjamo časa, ki je potreben za njihovo razgradnjo.

3. Denar – njihovi izdelki niso dragi (klasične spodnjice stanejo 12 dolarjev), v ameriških Zveznih državah, ki zaračunavajo luksuzni davek na vse menstrualne izdelke (ja, tudi jaz nisem mogla verjeti), bo nosilo stroške davka nosilo podjetje Period, ne kupci.

Ideja za The Period Company se je porodila pred skoraj štirimi leti, ko je Karlina hči dobila prvo menstruacijo, in Karla je ugotovila, da na trgu ni izdelka, ki bi ustrezal standardom. Želela je, da je perilo klasičnega dizajna, kot na primer majica, pa tudi udobno, tako da ga želite ves čas nositi.

Temu dodamo še reklame iz sedemdesetih let, v katerih punčka nosi majico z napisom: “Draga Mati Narava, umri” in mislim, da se v njej prebudi zdrava trma ženske (to se je v meni).

Spodnje perilo je narejeno iz odličnih vpojnih materialov, tako da en par na splošno lahko zdrži cel dan, nov par pa se nosi ponoči. Po testiranju med pandemijo sta Karla in Sacha dobili potrditev, da perilo sploh ne prepušča. Linija ima več modelov, vključno z različico boksaric, velikosti pa segajo do XXXL.

Povrhu vsega je The Period Company prvo podjetje za menstrualne izdelke, ki je kdaj koli pokazalo kri v svoji reklami.

Se bomo končno začeli o tem odkrito pogovarjati?

Foto: Instagram Period, Profimedia


Naročite se na e-novice


Dovoljujem, da mi na zgoraj navedeni naslov pošiljate elektronska sporočila. Politika varstva osebnih podatkov.

Dovoljujem analitiko prikazov in klikov na povezave v prejetih sporočilih.

Sledite nam