Zagotovo je med nami velik del tistih, ki uporabljajo Instagram, ali pa platformo vsaj enkrat na dan preverijo, všečkajo kakšno sliko in preverijo kje je tokrat kdo na počitnicah. Družbena omrežja so vpletena v naš vsak dan in veliko našega obnašanja sloni ravno na teh aplikacijah. Veliko ljudi se je na Instagram začelo obračati za promocijo in prepoznavnost, kar zna biti zelo koristno. Temna plat tega omrežja pa je, da so se mnoga dekleta začela zanašati na zunanjo potrditev, ki jim jo ta nudi.
To so opazili tudi mnogi uporabniki foruma Starševski čvek, ki so ugotavljali zakaj se dekleta slačijo za Instagram »Pa ne gre samo za kakšne influencerke, ampak navadne smrtnice s par 100 sledilci. Tudi ženske s partnerjem ali možen to počnejo,« je opazil eden izmed uporabnikov.
Promocija
Mnogi uporabniki so se strinjali, da gre za kombinacijo samopromocije in nesamozavesti. Mnogi so se nad tem pristopom zgražali, a vprašati se gre, zakaj je ravno ta pristop najuspešnejši?
Eden izmed najbolj znanih rekov oglaševanja in medijev je ‘Seks prodaja’. Seksualne in gole vsebine pritegnejo pozornost in s tem ustvarijo kampanje, ki si jih ljudje zapomnijo. Mnogokrat pa ta seksualna vsebina sploh nima kakršnekoli povezave s produktom, ki ga oglašuje. Tom Reichert, vodja oddelka za oglaševanje in odnose z javnostjo na Univerzi v Georgi trdi, da je seks še vedno zelo učinkovit pri promociji. »Nekateri moški dejansko mislijo, da bo Axe dezodorant ženskam zmešal glave. Vtisi blagovnih znak, ki ga imajo na ljudi, so ustvarjeni preko oglaševanja. Calvin Klein in Victoria’s Secret ista dosti drugačna od Hanes ali Vassarette, a raziskave kažejo, da ljudje menijo, da sta ti dve znamki bolj ‘seksi’,« je povedal za Bussines News Daily.
Kot primer lahko vzamemo katerokoli izmed Kardashianovih, ki so znane po svoji goloti in umetni lepoti. Samo Kim Kardashian ima 258 milijonov sledilcev, ostale sestre pa so ji za petami. Golota in razgaljenost sta zelo učinkovito orodje za popularnost.
Instagramov algoritem
Pred kratkim pa je raziskava Instagramovih algoritmov razkrila, da je za to kriva tudi aplikacija sama. Mnoge sodelujoče uporabnice so zatrdile, da so bile njihove najuspešnejše slike tiste, na katerih so bile v kopalkah ali spodnjem perilu. V trimesečni raziskavi pa so ugotovili, da je bilo od prikazane vsebine na časovnici 28,4 odstotkov razgaljenih žensk in kar 36,9 odstotkov razgaljenih moških.
»Kar 54 odstotkov več možnosti je bilo, da se na aplikaciji uporabnikom pokaže slika ženske v spodnjem perilu. V nasprotju s tem, je bilo 60 odstotkov manj možnosti, da vidijo sliko hrane ali pokrajine,« je povedal Eduardo Richard, eden izmed raziskovalcev.
»Instagramova pravila sicer prepovedujejo goloto, a vseeno favorizirajo objave, ki prikazujejo golo kožo. Ta subtilna razlika med tem kaj je spodbujano in kaj je prepovedano pa je določena iz strani nereviziranega in po vsej verjetnosti pristranskega algoritma,« je še razložil.
Negativen vpliv na samozavest
Slaba plat favoriziranja golih in vitkih teles pa je ta, da Instagram in vsa ostala družbena omrežja negativno vplivajo na samozavest uporabnikov in uporabnic. Da je med vsemi družbenimi omrežji ravno Instagram najslabši za samopodobo, kažejo mnoge raziskave. Kraljevo društvo za javno zdravje Združenega kraljestva je pred dvema letoma objavilo poročilo, ki kaže, da je Instagram izmed vseh družbenih omrežij najbolj škodljiv za mentalno zdravje. Raziskovalci Univerze Northwesterna so tudi ugotovili, da je že 7 minut izpostavljenosti Instagramu dovolj, da se pri uporabnikih pojavi drastična razlika v počutju.
V poročilu enega izmed anketirancev je razlaga: »Instagram zlahka vpliva na dekleta, tako da ta menijo, da njihova telesa niso dovolj dobra, zaradi česar potem uporabljajo različne filtre, s katerimi spreminjajo svoje fotografije tako, da bi na njih izgledale ‘popolne’«.
Uporabniki na Instagramu večinoma komunicirajo preko obdelanih fotografij in selfijev, zato ima videz prednost. Dekleta pa se s temi (obdelanimi) fotografijami pogosto primerjajo, kar privede do nizke samozavesti in slabe samopodobe. Raziskave tudi kažejo, da mladi, ki preživijo več kot dve uri na dan na družbenih omrežjih, pogosteje poročajo o čustvenih težavah.
Kljub temu, da družbena omrežja omogočajo poceni ali celo zastonj promocijo, možnost prostega izražanja in deljenja hobijev z drugimi, ima tudi svoje pasti. Vsekakor je priporočljivo, da svojo uporabo družbenih medijev omejite in ste pozorni na svoje počutje kadar jih uporabljate.