fbpx

Zakaj so ženske večne žrtve mode?

Izpostavljeno, Lifestyle, Lifestyle, Moda, Prva stran, Zanimivosti, Ženska moda

Ali o tem, da se počutimo bolj žive, ko čakamo, da v našo last preide tisti predmet poželenja, na katerem piše ‘razprodano’.

V Hermèsovem butiku je kot v čebelnjaku, ženske preizkušajo vse po vrsti, od parfumov do torb slovitega modela birkin, pa čeprav jim je povsem jasno, da bi morale, četudi bi imele na voljo tistih 29.000 evrov, nekaj mesecev čakati v vrsti zanjo, da jo sploh izdelajo. Ampak, kdo bo čakal?

Ko si nekaj zares močno želite, pa vam ni dostopno, kljub temu, da imate (ah, pobožne sanje – upanje res umre zadnje…) na pretek še toliko denarja, saj je ‘razprodano’, vas lahko to dobesedno zaboli. Morda je prav v tem zanka in odgovor, saj vam napis ‘sold out’ zbuja še več želje, kot sama znamka ali material in oblika predmeta. Tako razmišlja Jasmina Šupeljak, sodelavka srbske Elle, v svoji zadnji kolumni.

V bistvu ni zadeva nič novega, psihologi jo odlično poznajo, strokovnjaki za trženje pa še bolje (navsezadnje so v marketinških oddelkih znamk in raznih agencij zaposleni tudi psihologi, strokovnjaki za vedenje potrošnikov). Ko smo bile mlajše, smo bile pripravljene zaradi takrat tako modnih ‘špagaric’, natikačev, narejenih iz grobih vrvi, trpeti bolečine in bile ožuljene včasih do krvi.

Jackie O. posnemale tudi brez Instagrama

Tako se spominja tudi avtorica kolumne, ki je v teku let upala, da jo bo moda nekoč minila in bo v trenutku razsvetljenja začutila ravnodušnost ter stoičnost napram modi, tisto nujno ozaveščenje, kaj zares potrebuje, v kaj pa so jo zapeljali muhasti trendi.

Kdo nam diktira, kaj je modno, kdo zapoveduje, kaj je v trendu? To vprašanje je podobno tistemu, ali je bila prej kokoš, ali jajce. V času Jackie O. ni bilo niti računalnikov, kaj šele družbenih medijev, kot so Instagram, Snapchat ali Facebook, da bi nanje lepila podobe svojih outfitov, Twiggi ni imela svojega bloga, pa vseeno so ju ženske po vsem svetu skušale posnemati, ker so ju videle na fotografijah v reviji ali na televiziji.

Družbeni mediji torej načeloma niso krivi, da se nam za oko zapne jakna iz najnovejše Chanel kolekcije, ali da žalujemo, ker je bila neka modna stvarca od Balenciage razprodana. Vsi ti ‘sveti grali’ visoke mode bi se v naša srca najbrž prej ko slej usedli, razmišlja kolumnistka.

Kdaj je dovolj?

Spominja se, kako je prav v uvodoma omenjenem butiku Hermès kupila robček za vrtoglavo ceno in iz trgovine odšla z občutkom, kot da je ves svet njen, ker je v roki ponosno držala znamenito oranžno vrečko. Mnogo treznejši oče je skoraj doživel kap, ko je po telefonu slišal, da je toliko plačala za robček in obesek.

Nazadnje se je vrnila v trgovino in sramežljivo, z izgovorom, da točno takega že ima, vrnila robček, obesek pa je vseeno obdržala. Prodajalka je ob izmišljeni zgodbi nezainteresirano skomignila z rameni in vrnila predmet v vitrino.

Kolektivna okužba s pomočjo medijev

So krzneni pošastki znamke Fendi res nekaj, brez česar ne moremo živeti ali so samo čudovit način za podjetje, da zasluži na žrtvah mode? Je dovolj en okrasek ali naj bosta dva, ki staneta skupaj že toliko, kot torba? Da, kdaj nam je dovolj? Mogoče šele potem, ko pristanemo v minusu, v rdečih številkah na računu ali že skoraj v bankrotu? Plastike ni problem ‘peglati’, dokler to limit dopušča, ampak kaj, če nismo nasledili bogastva, ampak smo se zakvačkali s pretiranim nakupovanjem našemu žepu v resnici nedosegljivih znamk?

So nas okužili filmi, kot je Hudičevka v Pradi ali serija Seks v mestu, da se nam zdi, kot da brez nekaterih statusnih simbolov, zapakiranih v vedno nove trende, preprosto ne moremo? Mislim da je odgovor da, razpreda kolumnistka. Razmišlja o trenutku, ko smo bili vsi nori na znamko Versace, logotip meduze bi si žrtve mode skoraj vtetovirale na čelo. Poželjivo smo spremljali vsak korak pokojnega oblikovalca s top modeli.

Zdaj, ko arhitekturna oblika ni več v modi, tudi omenjeni logotip ni več moden. Novi časi, bi rekla stara generacija, medtem, ko je svet že poln novih skušnjav in drugih logotipov znamk, znanih ali manj znanih, ki si jih želimo, ker so zaradi tega ali onega razloga postali trendovski.

‘Sold out’ oziroma ‘razprodano’ je torej tista mala doza mazohizma, ki nam jo servirajo velike znamke, morda zato, da se počutimo bolj žive, ko čakamo, kdaj bo konkretni predmet prešel v našo last in si bomo nadeli ta objekt poželenja. Trendi se rojevajo, dozorevajo in umirajo, mi pa živimo za modo, ki si bo ves čas izmišljevala nekaj novega za svoje odjemalce.

 

Foto: YouTube, Karlismyunkle.com, Pinterest, The Subconcious, Viralmente, BBC


Naročite se na e-novice


Dovoljujem, da mi na zgoraj navedeni naslov pošiljate elektronska sporočila. Politika varstva osebnih podatkov.

Dovoljujem analitiko prikazov in klikov na povezave v prejetih sporočilih.

Sledite nam