Živila, ki bi se jim morali za zajtrk izogibati

18. januar 2024

Živila, ki bi se jim morali za zajtrk izogibati

18. januar 2024
Foto: Pexels

Živila, ki bi se jim morali za zajtrk izogibati

18. januar 2024
Foto: Pexels

Lačni in utrujeni že dopoldne? Morda je kriv zajtrk.

Se kljub jutranji kavi počutite utrujene? Morda je kriva napačna izbira živil, ki ste jih imeli za zajtrk. Enako velja, če ste lačni že pred 12. uro in imate potrebo po kosilu bolj zgodaj kot ponavadi.

V nadaljevanju vam predstavljamo 8 živil, ki bi se jim morali za zajtrk izogibati. Seveda pa prav tako ni najbolje, če za zajtrk ne pojeste ničesar.

Foto: Pexels
  • Žitarice s premalo vlaknin: sladkane, s preveč ogljikovimi hidrati … od njih se ne boste najedli, ampak boste še prehitro spet lačni. Raje izberite čisto navadne polnovredne kosmiče, ki so zelo koristno živilo, polno kakovostnih ogljikovih hidratov in beljakovin, zdravih maščob, mineralov, kot so magnezij, železo in cink, ter vitaminov iz skupine B.
  • Lahek jogurt: ponovno, tudi ta vsebuje preveč sladil in kemičnih dodatkov, čeprav obljublja malo ali celo nič kalorij. Izberite raje polnovreden, polnomasten jogurt, ki ima vsaj beljakovine in nobenega dodatka umetnega sladkorja.
  • Smoothie iz trgovine: zakaj imate raje smoothieje kot zelene sokove? Odgovor je na dlani: ker vsebujejo sladkor. Namesto tega raje jejte cele sadeže ali si smoothie pripravite sami, zeleni sok pa bo še boljša izbira.
Foto: Pexels
  • Pekovsko pecivo: enako kot pri belem kruhu gre za pretiravanje z ogljikovimi hidrati. Če se mu res ne morete upreti, izberite vsaj polnozrnato, s semeni.
  • Palačinke: pripravljene po klasičnem receptu so zgolj prazne kalorijske bombe. Sploh če jih potem še premažete s kakavovim namazom ali marmelado. Delajte jih z jogurtom in prelijte z naravnim sirupom.
  • Kupljene ploščice: beljakovinske ploščice ali take z žiti so polne sladkorjev in kemičnih dodatkov, po njih vam bo energija samo še hitreje padla, podobno, kot če uživate sladkarije.
Foto: Pexels
  • Sokovi: tudi če ste si sok pripravili sami doma, ne more nadomestiti polnovrednega in zdravega obroka. Potrebno bo zaužiti še kaj več.
  • Kupljeni sendviči: strokovnjaki jim oporekajo zato, ker utegnejo biti preveč mastni ali pa so bili vmes že pogreti.

Za dober, hranljiv in zdrav zajtrk vam ni potrebno žrtvovati veliko časa, del pa si ga lahko pripravite že večer prej. Najpreprostejši recept za hiter in zdrav zajtrk najdete TUKAJ.

Avtor
Piše

Branka Grbin

Style. Več novic