Kreativna direktorica znamke AVAVAV Beate Karlsson s svojimi kolekcijami in modnimi revijami vedno privabi veliko pozornosti. Lani so se na predstavitvi kolekcije pomlad/poletje 2023 manekeni in manekenke dramatično spotikali in padali po tleh, kolekcija jesen/zima 2023 pa je enako bizarna.
Oblačila in modni dodatki so sredi milanske modne revije začeli razpadati. Najprej je na začudenje vseh prisotnih razpadel ročaj torbice, nato se je zlomila peta čevlja, nato pa se je le še stopnjevalo – biseri so leteli z oblačil, hlače so eksplodirale.
Postalo je jasno, da ima vse skupaj določen namen in pomen. Ko je ob zaključku šova Karlsson stopila na brv in se priklonila občinstvu, pa se je za njo porušila stena.
@.avavav AVAVAV @ Milan Fashion Week @Beate Karlsson #fashion #fashionweek #fashionweek2023 #fashionweek2023 #milanfashionweek #lol #funny #funnyvideos #sketchcomedy ♬ Sukiyaki – Kyū Sakamoto
Direktorica je svojo kolekcijo poimenovala “Fake it til you break it”, ustvarjena pa je bila z namenom, da prikaže tako imenovano hitro modo.
“Spraševala sem se, zakaj je luksuz tako resen? Zadnja kolekcija je bila posvečena ohranjanju lažne podobe bogastva in osebnemu neuspehu, ko se ta iluzija sesuje. Še vedno sem pri tej temi, nekaj zelo zanimivega je v občutku sramu in v tem, kaj se zgodi, ko smo ranljivi. Kaj je najbolj sramotna stvar, ki se lahko zgodi modni hiši? Pomislila sem, da bi to lahko bilo razpadanje oblačil. Trenutno se mi zdi, da je najbolj kul drža izpostaviti svojo ranljivost in jo nositi kot dodatek.”
Beate Karlsson
Hitra moda promovira kvantiteto in trende namesto kvalitete in ljudje so vse bolj navajeni, da oblačila niso kvalitetna in v omari ne “zdržijo” dolgo časa. Obenem je modna revija pokazala, kako neprijetno je lahko, kadar se nam v javnosti zgodi nezgoda in se naša oblačila ali dodatki pokvarijo ali strgajo.
@hotgirlseurope #avavav ‘s #mfw #milanfashionweek #fashionshow on the implications of #fastfashion ♬ Sahara – Hensonn
Odnos do takšnih oblačil postaja vse bolj normaliziran, v smislu “ah, saj je bilo poceni” in pa “dobiš toliko, kot plačaš”, toda obenem bi morala biti razpadajoča oblačila nekaj najbolj sramotnega za modno znamko, ki je oblačila proizvedla.
Znamka AVAVAV je torej pokazala ogledalo hitri modi in prisotne spomnila, da bi morala biti oblačila trpežna in nosljiva dlje časa, ne pa material, ki ga ljudje neprestano menjajo in mečejo v smeti. Če nas je modna revija šokirala, zakaj nas ne šokira, kadar se to zgodi našim oblekam?