Kaj so ‘superfake’ torbice, ki so zavzele modni trg

09. junij 2023
Kaj so ‘superfake’ torbice, ki so zavzele modni trg

Kaj so ‘superfake’ torbice, ki so zavzele modni trg

09. junij 2023
Foto: Launchmetrics/Spotlight

Verjetno ne bi smelo biti tako težko ugotoviti razlike med torbico v vrednosti 10 tisoč evrov in njeno kopijo v vrednosti 100 evrov. Pa vendar ‘superfake’ ponaredki to nalogo močno otežujejo.

Zadnjih nekaj mesecev smo priča meteorskemu vzponu ‘superfake’ torbic. Val kitajskih ponarejevalcev je postal izredno spreten pri kopiranju torbic luksuznih modnih znamk, kot so Chanel, Gucci, Hermes in Louis Vuitton.

Pri svojem ročnem delu namreč uporabljajo vedno boljše materiale in bolj sofisticirane proizvodne tehnologije, zaradi česar je še tako izurjenemu očesu vse težje razločiti razliko med originalom in ponaredkom.

Foto: IMAXtree

Od originala jih ločujejo samo še detajli

Eden od anonimnih avtentifikatorjev je za Times priznal, da ponaredki “postajajo tako dobri, da jih od originala loči samo še število notranjih šivov” ter dodal, da je prepoznavanje originalov postalo zelo zamudno.

“Več ur brskaš po spletu in med sabo primerjaš različne fotografije, poglobiš se v najmanjše detajle, pa kljub temu še vedno nimaš pojma.”

Foto: Instagram

Zaplenili 300 tisoč ponaredkov

Poleg tega so ponarejevalci postali tudi izredno hitri. “Prišli smo do točke, ko ponaredek pride na trg še isto sezono kot original,” je za Times povedal Hunter Thompson, avtentifikator za spletno trgovino iz druge roke RealReal.

Vse to povzroča preglavice prestižnim modnim hišam, ki zdaj namenjajo milijarde za boj proti trgu ponaredkov. Medtem ko so jim ZDA poskušale pomagati in leta 2022 zaplenile 300 tisoč ponarejenih torbic in denarnic, stisko oblikovalcev le še dodatno zapletajo kitajske oblasti, ki si ne prizadevajo, da bi pomagale zatiranju proizvajalcev superponaredkov.

Foto: Instagram

Tudi če bi se njihove oblasti odločile strožje nadzorovati črni trg, bi precej težko kontrolirale dobavno verigo proizvajalcev ponarejenih torbic.

To namreč niso neke velike organizacije, ampak gre običajno za več manjših, medsebojno povezanih delov – trženje, financiranje, oblikovanje in proizvodnja – kjer, če odstranite eno od njih, preostala hitro nadomestijo izgubo.

Foto: IMAXtree

Za tiste, ki si želijo torbico za nekaj sto namesto za nekaj tisoč evrov, vsaj vedo, v kaj se spuščajo. Tistim, ki si želijo kupiti pravo, originalno torbico in jim namesto tega prodajo ponaredek, pa je vse težje zagotoviti, da bodo dobili pristen izdelek. Edina rešitev je samo to, da torbico kupite na njihovi uradni spletni strani oz. v uradni trgovini.

Avtor
Piše

K. F.

Style. Več novic