Trg izdelkov iz druge roke se je v pičlih dveh letih uveljavil v vsakdanjem življenju potrošnikov, ki ga vidijo kot ekološko in ekonomično alternativo tradicionalnemu nakupovanju.
Po poročilu družbe Thredup iz leta 2021 naj bi se svetovni trg rabljenega blaga, takrat ocenjen na dobrih 36 milijard evrov, v naslednjih petih letih več kot podvojil na dobrih 77 milijard evrov. Osupljive številke niso ušle luksuzni industriji, ki je usmerjena v vodenje lastnih “second hand” programov.
Za Guccijem še Burberry in Stella McCartney
Obstajajo spletne strani, kot sta Vestaire Collective in Collector Square, ki strankam omogočajo nakup in preprodajo luksuznih predmetov po dostopnješih cenah. Nov trend so hitro osvojile tudi priznane modne znamke, ki so začele ustvarjali lastne platforme za preprodajo njihovih izdelkov. Pri Gucciju so ustvarili spletno stran Vault – kraj, kjer preteklost, sedanjost in prihodnost sobivajo z močjo domišljije. Na spletni platformi strankam ponujajo izbrane vintage kose, ekskluzivne kapsulne kolekcije in posebne omejene izdaje.
Za Guccijem ne zaostajata niti Burberry in Stella McCartney, ki sta se povezala s trgovino iz druge roke The RealReal. Ta spodbuja svoje stranke, da svojim oblačilom in dodatkom dajo drugo življenje.
Razkošna priložnost, cvetoči trg
Zdaj je na vrsti še Balenciaga, ena najbolj znanih blagovnih znamk na svetu, predvsem med mlajšimi generacijami, ki stopa po njihovih stopinjah s sistemom Re-sell. Gre za program, ki strankam ponuja možnost preprodaje oblačil in dodatkov iz preteklih sezon ter prejemanje neke vrste nadomestila v obliki denarja ali kuponov za nakup novih izdelkov po precej nižjih cenah.
S to pobudo se Balenciaga pridružuje številnim akterjem, ki se obračajo na trg rabljenega blaga, da bi zmanjšali vpliv modne industrije na okolje, in hitijo na trg, ki se zdi vse bolj uspešen. Potrošnikom namreč ponuja nakup luksuznih dodatkov in oblačil po dostopnih cenah ter hkrati skrbi za to, da rabljeni kosi ponovno zaživijo, brez škode za planet.