Ena od sestavin, ki jih je dobro imeti v kremi za obraz je squalane, razlaga Kiehl’sova svetovalka Maruša Bračun. “To je vlažilec, ki je najbolj podoben kožni maščobi. Velja za najboljšega vlažilca obraza. Takoj za njim je hialuronska kislina, ki pa ne odgovarja vsem, zato jo je pred redno uporabo priporočljivo preizkusiti.” Maruša za anti-age učinek predlaga retinol, ki zagotavlja takojšen učinek. “Je pa pri njem nujna uporaba zaščitnega faktorja.”
Katerim sestavinam se je bolje izogniti?
Ko na izdelku berete seznam sestavin, so najpomembnejša prva tri mesta. To so sestavine, ki so v kremi najbolj skoncentrirane. Izogibati se je treba barvilom, parabenom in parfumom. “Če je koža res občutljiva, nagnjena k iritacijam in rdečici, se je treba tem sestavinam res izogibati. Parabeni sicer niso nekaj slabega, a jih v kremi ne sme biti preveč, saj lahko povzročijo različne dermatitise.” Maruša močno odsvetuje tudi alkohole, predvsem alkohol denat, ki na dolgi rok škoduje koži.
Naravna kozmetika ni nujno najboljša
Seveda je pri sestavinah potrebno upoštevati tudi tip kože. “Ognjič je dober za mešan do masten tip kože, saj deluje protivnetno. Za suho kožo sta, kot rečeno, odlična squalane in hialuronska kislina,” razloži Maruša in doda, da je super, če so sestavine naravnega izvora. A ne v preveliki meri.
“Če so naravne sestavine v izdelku zelo skoncentrirane, povzročajo reakcije na koži, sploh eterična olja. Ljudje so danes pozorni samo na to, da ima izdelek označbo ‘naravno, bio ali eko’, na sestavine pa hitro pozabijo. To je velika napaka,” opozarja in priporoča, da uporabnik kozmetiko vedno najprej preizkusi. “Kozmetika z eteričnimi olji je včasih veliko bolj alergena in škoduje koži kot neka druga, ki ni opisana kot naravna.”
Kako izbrati pravo kozmetiko zase?
V poplavi kozmetičnih izdelkov, se ženske včasih kar izgubimo. Kateri izdelki so za nas najboljši? Katera znamka nam najbolj odgovarja? Maruša predlaga, da se poglobite v zgodbo znamke.
“Da se poglobiš v njeno zgodovino, raziščeš njeno zgodbo in se potem morda z njo povežeš. Pri meni je običajno prav zgodba tista, ki me prepriča v nakup kozmetike. Da jo začutim in se povežem z njeno filozofijo,” zaključi.