Od prihodnjega leta dalje znamke, ki v svoje kolekcije običajno vključujejo kože ali perje eksotičnih živali, na köbenhavskem tednu mode ne bodo mogle več sodelovati. S tem je Danska postala prva destinacija na modnem koledarju, ki se je odločila za ta korak.
Københavnska poteza je del širšega zaostrovanja trajnostnih standardov za blagovne znamke, ki sodelujejo na mestnem tednu mode. Danska prestolnica si je ustvarila strateško nišo kot vodilno mesto na področju trajnostne mode.
Ta poteza ni edina na področju zaščite živali pred modno industrijo. Že pred leti so uvedli niz minimalnih ekoloških zahtev, ki jih morajo blagovne znamke izpolnjevati, da lahko leta predstavijo svoje kolekcije, vključno s prepovedjo krzna.
Köbenhavnski teden mode poleg prepovedi eksotičnih kož in perja od sodelujočih znamk pričakuje, da bo večji del njihovih izdelkov narejen z bolj trajnostnimi materiali, da odgovorno pridobivajo vire ter oblikujejo tako, da jih je mogoče popraviti in reciklirati.
Pot do veganske mode
V zadnjih nekaj letih so podobne prepovedi uporabe izdelkov izdelanih iz krzna že uvedle blagovne znamke kot sta Chanel in Burberry ter regionalni tedni mode v Melbournu, Helsinkih in Stockholmu. Predvsem uporaba krzna je bila v preteklosti najbolj goreče obsojana.
Torbice iz aligatorjeve kože in čevlji iz pitonovega usnja pa še vedno niso tako tabuizirane kot krzno, čeprav je po besedah PETE, neodvisne organizacije za etično ravnanje z živalmi, pridobivanje eksotične kože in perja enako kruto. Po informacijah organizacije kače načrpajo z zrakom ali vodo, ko so še žive, kuščarje pa grobo obglavijo.
PETA je med drugim prvič razkrila industrijo zakolov nojev in svetu pokazala, da mlade noje zadržujejo v neplodnih krmiščih, dokler jih ne prepeljejo v klavnice. Tam leto dni starim omamljenim nojem prerežejo grla in izpulijo perje, da ustvarijo kožo z neravno teksturo ali “gosjo polt”, ki se uporablja za izdelavo Birkin torbic.
Sedaj je le še vprašanje časa, kdaj bodo Skandinavcem sledili organizatorji tednov mode po vsem svetu ali celo blagovne znamke same ter v svoje kolekcije vpeljale bolj etične in trajnostne materiale.